본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

초록보기

This study aims to establish a hypothesis that educational service quality will have a positive (+) effect on educational satisfaction for students with experience in Korean food cooking education institutions, and to present improvement directions and utilization data to help organize higher quality educational service quality. To this end, the research model and research hypothesis were derived based on previous studies, and a survey was conducted from October 11, 2022 to November 10, 2022 on students who used or have used Korean food cooking education institutes in Gwangju and Jeollanam-do to conduct empirical research. The questionnaire distributed 350 copies to collect 311 copies, and 286 copies were used as samples for the study, excluding 25 unfaithful questionnaires. To verify the hypothesis of the study, the SPSS/WIN statistical program 22.0 was used, and frequency analysis, descriptive statistical analysis, factor analysis, correlation analysis, and multiple regression analysis were conducted. H1, The hypothesis of 'educational service quality will have a significant positive (+) effect on educational satisfaction' was found to be significant. In the sub-area of H1, the hypothesis of 'the quality of instructors of educational service quality will have a significant positive (+) effect on educational satisfaction' was rejected.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
숙박시설의 서비스 품질이 고객 만족과 재방문 의도에 미치는 영향 = The effect of accommodation service quality on customers satisfaction and revisit intention : focused on dog-friendly hotels : 반려견 친화호텔을 중심으로 이건웅, 강상국 p. 5-26

5성급 호텔 객실 인공지능 음성비서의 품질과 지속사용의도에 대한 연구 = A study of the quality attributes of artificial intelligence voice assistant in 5-star hotel rooms and customer perception : applying on extended theory of planned behavior : 확장된 계획된 행동이론을 적용으로 김태욱 p. 27-44

호텔기업의 혁신동인유형, 구성원의 자기효능감, 직무열의, 혁신성과 간의 구조적 관계 연구 = A study of the structural relationship between innovation driver types, employees' self-efficacy, job enthusiasm, and innovation performance in hotel company 박종철, 권봉헌 p. 45-67

호텔 기업의 ESG 활동이 사회적 소비가치와 구매의도에 미치는 영향 = The effects of hotel campanies'[실은 companies'] ESG activity on social consumption value and purchase intention 강상묵, 김지은 p. 69-84

5성급 호텔 서비스 종사자의 조직지원인식이 서비스 혁신행동에 미치는 영향 = The impact of five-star hotel service employees' perception of organizational support(POS) on service innovation behavior : mediating effect of organizational attachment : 조직애착의 매개효과 김경회, 이승환 p. 85-102

외래 관광객의 수용태세에 대한 전반적인 만족도가 한류유인집단의 행동패턴에 미치는 영향 및 한류유인집단의 특성에 관한 연구 = A study on the influences of perceived tourism preparedness satisfaction on behavioral patterns of incoming tourists attracted by Hallyu, Korean Wave, and their characteristics : based on 2019 international visitor survey : 2019년 외래 관광객 실태조사를 중심으로 박정웅, 류인평 p. 103-126

성평등과 관광의 상호작용이 소득불균형 완화에 미치는 효과 = The interaction effect of gender equality and tourism on alleviating income inequality 김준호 p. 127-144

SNS 관광정보특성, 관광지 이미지 및 방문의도의 영향관계 연구 = A study on the influence of SNS tourism information, tourist destination image, and visit intention : focused on Vietnamese tourists : 베트남 관광객을 중심으로 응웬반후인, 윤정헌 p. 145-162

웰니스 관광체험과 관광가치가 참여의도에 미치는 영향 = A study on the impact of senior wellness tourism experience and tourism value on participation intention : 시니어 관광객을 중심으로 김미라 p. 163-177

한국음식조리교육기관의 교육서비스품질이 교육만족도에 미치는 영향 = Korean food cooking education institute effects of educational service quality on education satisfaction 정연교, 김경영, 김희기 p. 179-194

수도권 대형 베이커리 카페의 서비스스케이프가 긍정적 감정과 구전 의도에 미치는 영향 = The effect of servicescape on positive emotions and word of mouth intentions of large bakery cafes in the Seoul Metropolitan Area 정종성, 김동균 p. 195-214

요리전문학원의 서비스품질이 수강생만족과 추천의도에 미치는 영향관계 연구 = A study on the effect of service quality of cooking academy on student satisfaction and recommendation intention : moderating effect of switching barriers : 전환장벽의 조절효과 손미자 p. 215-237

편의점 베이커리의 선택속성이 구매태도 및 행동의도에 미치는 영향 = The effect of selective attributes of convenience store bakery on purchase attitude and behavioral intentions : focusing on the moderating effect of risk perception : 위험지각의 조절효과를 중심으로 이강훈, 이선호 p. 239-259

중국 프랜차이즈 레스토랑의 서비스스케이프가 경험가치와 고객만족에 미치는 영향 = The effect of servicescape in Chinese franchise restaurants on experience value and customer satisfaction 리웨이징, 김영현 p. 261-278

키오스크 특성이 지각된 가치, 만족도 및 지속이용 의도에 미치는 영향 = The influence of attributes of restaurant kiosks on perceived value, satisfaction, and intention of continuous use 롼천천, 김영현 p. 279-297

식물성 대체육 소비자의 소비가치에 따른 시장세분화 = Market segmentation based on consumption value of plant-based meat alternatives 김주향 p. 299-314

편의점 베이커리의 지각된 가치가 태도 및 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the effect of perceived value of convenience store bakery on attitudes and behavioral intentions : structural equation modeling using R : R을 이용한 구조방정식모델링 이승철 p. 315-336

밀키트음식의 선택의지가 소비자의 순구매의도에 미치는 영향 = The impact of meal kit food choice on consumers' purchase intention 위경운, 김희기 p. 337-355

성취목표지향성이 자기주도학습과 학습만족에 미치는 영향 = The effect of achievement goal orientation on self-directed learning and learning satisfaction : focused on student majoring in airline service : 항공서비스 전공 학생을 대상으로 서효원 p. 357-371