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High turnover and short tenure in the gaming industry has been a problem since the 2000s. Although high turnover can increase the flexibility of working hours, it has a negative impact on labor stability, and the negative effects of turnover outweigh the positive effects for companies, so efforts are needed to reduce turnover intention, an antecedent of turnover. Therefore, this study investigated the factors affecting turnover intention of employees in the game industry, focusing on organizational commitment and job satisfaction, which are factors that affect turnover intention through previous studies. The results of the regression analysis and mediation effect verification by conducting a questionnaire survey on 221 employees in the game industry showed that emotional engagement among the components of organizational commitment influences turnover intention through job satisfaction. Therefore, it is important to provide goals such as game release and rewards to keep employees emotionally engaged in order to reduce turnover intention.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
특성중요도를 활용한 분류나무의 입력특성 선택효과 = Feature selection effect of classification tree using feature importance : case of credit card customer churn prediction : 신용카드 고객이탈 사례 윤한성 p. 1-10

키워드 빈도 및 중심성 분석에 기반한 디지털 트윈 연구 동향 = Research trend on digital twin based on keyword frequency and centrality analysis : focusing on Germany, the United States, Korea : 독일·미국·한국을 중심으로 이택균 p. 11-25

눈동자 추적 기반 입력 및 딥러닝 기반 음성 합성을 적용한 루게릭 환자 의사소통 지원 시스템 = Communication support system for ALS patient based on text input interface using eye tracking and deep learning based sound synthesis 박현주, 정승도 p. 27-36

소셜미디어 텍스트마이닝을 활용한 로봇 바리스타 인식 탐색 연구 = A study on recognition of robot barista using social media text mining 한장헌, 안갑수 p. 37-47

학사경고 대학생을 위한 온라인 학습지원 프로그램 개발 및 효과 분석 = Development and effectiveness analysis of an online learning support program for college students on academic probation 박혜진, 차승봉 p. 49-61

Wideband resistive LNA based on noise-cancellation technique achieving minimum NF of 1.6 dB for 40MHz = 40MHz에서 1.6 dB 최소잡음지수를 얻는 잡음소거 기술에 근거한 광대역 저항성 LNA Choi Goangseog p. 63-74

메타버스 사용경험에 따른 메타버스 정보시스템의 사용의도에 관한 연구 = A study on the intention to use the metaverse information system via the experience of using the metaverse : focusing on the small and midium-sized enterprises : 중소기업의 도입 중심으로 장기웅, 이상준, 박재성 p. 75-89

Policy suggestions for prospective living labs for millennials and generation Z = 밀레니얼과 Z세대의 리빙랩 전망에 대한 정책 제안 Cho Yooncheong p. 91-108

사이버대학교 선호도에 영향을 미치는 주요 요소에 관한 연구 = A study on the major factors influencing the preference of cyber university : focusing on market segmentation of college students by conjoint analysis : 컨조인트 분석에 의한 전문대 재학생 시장 세분화를 중심으로 임양환 p. 109-123

게임업계 종사자의 조직몰입이 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the impact of organizational commitment on turnover intention of gaming industry workers : focusing on the mediating effect of job satisfaction : 직무만족 매개효과를 중심으로 이상형, 정형원 p. 125-139

암호화폐 가치 특성이 투자 의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구 = An empirical study on the impact of cryptocurrency value characteristics on investment intention : focusing on the value-based adoption model (VAM) : 가치 기반 수용모델을 중심으로 김상일, 서재석, 김정욱 p. 141-157

외식 O2O 플랫폼의 지속사용의도 영향 요인 연구 = A study on the influence factors of the continuance intention of foodservice O2O platform : IS success model and post acceptance model : 정보시스템성공모델과 후기수용모델 박재윤, 서정운 p. 159-174