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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
메타버스 내 몰입이 아바타 동일시, 브랜드 충성도, 브랜드 아이템 구매의도에 미치는 영향 = The effects of avatar identification on immersion, brand loyalty, and purchase intention of brand items in the metaverse 엄지연, 임영우, 곽기영 p. 1-22

자발적 그림자노동자의 온라인 리뷰 포스팅 동기와 행동과정 규명 = Identifying voluntary shadow workers’ motivation and behavioral processes for posting online reviews 박상철, 류성열 p. 23-43

팜유 가격 예측을 위한 딥러닝 기반 단기 시계열 예측 모델링 = Deep learning-based short-term time series forecasting modeling for palm oil price prediction 배성호, 김명선, 정우혁, 우지환 p. 45-57
리뷰어의 문화적 배경, 부정적 감정표현, 그리고 리뷰유용성 = Cultural backgrounds of reviewers, negative emotions, and review help[f]ulness : based on impression management theory : 인상관리 이론을 중심으로 이중원, 김오성, 박철 p. 59-81

DTW 거리 기반 kNN을 활용한 시계열 데이터 정보 추출 및 회귀 예측 = Exploring time series data information extraction and regression using DTW based kNN 양현준, 임채국, 정우혁, 우지환 p. 83-93
공공앱 사용의도에 관한 연구 = A study on the intention to use of public application : focused on publicness and technology readiness acceptance model(TRAM) : 공공성과 기술준비수용모델을 중심으로 박태환, 오세환 p. 95-121
날씨와 대기질이 모바일 광고 클릭률에 끼치는 영향 = The impact of weather and air quality on mobile advertising click through rate(CTR) 김형진, 손인수 p. 123-136
머신러닝 기법을 활용한 치매 예측 모델과 상업적 활용 전략 = A study on dementia prediction models and commercial utilization strategies using machine learning techniques : based on sleep and activity data from wearable devices : 웨어러블 기기의 수면 및 활동 데이터를 기반으로 조영은, 우종필, 김중안 p. 137-153
인공지능 산·학·연 협력 공동연구 네트워크 분석 = Analysis of industry-academia-research cooperation networks in the field of artificial intelligence 이정환, 장성수 p. 155-167

부도 예측 모형 연구 = A study on default prediction model : focusing on the imbalance problem of default data : 부도 데이터의 불균형 문제를 중심으로 박진수, 이강배, 조용복 p. 169-183
Exploring the effect of gamification and privacy concerns upon behavioural intention to use fitness apps = 게임화 및 개인정보 염려가 피트니스 앱 사용의도에 미치는 영향 Melisa Günhan, Hyojung Song, Taeha Kim p. 185-203
텍스트마이닝을 통한 공간 컴퓨팅 인식 분석 및 전략 방향에 관한 연구 = A study on perception analysis and strategic direction of spatial computing through text mining : focusing on the case of Apple Vision Pro : 애플 비전 프로 사례를 중심으로 양희태 p. 205-221