본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
유아교사의 디지털 리터러시와 디지털 놀이 지원역량 간의 관계에서 교수효능감과 디지털 기술 활용태도의 다중매개효과 = Multiple mediating effects of teaching efficacy and attitudes towards digital technology on the relationship between early childhood teachers’ digital literacy and digital play support capabilities 김정희, 정정희 p. 1-25
유아교육과 학생들의 장애인식 개선 영상제작 경험 탐색 = Exploration of video production experiences for disability perception improvement among early childhood education students 박부숙 p. 27-48
영유아교사가 지각한 사회적지지가 교사-영유아 상호작용에 미치는 영향 = The effect of social support on teacher-child interaction as perceived by early childhood teachers : focus on the mediating effects of emotional intelligence and play-teaching efficacy : 정서지능과 놀이교수효능감의 매개효과를 중심으로 현미희, 정혜원 p. 49-67
2세 영아의 물질과의 내부작용에서 나타나는 놀이 리토르넬로 = Ritornello in the intra-action of materials used by two-year-old toddlers 백지혜, 이지연 p. 69-95
유아교육기관 원장의 변혁적 리더십이 교사의 이직 의도에 미치는 영향 = The effect of the transformational leadership of director of an early childhood educational institution on the turnover intentions of teachers : focusing on the mediation effects of teacher empowerment and efficacy : 교사 임파워먼트와 교사효능감의 매개효과를 중심으로 송미아, 정혜원 p. 97-118
현직 유아교사의 ‘함께 배움’에 관한 경험 탐색 = Exploring in-service early childhood teachers’ experiences of “learning together” : focusing on classes at a graduate school of education : 교육대학원 수업을 중심으로 양혜영 p. 119-151
학교 준비도 검사 도구 개발 및 타당화 = Development and validation of school readiness screening test 김선미, 김성현 p. 153-179
디지털 미디어 리터러시에 대한 예비유아교사의 인식과 요구 탐색 = Exploring pre-service early childhood teachers' perceptions and needs regarding digital media literacy 문정원, 박현진 p. 181-207
놀이 중심 지속가능발전교육이 유아의 환경보전 지식, 태도, 행동에 미치는 영향 = Effects of play-based education for sustainable development of young children’s environmental preservation knowledge, attitudes, and behaviors : focus on environmental dimension : 환경영역을 중심으로 임서원, 박형신 p. 209-235
어린이집 정교사와의 근무 맥락 속에서 드러나는 대체교사의 경험 = Childcare center substitute teachers’ experiences working with regular teachers 손화정, 이창기 p. 237-262
영유아교사의 직무스트레스 관련 변인에 대한 메타분석 = Meta-analysis of variables related to early childhood teachers’ job stress 홍희주 p. 263-283
영유아교사의 수업 역량이 직무수행 효능감에 미치는 영향에서 반성적 사고의 매개효과 = The mediating effect of reflective thinking on the impact of early childhood teachers' teaching competencies on job performance efficacy 오안나 p. 285-307
영아기 자녀를 둔 어머니의 감정코칭에 대한 인식과 프로그램 요구 = The awareness of regarding emotional coaching and the need for emotional coaching program among mothers with infants : based on a focus group interview : 포커스 그룹 인터뷰를 중심으로 민경애, 방은영 p. 309-330
유치원 교사가 인식하는 리더로서의 원장 역할 = Leadership role of kindergarten principals : insights from teachers’ expectations and experiences : 기대와 경험을 중심으로 김시영 p. 331-359
디지털 역량에 대한 예비 유아교사의 주관적 인식 유형 연구 = A study of preservice early childhood teachers' subjective perceptions of digital competence 곽경화, 심재연 p. 361-384
어린이집 보육교사의 성장 마인드셋이 전문직 정체성에 미치는 영향에 대한 메타인지의 매개효과 = Mediation effect of metacognition on early childhood teachers’ growth mindset and professional identity 고효림 p. 385-408