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Based upon the frameworks of the human capital theory and upper echelons theory, this study investigates the effect of generalist CEOs on firm value in the restaurant sector. In addition, this study examines the moderating effect of CEO power in shaping the relationship between generalist CEO characteristics and firm value. The results of the study indicated that generalist CEOs positively affected financial performance and mitigated the volatility of financial performance. Furthermore, CEO power moderated these relationships, indicating that when CEOs exert a greater influence over the board of directors, their characteristics are more likely to manifest in organizational outcomes. The theoretical implications highlight the importance of generalist CEO traits in influencing organizational performance, especially within the restaurant sector, and the managerial implications provide insights for board governance and investment decision-making.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
국내 여행의 광고 속성이 광고 만족, 목적지 태도, 행동 의도에 미치는 영향 = The impact of domestic tourism advertisement attributes on advertisement satisfaction, destination attitude, and behavioral intentions : focusing on the viral advertisements of the 2021 Korea Tourism Organization's Feel the Rhythm of Korea Campaign : 2021 한국관광공사 Feel the Rhythm of Korea 캠페인 바이럴 광고를 중심으로 남기찬, 윤유식 p. 7-27

Triple bottom line을 활용한 배달앱 사회적 책임활동과 지속이용의도의 관계에 관한 탐구 = Exploration of the effect of corporate social responsibility of food delivery apps on continuance intention using triple bottom line theory 송명근, 고잘 어테미서바, 문준호 p. 29-43

IPA를 활용한 역사문화 관광객의 만족도 차이 분석에 관한 연구 = A study on analyzing differences in tourist satisfaction at historical and cultural tourism events using important-performance analysis : 2023 공주 백제문화제 참가자를 중심으로 김장원, 권장욱 p. 45-63

웰니스 관광 서비스품질 측정지표 개발 = Developing a measurement indicator of service quality for wellness tourism 김정아, 김철원, 이태숙 p. 65-88

Re-examining projections for lost and recovered inbound tourism = 한국 인바운드 관광객 손실 및 회복 재추정 : COVID-19 팬데믹 영향 : impacts of the COVID-19 pandemic in South Korea Lee, Jaeseok, Shin, Myeongjun, Yoon, Chaeeun, Kang, Sangguk p. 89-101

텍스트 마이닝 기법을 적용한 팬데믹 전후의 호텔 이용행태 변화 = The change of hotel usage behavior before and after the pandemic outbreak 오유진, 김형보, 추승우 p. 103-122

서비스직 종사자의 감성지능에 의한 회복탄력성이 주관적 경력성공에 미치는 영향 = The effect of resilience based on emotional intelligence of service workers on subjective career success 김선정, 임현주, 최휘은 p. 123-143

MICE 국제교류협력 결정요인에 관한 연구 = Determinants of MICE international exchange and cooperation 박미정, 윤유식 p. 145-166

가족관광 동기가 삶의 질에 미치는 영향 = The impact of family travel motivation on quality of life : focusing on family travel with children : 자녀를 동반한 가족관광 중심으로 유명진, 현성협 p. 167-186

목적지 개성이 이미지, 만족, 애호도에 미치는 영향 연구 및 서울, 부산, 대구, 인천, 울산, 제주의 차이 = A study on the effects of destination personality on image, satisfaction, loyalty and the differences among Seoul, Busan, Daegu, Incheon, Ulsan, and Jeju 여호근, 곽규환 p. 187-208

Do generalist CEOs enhance restaurant firm value? = 제너럴리스트 최고경영자가 외식기업의 가치를 증진시키는가? : 최고경영자 영향력의 조절효과를 중심으로 : the moderating effect of CEO power Ozodov Khasan, Song Sujin, Park Sungbeen p. 209-228

전시 정보품질 및 매체 신뢰도가 설득지식 및 전시회 태도에 미치는 영향 = The impact of exhibition information quality and media credibility on persuasive knowledge and attitudes : focusing on the moderating effect of exhibition involvement : 전시회 관여도 조절효과를 중심으로 박효연, 송수엽 p. 229-247

호텔 이용객의 다른 고객 인식이 고객 만족도와 브랜드 이미지에 미치는 영향 = The effects of hotel users' other customer perception on customer satisfaction and brand image 유명진, 현성협 p. 249-265

마약 관광 인식 및 감정에 관한 질적 연구 = A study on the perception of drug tourism and emotions : the case of long-stay tourists : 장기체류관광객 사례를 중심으로 심지민, 송명근, 문준호 p. 267-282