본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
초등학교 생활지도 개념 연구 = A review study on school guidance in elementary school : a critical review and future tasks : 비판적 검토 및 향후 과제 김혜랑, 정애경 p. 1-28
초등학생을 대상으로 한 ADHD 치료 연구 동향 분석 = Analysis of ADHD treatment research trends targeting elementary school students 노운, 은혁기 p. 29-52
초등학교 고학년 아동의 정서표현 양가성과 심리적 안녕감의 관계에서 자기자비의 조절효과 = The moderating effect of self-compassion on the relationship between emotional expression ambivalence and psychological well-being in upper elementary school children 정현진, 김광수 p. 53-69
아동의 자기수용이 자존감과 외적 자기가치 수반성, 자존감 안정성과의 관계에 미치는 영향 = The effects of self-acceptance on the relationship between self-esteem and external self-worth contingency, self-esteem stability of children 양곤성 p. 71-86
초등학교 고학년 아동이 지각한 자기 낙인과 학교생활적응의 관계 = Relationship between self-stigma and school adjustment in upper grade elementary school students : mediating effect of social support : 사회적 지지의 매개효과 이기주, 김영화 p. 87-103
초등학생의 집행기능곤란 잠재프로파일에 따른 미디어기기 중독의 차이 분석 = Differences in media device addiction by latent profiles of elementary school students' executive function difficulty : analyzing the effect of predictors : 교사관계와 그릿, 부모 Type A 행동유형의 영향력 검증 홍기은, 변외진, 허무녕, 장효은 p. 105-123
초등학교 전문상담교사의 직무스트레스 및 대처 경험에 관한 내러티브 탐구 = A narrative inquiry on job stress and coping experiences of professional counselors in elementary school 최미정, 이윤주 p. 125-143
메타버스플랫폼 활용 학급단위 집단상담 프로그램이 초등학생의 학급응집력 및 공감능력에 미치는 영향 = The effect of class counseling program using metaverse platform on class cohesiveness and empathy ability of elementary school students 안소희, 권정현, 이재용 p. 145-170
초등학생이 지각한 일상 스트레스와 심리적 안녕감의 관계에서 사회적 지지와 자기조절능력의 매개효과 = The effects of the mediating effects of social support and self-regulation abilities on the relationship between daily stress and the psychological well-being of elementary school students 황구현, 김진희 p. 171-190