본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
기본심리욕구 충족, 수업참여, 학업성취의 종단관계 = Longitudinal relations between basic psychological need satisfaction, classroom engagement, and achievement : differences in behavioral, emotional, cognitive, and agentic engagement : 행동적, 인지적, 정서적, 주도적 참여에 따른 차이 오동혁, 이선아, 이우걸 p. 5-27
예비교사와 현직교사가 인식하는 '현장'에 대한 메타포 연구 = A metaphor study regarding 'field' as perceived by pre-service and in-service teachers 박은주, 황효정, 이준기 p. 29-49
가치분석 수업의 이론적 기초와 교수전략 = The theoretical foundation and teaching strategies of values analysis courses 이재호, 김항인 p. 51-69
심리적으로 소진된 중등교사의 생활지도 역량 향상을 위한 집단상담 프로그램 개발 = The development of a group counseling program to improve the competencies of guidance for psychologically burnt-out secondary school teachers 김현정, 유형근 p. 71-90
구조적 토픽 모형을 활용한 기초학력 관련 담론 및 정책 동향 분석 = An analysis of discourse and policy trends in basic academic achievement via structural topic modeling 최지은, 유진은 p. 91-113
초등교사 행위주체성 측정 도구 개발 = Development of a teacher agency inventory for elementary school teachers 김진오, 이지은, 이지희, 주해리, 김현욱 p. 115-141

초등교사 임용시험 준비 경험과 학습자의 자기주도성 = A study on the experiences of preparing for the elementary school teacher employment examination and self-directedness of learners 심미옥 p. 143-175
랜덤포레스트를 활용한 일반계 고등학생의 진로결정 예측 요인 분석 = Exploring predictive factors in the career decision-making of general high school students using the random forest algorithm 박찬흥 p. 177-195
로젠탈 교육프로그램을 적용한 중국 무용수업 참여 중학생의학업정서와 학업적 자기효능감이 과제지속에 미치는 영향 = The effects of Rosenthal Education Programs on middle school students' academic emotion, academic self-efficacy and task persistence in Chinese dance classes 정구인, 천훙, 최헌혁 p. 197-225
외국 자국어 교육과정의 디지털 리터러시 교육 내용 반영 양상 분석 = Analysis of reflection aspects of digital literacy educational content in foreign native language curriculum 박혜림, 이경화 p. 227-242
고교학점제 운영에 있어 진로전담교사의 직무역량지원을 위한 요구분석 진로지도 및 상담직무 중심으로 = Needs Analysis to support job competency of career teachers in operating the high school credit system focusing on career guidance and counseling duties 정은희, 최유연 p. 243-280
디지털 격차 해소를 위한 초등 국어과 매체 영역 교육 방안 = To bridge the digital gap between elementary Korean language and the media area educational plan 신윤경 p. 281-304
역기능적 정서와 업무 스트레스 지각의 관계에서 대처전략의 조절효과 = The moderating effect of coping strategies in the relationship between dysfunctional emotions and job stress : on the basis of depression, psychasthenia, and the social introversion of teachers : 중등교원의 우울, 강박, 내향성을 중심으로 어윤경 p. 305-328

역량중심교육관점 범교과학습주제 연구의 도덕교육적 의의 = Moral educational significance of cross-curricular research from the perspective of competency-based education 김아영 p. 329-353
한부모 아버지의 발달장애 자녀 양육 경험과 지원 요구 = Parenting experiences and support needs of single fathers with children with developmental disabilities 정효정, 이미숙 p. 355-377
국어 교사의 챗지피티(ChatGPT)를 활용한 작문 피드백 경험에 대한 사례 연구 = A case s tudy on the experience of Korean language teachers in providing writing feedback using ChatGPT 최숙기 p. 379-404