본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
에세이대회의 성찰적 글쓰기 효과 연구 = A study on the effects of reflective writing of a college essay contest : focusing on interviews with award-winning students : 수상 대학생 면담을 중심으로 송다금, 이승훈 p. 7-45

고전 리터러시 함양을 위한 대학 교양교육 = Liberal arts education for the cultivation of classical literature : focusing on the transition and expansion from personal to social reading : 개인적 독서에서 사회적 독서로의 전환·확장을 중심으로 이주영 p. 47-80

PBL(Problem-Based Learning)을 활용한 AI 리터러시 교육 사례 연구 = A case study on teaching AI literacy using problem-based learning(PBL) : the composition and operation of the subject of the course <Philosophy of AI> at Hanyang University : 한양대학교 <인공지능의 철학> 과목의 주제 구성과 운영 김홍규, 이상욱 p. 83-113

SF 서사에 나타난 과학적 상상력과 인간탐구 = Scientific imagination and human exploration in SF narratives : focusing on Kim Cho-yeop’s “Why Do Pilgrims Never Return?” : 김초엽의 「순례자들은 왜 돌아오지 않는가」를 중심으로 오은엽 p. 115-140
비판적 기호학 역량 증진을 위한 ‘맞춤형 인공지능 챗봇’ 활용 방안 = Enhancing critical semiotic competence through customized AI chatbots : a case study of the liberal arts course <The Encounter of Generative AI and Humanities and Arts> utilizing ChatGPT4.0(4o) : ChatGPT4.0(4o) 커스텀 기능을 활용한 교양교과 <생성형 AI와 인문예술의 만남> 수업 사례 오진영, 정용수 p. 141-179
한자와 예술의 융합, <한자 디자인 공모전> 응모작이 교양한자 교육에 주는 시사점 = The implications of <Han Character Design Contest> entries on liberal arts Han character educationusion[실은 education] 임현열 p. 181-210