Enhancing design of public spaces for regional cities through universal design = 유니버설 디자인을 활용한 공공디자인 연구 : 경주시 공공디자인 개선사례 : case study of public design improvement in Gyeongju City, South Korea
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Lee, Jiyoon, Lee, Jinho
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p. 1-10
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LLM 기반 AI 서비스 사용자 경험 비교 연구 = A comparative study on LLM-based AI service user experience : focusing on ChatGPT and Clova X : ChatGPT와 Clova X를 중심으로
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이서후, 김승인
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p. 11-22
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한글 글꼴 유사도 판별력 향상을 위한 서체 굵기 측정 기준 제안 = Proposal of typeface weight criteria to improve Hangeul font similarity assessment
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박지은, 안병학
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p. 23-32
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산학협동을 통한 반려동물 용품 개발에 관한 연구 = A study on the development of companion animal supplies through industry-academic cooperation : focusing on the development of "Cat Tower" by Kittenbox Co., Ltd. : (주)키튼박스社의 “캣타워” 제품을 중심으로
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황정행
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p. 33-42
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재창조형 중국 ‘녠(年獸)’ 신화 그림책의 시각 서사의 기능과 의미 = The function and meaning of visual narratives in the re-created Nian myth picturebook
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리우샤오양, 이지현
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p. 43-54
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해외 OTT의 장면 전환 자막 규칙에 따른 한국어 자막의 시각적 주의 분석 = Visual attention analysis of Korean subtitles according to the shot change subtitling rules of global OTT platforms
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장서우, 김지윤
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p. 55-64
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(A) study on the design and research of kindergarten service robot = 어린이집 서비스 로봇 설계 및 연구
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Liu, ChuYi, Hong, Kyung Min
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p. 65-76
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체감 인터렉션 기반 스마트 홈 제어 시스템 디자인의 사용자 경험 연구 = Research on user experience of smart home control system design based on sensory interaction : centered around Google Home : Google Home 사례를 중심으로
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총봉, 이해만
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p. 77-86
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문화콘텐츠의 특성에 따른 디지털 출판콘텐츠 디자인 개발연구 = A study on the development of digital publishing contents design according to the characteristics of cultural contents
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민재윤
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p. 87-102
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대학도서관 공간디자인을 위한 이용자 선호유형에 관한 연구 = A study on the user preference type for space design of university library
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유보현
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p. 103-111
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철도 앱 서비스 품질이 기술 수용과 재구매 의도에 미치는 영향 = The influence of railway mobile app service quality on technology acceptance and repurchase intention
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박상아, 김영택, 이은백
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p. 113-124
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PBL모형을 적용한 메타버스 광고홍보콘텐츠 제작 연구 = A study on the PBL model applied to metaverse advertising and promotional content production education
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남고은
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p. 125-136
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전통적 요소를 적용한 캔 막걸리 패키지디자인 개발 연구 = A study on the development of can Makgeolli package design with traditional elements
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김가인, 신상윤
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p. 137-147
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디자인 졸업 작품전을 활용한 프로젝트 수업 사례 연구 = A case study of a project class using a design graduation work exhibition
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임병우
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p. 149-158
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시각적 주의에 기반한 메타포 포스터의 실증 연구 = An empirical study on metaphor posters based on visual attention : focusing on the Mexico International Poster Biennale : 멕시코 국제 포스터 비엔날레를 중심으로
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한문박
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p. 159-171
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(A) study on the case practice of applied design talents training under the background of crossover integration = 크로스오버 융합 배경에서 응용형 디자인 인재 양성 사례 연구
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Yang, Haojie, Hong, Kyung Min
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p. 173-184
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집속초음파를 적용한 듀얼(HIFU/RF)방식 휴대용 자가 시술 피부미용기기 디자인개발 연구 = A study on the design development of portable self-treatment skin care device using dual (HIFU/RF) type concentrated ultrasound
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노준필, 유승환
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p. 185-197
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중국의 여성 고령자를 위한 개인 휴대용 쇼핑카트 디자인 연구 = A study on the design of personal portable shopping cart for the elderly female in China
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동열, 장경풍
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p. 199-212
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공공분야 미술 플랫폼의 역할과 기능에 관한 고찰 = A study on the role and function of public sector art platform : focused on ‘Art Gyeong-Gi’, Gyeong-Gi Foundations for Art and Culture : 경기문화재단 ‘아트경기’ 사례를 중심으로
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유지원, 김선영
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p. 213-225
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(A) study on the dialogue influence of interactive animation design on children's cognitive embodiment = 인터랙티브 애니메이션 디자인에서의 대화가 아동 인지 체험에 미치는 영향 연구
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Wang Yangzi, Ko, Jeong Hoon
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p. 227-237
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메종 에르메스 윈도우 디스플레이에 나타난 아티스트 콜라보레이션 연구 = A study on artist collaboration on Masion Hermès window display
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이현서, 김미현
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p. 239-250
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인공지능을 활용한 시각디자인 플랫폼의 사용자 경험 연구 = A study on user experience of visual design platforms for artificial intelligence : focused on Alibaba Cloud's startup platform : 알리바바 클라우드(Alibaba Cloud) 계열의 창업 플랫폼을 중심으로
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하혁총, 이해만
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p. 251-260
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Kano 모델 기반의 스마트 패키지 디자인 만족도 연구 = Smart package design satisfaction study based on Kano model
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홍우정
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p. 261-271
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중년 여성의 외모관심도가 피부관리인식 및 피부관리행동에 미치는 영향 = The effect of middle-aged women’s appearance interest on skin care perception and skin care behavior
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저우민, 송태임
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p. 273-284
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유니버설디자인 적용 활성화를 위한 공공기관 정책 방안 연구 = A study on the policy plans for public institutions to promote universal design application
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오승호
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p. 285-295
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효과적인 학습을 위한 교과서 편집디자인 연구 = A study on textbook editing design for effective learning : focusing on Korean language textbooks for 4th grade elementary school students : 초등학교 4학년 국어 교과서를 중심으로
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장창식
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p. 297-306
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2030세대의 라이프스타일에 따른 빔 프로젝터 디자인 발굴 = Exploration of beam projector design based on the lifestyle of the 2030s : focusing on a mobile-centric lifestyle : 이동형 사용성의 라이프스타일을 중심으로
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김지훈, 남원석
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p. 307-316
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이벤트 아이덴티티로서의 대학 기념 엠블럼 개발 연구 = A study on the development of university commemorative emblems as event identity : focusing on the development of the 30th anniversary emblem of Namseoul University : 남서울대학교 30주년 엠블럼 개발을 중심으로
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이미정, 유은진
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p. 317-328
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은기 제품 디자인에 나타난 금속공예 표현 특성 분석 연구 = Analysis and research on metal process performance characteristics in silver product design : centered around the works of Chinese arts and crafts masters : 중국 공예미술 대가 작품을 중심으로
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묘욱, 이해만
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p. 329-338
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(A) study on application of multimedia interactive technology in stage design = 멀티미디어 인터랙티브 기술의 무대디자인 적용에 관한 연구
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Lu Jianliang, Ko, Jeong Hoon
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p. 339-351
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출판업계의 활성을 위한 체험마케팅 활용방안 연구 = A study on the experiential marketing to revitalize the publishing industry : focused on pop-up stores : 팝업스토어를 중심으로
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이지수
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p. 353-362
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라이프 스타일 데이터 분석을 통한 스마트도시 브랜드 디자인 개발 전략 연구 = A study on the smart city brand design development strategies through lifestyle data analysis : focusing on the development of a smart city brand for Yongin City : 용인시 스마트도시 브랜드 개발을 중심으로
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김태형
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p. 363-373
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지각된 틱톡 챌린지 광고가치가 광고태도와 행동의도에 미치는 영향 및 자기효능감의 조절효과 연구 = A study on the impact of perceived Tiktok challenge advertising value on advertising attitude and behavioral intention, with the moderating effect of self-efficacy
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김상진
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p. 375-389
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TV공익광고 문화 커뮤니케이션 효과 비교 연구 = A comparative study on the effects of TV public advertising culture communication : analysis of Korea and China by gender : 한국과 중국의 성별에 따른 실증분석
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조우리, 정해원
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p. 391-400
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태블로를 활용한 아이트래킹 원시 데이터 시각화 대시보드 개발 프로세스 = Development process for raw data visualization dashboard of eye tracking using Tableau
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장서우, 김승인
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p. 401-410
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패션전공 전문대학생들의 전공선택동기 및 전공만족도가 중도탈락의도에 미치는 영향 = Effects of motivation of major selection, and major satisfaction on dropout intention of college students majoring in fashion dept
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한경희
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p. 411-420
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