본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
학교행정가와 교사 간 교장리더십 인식 차이에 대한 예측 요인 탐색 = Investigating predictive factors influencing variations in perceptions of principal leadership between school administrators and teachers 주현준, 김영식 p. 1-22
학습자 입장에서 이해가 잘 되는 효과적인 수업운영 탐구 = Reflction on understandable lecture and effective course management from thd[실은 the] learner's perspective : based on the applicationof the jigsaw(direct-indirect) model in teaching practices : 직소모형이 적용된 교직 수업 운영에 기반하여 황혜연 p. 23-44
초등 예비교사의 지능정보사회 교사 역량에 대한 중요도와 실행도 차이 및 교육 요구도 분석 = The importance-performance analysis and educational needs of elementary pre-service teachers' competencies in intelligent information society 이수영 p. 45-67
대학평생교육원생이 인식한 학업열의의 관계 변인들에 대한 구조적 관계 = Structural relationship to variables related to adult learners' academic engagement at the university lifelong education center : 변인 간의 매개 및 조절 효과 권인탁 p. 69-87
전문대학의 상대적 효율성 분석과 생산성변화 연구 = A study on the relative efficiency and productivity change of junior college 김도진 p. 89-118
키워드 네트워크 분석을 활용한 전라북도교육청 미래교육 정책 운영 특성 분석 = Analysis on operational characteristics of future education policy by the Jeollabukdo Office of Education using keyword network analysis 유승민, 심경은, 조서영 p. 119-142
교육과정 개정과 대입제도 개편에 따른 계열 간 교차지원 관련 언론 보도 텍스트 분석 = Analysis of news article on the cross-disciplinary college applications in response to national curriculum reform and college admissions reform 박성우, 이현숙 p. 143-170
일반고 학생의 직업위탁교육 경험에 대한 내러티브 분석 = An analysis of narratives on vocational consignment education experience of students in general high schools 최준호 p. 171-191
대학 교원이 인식한 학생 강의평가의 실태 분석과 개선 방안 탐색 = Analysis of university instructors' awareness of course evaluations and exploration of improvement strategies 이석열 p. 193-216
중국 여성의 평생학습 참여동기와 학습성과 관계에서 사회적 지지와 학습몰입 매개 효과 연구 = A study on the mediating effects of social support and learning engagement in the relationship between Chinese women's lifelong learning motivation and learning outcomes 주하, 서재복 p. 217-236
중등학교 교육공정성 진단도구 개발 및 타당화 = Development and validation of secondary school educational fairness diagnostic tool 김규태, 이석열, 서재복, 정성수, 김훈호 p. 237-258

유보통합 정책 추진 현황에 대한 부모의 인식 연구 = A study on parents' perception of the current status of kindergarten integration policy implementation : first, focusing on implementation tasks and action plans : 우선 이행과제와 실천방안 중심으로 지성화 p. 259-278
Effects of gamification on English language learners’ non-cognitive outcomes = 게임화가 영어 학습자의 비인지적 영역에 미치는 영향 : 메타분석 : a meta-analysis Lee, Je Young, Park, Chan Heung p. 279-300
학습공동체에서 대학원생의 사회적 지식구성에 관한 경험 이해 = Understanding the experience of graduate students' social knowledge construction in a learning community : focusing on BK21 project participants : BK21사업 참여자를 중심으로 선미라, 염경준 p. 301-323
대학생의 가족건강성이 스마트미디어 과의존 위험에 미치는 영향에서 자기효능감의 매개효과 = The mediating effect of self-efficacy on the effect of family health of college students on the risk of over-dependence on smart media 정은진, 송연주 p. 325-344
사회정서역량과 친사회성이 중학생의 학교생활적응과 부적응에 미치는 영향 = Social and emotional competence and prosociality effects of middle school students on adaptation and maladjustment to school life 김누리, 최선 p. 345-365
학부모의 교권 침해 상황에서 나타난 학교장 리더십 분석 = An analysis on the school principals' leadership in the situation of parents' infringement of teachers' rights : based on news articles and teacher FGI after Seo2 Elementary School teacher case : 서이초 교사 사건 이후 신문기사와 FGI를 중심으로 김승호, 장수명 p. 367-398
종단자료를 활용한 초등학생의 핵심역량 성장궤적 및 경상남도교육청의 혁신교육 정책 효과성 분석 = A study of the growth track of core competencies of elementary school students and innovative education policy of the Gyeongsangnamdo Office of Education 구경호 p. 399-425
메타버스와 영유아교육 = Metaverse and early childhood education care : exploring in-service teachers' perceptions and applications in educational settings : 현직교사의 인식과 교육현장 적용 탐색 권선아, 정연아 p. 427-450