권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
This paper examines how L1 Korean-speaking learners of English process three types of control constructions in English: Subject, Object, and Adjunct control. Using a speeded grammaticality judgment task, this study evaluates their ability to accept grammatical sentences and reject ungrammatical ones, thereby testing their understanding of PRO’s interpretational restrictions. Thirty native Korean-speaking adults participated, revealing a significant effect of grammaticality on performance: participants generally handled grammatical sentences well but encountered considerable difficulties with ungrammatical sentences. These findings suggest L2 learners’ challenges in ruling out illicit interpretations of PRO across control constructions, implying an incomplete acquisition of the referential properties of PRO. Additionally, response times were significantly slower for subject control, indicating increased processing demands, which potentially hints at intervention effects.
*표시는 필수 입력사항입니다.
*전화번호 | ※ '-' 없이 휴대폰번호를 입력하세요 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: / 서가번호:
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.