본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

초록보기

Current research on automatic scoring using traditional supervised learning methods cannot grade responses to questions that are newly generated or created spontaneously. Additionally, relying on pre-developed questions and their corresponding scoring models for lesson planning may limit the creativity and diversity of instruction. This study proposes a method that can quickly evaluate student responses and generate feedback without the need for pre-developed models. We introduces the SAAI system, which employs unsupervised learning techniques to instantly create scoring models based on student responses, thereby generating evaluation and feedback information. The SAAI system complements the automatic scoring of traditional supervised learning methods and supports scoring for a wide range of newly generated questions. This research elucidates the principles and significance of this system.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
Brain activation region analysis for children's spatial ability = 아동의 공간능력에 대한 두뇌 활성 영역 분석 : fNIRS 연구 : fNIRS study Min-Jung Kang p. 323-338

Development of an unsupervised learning-based automated evaluation system of descriptive assessment = 비지도 학습에 기반한 서술형 문항 자동 평가 시스템 개발 Minsu Ha, Jinseon Choi, Daniel Rim, Sungchul Choi, Jaegul Choo, Chol Kyun Shin, Jisun Park p. 339-351

Development of a metaverse-based teaching material on rainforest ecosystem for Nigerian high school biology = 메타버스 기반 나이지리아 고등학교 생물 영역의 열대우림 생태계 교수학습 자료 개발 Veronique Ojo Ogbanje, Yong-Ju Kwon p. 353-366

(The) impact of the big five personality traits on college students’ views of ChatGPT in English language learning = 빅 5 성격 특성이 대학생의 ChatGPT 활용 영어학습에 미치는 영향 Misook Kim p. 367-382

Analyses of question types and evidence evaluation types in big data analysis for 7th grade students = 중학교 1학년 학생의 빅데이터 분석을 통해 생성된 의문 유형, 증거 평가 수준에 대한 분석 Da-yeon Yoo, Soo-min Lim, Youngshin Kim p. 383-395

(A) corpus-based study on Korean high school students’ common errors in English writing = 한국 고등학생 영작문에 나타난 코퍼스 기반 오류 분석 Myung Ho, Park, Dong Ju Lee p. 397-414

Keyword-based scoring for the prioritization of differentially expressed genes using gene ontology annotations and network propagation = 차등 발현 유전자 데이터 분석을 위한 유전자 온톨로지와 네트워크 전파를 활용한 키워드 기반 유전자 스코어링 방식 Songhwan Kim, Dongsun Park p. 415-451

Exploration of core competencies from Delphi survey and design of their measurement tools and teaching & learning programs for environmental education in elementary schools = 초등학교에서 환경교육을 위한 델파이 조사로부터 핵심역량 탐사와 관련 측정도구 및 교수 & 학습 프로그램 구안 Sun Mi Kim, Yun Seob Moon, Eun Ja Hwang p. 453-481

Validation of the Korean Teacher Well-Being Scale (K-TWBS) = 한국판 교사 안녕감 척도의 타당화 : 중등교사를 대상으로 : for secondary school teachers Hyojin Shin, Jinsook Kim p. 483-501

Brain imaging in mathematics education = 뇌 영상기법을 활용한 수학 교육 연구 분석 : 국내 KCI연구 중심으로 : an analysis of KCI studies Doyeon Ahn, Sunhong Yang, Kwang-Ho Lee p. 503-518

(The) potential of neuroscientific approaches to game learning analytics = 게임 학습 분석을 위한 신경과학적 접근의 가능성 : 영역별 창의성 평가를 위한 방법론적 검토 : a methodological review on assessing domain-specific creativity Suna Ryu p. 519-535

Moral educational implications of neuroscientific research on moral decision-making = 도덕적 의사결정에 대한 신경과학적 연구 성과의 도덕교육적 함의 Kyung-ho Moon p. 537-551

Unveiling argumentation skill profiles = 논증 기술 프로필 공개 : 일반 생물학 서술형 질문에 대한 고등학생의 답변에 툴민의 논증 모델 적용하기 : using Toulmin’s argumentation model on senior high school students' responses to general biology open-ended questions Chelcea Mae Lagmay Darang, Sarah Meilani Fadillah, Minsu Ha p. 553-571

(The) impact of experiential learning program for advanced science on the students’ science career orientation = 첨단과학 체험 프로그램이 학생의 과학 진로 지향도에 미치는 영향 Jiyun Yang, Hyunjung Kim p. 573-586

Comparative analysis of brain activity during performing number sense and mental rotational tasks = 수 감각과 공간 회전 과제 수행에 따른 두뇌 활성 비교 : sLORETA를 이용한 뇌파연구 : an EEG study using sLORETA Ji Sun Kim p. 587-611