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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
자연 이미지를 활용한 헤어디자인 제안 연구 = Proposal for hairstyles inspired by natural images 강여진, 김소현 p. 7-18

수안재활운동이 넙다리근막긴장근의 근기능에 미치는 영향에 대한 연구 = A study on the effects of chiropractic manipulation therapy on tensor fasciae latae function 윤순진, 정한석, 함주현, 한승혜 p. 19-36

의료미용 종사자의 WLB가 조직몰입과 조직성과에 미치는 영향 = The influence of WLB and organizational commitment on organizational performances in medical beauty workers 소시은, 이인희 p. 37-52

가정용 뷰티디바이스 구매 결정요인에 관한 연구 = A study on purchase decision factors of home beauty devices : focused on Chinese women aged 20~50 : 중국 20~50대 여성 중심으로 설운화, 한지수 p. 53-66

MZ세대의 헤어⋅메이크업관리행동과 자기효능감의 관계 = Relationships between hair & makeup care behavior and self-efficacy in generation MZ : focusing on dual-mediating effects of emotional intelligence and experiential value : 감성지능과 경험적 가치의 이중매개효과 임미연, 이재숙 p. 67-87

미용전공자들을 위한 퍼스널컬러 이미지메이킹 교육프로그램 교수⋅학습안 개발 = Development of personal color image making education program teaching-learning content for beauty majors 정혜민 p. 89-107

뷰티전공 대학생의 핵심역량이 학업성과에 미치는 영향 = The effect of core competencies of college students majoring in beauty on academic performance : mediating effects of academic self-efficacy : 학업적 자기효능감의 매개효과 김경원, 권오혁 p. 109-124

미용실 고객관계관리(CRM)가 관계품질과 관계성과에 미치는 영향 = The influence of customer relationship management (CRM) on relationship quality and relationship performances in beauty salons 왕예진, 신우임, 단민석, 김희륜, 박은준 p. 125-140

40-60대 여성의 코스메슈티컬 소비특성이 구매만족도에 미치는 영향 = The effect of consumption characteristic of cosmeceutical products of women in their 40s and 60s on purchase satisfaction 정고은, 심재숙 p. 141-153

국내산 곰취(Ligularia fischen) 추출물의 항염증 활성 = Anti-inflammatory activities of Korean Ligularia fischeri extract 이해진, 임현지, 임미혜 p. 155-164

포스트 팬데믹에서 백화점 화장품 소비자 구매행동 변화가 백화점 화장품 판매직의 조직몰입에 미치는 영향 = The influence of changes in cosmetic consumers’ purchase behavior on cosmetic sales workers’ organizational commitment in department stores in the post-pandemic era : focusing on the mediating effects of cognitive flexibility : 인지적 유연성 매개효과를 중심으로 박수미, 정재형 p. 165-187

중국 대학생의 모발관심 및 두피⋅모발관리행동 = Hair interest and scalp hair care behavior in Chinese college students 왕시셴, 전현진 p. 189-201

컴퓨터 설계와 3D 프린팅을 이용한 안와부의 맞춤형 보형물 제작 = Production of customized prosthesis of the orbital region, using computer design and 3D printing 김숭현 p. 203-225

미용실 선호도에 따른 체험마케팅 효과 연구 = The impact of sensory marketing based on beauty salon preference : 감각마케팅을 중심으로 이영희 p. 227-242

환경메시지 프레이밍이 제로웨이스트 화장품 소비자 반응과 지각된 위험성에 미치는 영향 = The effect of environmental message framing on the consumer response and perceived risk of zero-waste cosmetics 박은희, 이인희 p. 243-257

네일 관리 행동과 문제성 네일에 대한 인식 연구 = Perceptions of nail care behavior and troublesome nails 문서영, 김연아 p. 259-275

30종 에센셜오일 Gardnerella vaginalis 및 Lactobacillus vaginalis에 미치는 항균효과 연구 = Antimicrobial effects on 30 types of essential oils gardnerella vaginalis and lactobacillus vaginalis 김태영 p. 295-307

올인원크림에 함유된 수크랄페이트 성분의 안면피부 개선효과 = Facial skin improvement effect of sucralfate ingredient in all-in-one cream 신효원, 이정희 p. 309-325

템플 라인을 활용한 디스커넥션 커트 디자인 작품 제작 = Making disconnection cut design works using temple line 박세연, 박은준 p. 327-343

뷰티 소비자가 지각하는 서비스품질과 전환비용, 지속이용의도와의 관계 = Relationship between service quality perceived by beauty consumers, switching costs, and intention to continued use : mediating effect of consumer turst : 고객신뢰의 매개효과 유지영, 황혜주 p. 277-293