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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
대처-적응 문화 맥락적 모형 기반 국내 외국인 유학생의 유학환경 적응에 관한 연구 = A study on adaptation to the studying environment of foreign students in Korea based on the contextual model of stress & coping : focusing on the moderating effect of social support : 사회적 지지의 조절효과를 중심으로 안수진 p. 1-16
환경 불확실성에 대한 한국 문화콘텐츠 기업들의 대응 = Korean cultural contents companies' response to environmental uncertainties : focusing on strategic choice and organizational structure : 전략적 선택과 조직구조화를 중심으로 김자영, 김병수 p. 17-23
구조적으로 배태된 시청자들의 선택 = Structurally embedded viewers' selection : structural factors affecting cultural product selection : 문화 상품 선택에 대한 산업 구조적 요인의 영향 김도윤, 김태양 p. 27-40
공유가치창출이 지역 이미지를 통해 공유가치창출 태도에 미치는 영향 = The impact of shared value creation (CSV) on attitudes towards shared value creation through regional image : by adjusting regional dependence : 지역의존도를 조절효과로 류류, 장몽택 p. 41-52
체험경제이론(EET)과 기술수용모델(TAM)을 활용한 메타버스 문화관광 사용자의 사용 의도에 관한 연구 = A study on the user intentions of metaverse cultural tourism using the experience economy theory (EET) and technology acceptance model (TAM) 두정, 장몽택 p. 53-64
(An) analysis of aesthetic need factors in Chinese film and television culture art : focus on art students at Chinese universities Lyu, Kexin, Zhu, Weixin, Zhang, Hengrui, Seong, Dongkwon p. 65-79
보행장애인을 위한 문화시설 접근성 개선 방안 = Development of cultural facilities accessibility for the walking disabled 이중엽 p. 1-9[실은 81-89]
국가공업지역 현황분석을 통한 산업문화 활성화 과제설정 연구 = A study on the establishment of industrial culture revitalization task through the analysis of the state of the national industrial area 이범현 p. 1-9[실은 91-99]
(The) relationship between Jeju’s indigenous culture adaptation and the business of small business owners who moved to Jeju Lee Hyunju, Ko, Jeongmin p. 101-110
문화예술을 이용한 CSR 활동 참여와 고객센터 상담사의 심리적 힐링, 조직 지원 인식, 고객지향성과 서비스 성과 간 관계 = The relationship between arts-based CSR, psychological healing, perceived organizational support, customer orientation, and service performance of customer service agent 임승희 p. 111-121
문화유산을 활용한 도시재생이 도시브랜드 및 주민 만족에 미치는 영향 = The effect of urban regeneration using cultural heritage on urban brand and residents' satisfaction : focused on urban regeneration cases in Gun-San City : 군산지역 도시재생 사례를 중심으로 도현진, 김선영 p. 123-134
O2O 앱의 지속사용 의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on factors affecting the continuous intention of usage for O2O apps : focusing on differences in Korean and Chinese consumer culture background : 한중 소비문화에 대한 차이 분석 중심으로 이천여, 이원인 p. 135-148
글로벌 OTT 기업의 M&A 전략의 비교분석 = A comparative analysis of M&A strategies of global OTT companies : focusing on the objectives of the C-P-N-D dimension : C-P-N-D 차원의 목적을 중심으로 오정호 p. 149-161
한국 아이돌 산업의 불공정 계약 관계에 대한 다층적 실태 연구 = A multilayer study on the unfair contract relationship in the Korean idol industry 김선영, 임운택 p. 163-175
위기를 기회로, 느림의 미학이 주는 느린 관광의 지속적 활용을 위한 느린 관광객의 행동 제시에 관한 연구 = Turning crisis into opportunity, a study on the presentation of slow tourists' behaviors for the continuous utilization of slow tourism based on the aesthetics of slowness 하동희 p. 177-187

메시지 프레이밍을 활용한 지역산업브랜드 이미지가 소비자의 브랜드신뢰도와 애착에 미치는 영향 = The effect of local industry brand image using message framing on consumers' brand reliability and attachment 김흥기, 이영민 p. 189-202
인공지능 음색합성 음악의 권리 규정 연구 = A study on the regulation of rights for AI timbre synthesis music 박성국, 장민호 p. 203-212
디지털 시대의 한국 아이돌 = Korean idols in the digital era : the introduction of communication platforms and the commodification of privacy : 소통 플랫폼의 도입과 일상의 상품화 이시림 p. 213-224
사이버렉카 콘텐츠 이용동기가 이용만족과 지속시청의도에 미치는 영향 = The effect of motivation for cyber-wrecker contents on use satisfaction and continuous viewing intention 송병원, 성동규 p. 225-234
IPA 기법을 활용한 중국 우정국 택배 문화가 서비스품질에 미치는 영향 = The effect of the delivery culture of the China EMS on service quality using the IPA matrix 정하은 p. 235-246
애니메이션 슬로모션의 문화적 가치 연구 = A study on the cultural value of animation slow motion : centered on Heidegger's philosophy of time : 하이데거의 시간을 중심으로 구보름 p. 247-256
예술계 전공 대학졸업자의 일자리 만족도 분석 = Analysis of job satisfaction among young adult graduates with arts majors 김진이, 오세일 p. 257-267
체험요소가 사진 전시 문화에 미치는 영향 연구 = Study on the impact of experiential elements on photo exhibition culture : focusing on intention to revisit and differences in effectiveness depending on personal characteristics : 재방문의향 및 개인특성에 따른 효과차이를 중심으로 민영은, 김동균 p. 269-283
코로나19 이후 한류에 가해지는 중국문화정책 변화에 따른 케이팝 소비문화 연구 = A study on K-pop consumption culture according to Chinese cultural policy changes after the corona period : focusing on Chinese portal sites and survey methods : 중국포털사이트 및 설문조사 방법을 중심으로 이지윤 p. 285-293
포스트 코로나시대 환경디자인 I사의 창업전략에 관한 사례연구 = The entrepreneurship strategy of environmental design company I in the post COVID-19 era : focusingon the ERIS model : ERIS모델 중심으로 김지현, 박현준 p. 295-306
지역 영상문화의 기반조성과 직원 서비스가 브랜드 자산 및 이용자 만족도에 미치는 영향에 관한 연구 = Study on the impact of establishing the foundation of visual local culture and employee service on brand equity and user satisfaction 정지은 p. 307-313