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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
국제화 및 융·복합화가 서비스기업의 연구개발투자에 미치는 영향 = Effect of internationalization and convergence on service firms' R&D investment 설원식 p. 1-10
중국 MCN 기업의 리더-구성원 교환관계(LMX)가 구성원의 혁신행동에 미치는 영향 = The effect of the leader-member exchange relationship (LMX) of Chinese MCN companies on the innovative behavior of members : focusing on the mediating effect of organizational support awareness and informal learning activities, and the moderating effect of knowledge sharing climate : 조직지원인식과 무형식학습활동의 매개효과, 지식공유풍토의 조절효과를 중심으로 판쇼페, 황명호 p. 11-32
글로벌 위험채권 스프레드에 대한 경기국면별 유동성 영향 분석 = Liquidity factor’s impact on corporate credit spreads by the phase of business cycle : 글로벌 회사채 OAS에 대한 시장미시구조적 유동성 영향 분석을 중심으로 최재용, 양오석 p. 33-45
폐쇄적 환경에서의 혁신생태계 구조적 특성 및 진화 = Structural characteristics and evolution of innovation ecosystems in closed environments : focusing on the North Korean innovation ecosystem : 북한 혁신생태계를 중심으로 윤정원, 오수정 p. 47-61

다국적기업 내 지식이전, 지식습득, 역지식이전 = Knowledge transfer, knowledge acquisition, and reverse knowledge transfer within the network of multinational enterprises : a bibliometric analysis : 계량서지학적 문헌고찰 오금식 p. 63-76
수출중소기업의 보유자원과 동적역량이 수출경쟁력에 미치는 영향 요인 연구 = A study on the influence of resources and dynamic capabilities of exporting SMEs on export competitiveness : focusing on the mediating effect of R&D capabilities : R&D역량의 매개효과 중심으로 탁구현, 허철무 p. 77-89
토픽 모델링을 활용한 한국 중소기업 국제화 연구동향 분석 = Analysis of Korean SME internationalization research trends using topic modeling : focusing on papers published in KCI-listed journals from 2013 to 2023 : 2013년부터 2023년까지 KCI 등재저널에 게재된 논문을 중심으로 한가록, 최순규, 이재은 p. 91-107
중소기업의 레버리지가 사멸률에 미치는 영향 = The impact of leverage on the mortality rate of small and medium-sized enterprises : evidence from U.S. manufacturers : 미국 제조업체를 중심으로 이주일, 박경민 p. 109-127

다국적기업 현지 자회사의 ESG 경영이 비재무적 성과에 미치는 영향 = The impact of local subsidiaries of multinational corporation ESG on non-financial performance : focusing on the mediating effect of financial performance : 재무적 성과의 매개효과를 중심으로 김장순, 최돈승, 김창수 p. 129-139
(A) study on the effect of parasocial relationship created on influencer marketing to consumer purchase intention = 인플루언서 마케팅에 대한 준사회적 관계 형성이 소비자 구매의도에 미치는 영향 : 중국과 태국의 명품 브랜드 소비자를 중심으로 : focusing on luxury brand consumers in China and Thailand Kim, Bo Young, Xu, Qi, Kim, Ji Su p. 141-158