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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
정부 기관 명성의 효과 = Effect of government reputation : relationship between reputation, trust, and policy acceptance among Ministry of Patriots and Veterans Affairs stakeholders : 국가보훈처 이해관계자별 명성과 신뢰, 정책수용 간 관련성 차희원, 김수진, 유승희 p. 5-50
오늘날 식품의 혁신은 어떻게 커뮤니케이션 되는가 = How food innovation is communicated today : the role of social norms and information behaviors in adopting alternative foods : 대체식품 채택에서 사회규범과 정보행동의 역할을 중심으로 오준혁, 오현정 p. 51-99
시위 뉴스 영상에서 폭력 프레이밍의 작동 기제 분석 = Analyzing violence framing mechanisms in protest news videos : classifying violent images using Vision Transformer : 비전 트랜스포머(Vision Transformer)를 활용한 폭력 이미지 분류를 통해 이문혁, 이종혁 p. 100-139

라이브커머스, 인플루언서 마케팅, 메타버스 광고는 어떤 이유로 광고인가? = Do live commerce, influencer marketing, and metaverse advertising correspond to advertising? : application of mixed research methods targeting consumers in their 20s and 30s : 2030 소비자 대상 혼합 연구 방법의 적용 이혜선, 권예지, 장시연, 이희준 p. 140-184
숏폼 동영상 콘텐츠 이용과 본방송 시청 간 경쟁 및 보완 요인 = The competitive and complementary factors between the use of short-form video content and watching real-time broadcasts : focusing on reprocessed short-forms of broadcast content : 방송 콘텐츠의 재가공형 숏폼을 중심으로 육은희 p. 185-211
정말 한국의 Z세대 소비자는 일반 제품보다 친환경 제품에 대한 구매 의도가 더 높을까? = Do korean generation Z consumers exhibit greater purchase intentions for eco-friendly products compared to non-eco-friendly products? : investigating the impact of price on consumption value perception : 가격에 따른 소비가치 인식을 중심으로 김수연, 설진선, 이용주 p. 212-254