본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
랜덤 포레스트를 활용한 고등학교 교사의 수업 개선 활동 예측 요인 분석 = Analysis of predictive factors for high school teacher’s instructional improvement activities using random forest 박소영, 정제영 p. 1-32
교사의 특성이 초중학교 전환기 학생의 성취목표지향성에 미치는 영향 = The effects of teacher characteristics on achievement goal orientation in the elementary to middle school transition : longitudinal mediating effects of mindset : 마인드셋의 종단적 매개효과 이원례, 한천우 p. 33-63
Bruner의 교육적 관점에 비추어 본 개념기반 교육과정의 가능성과 한계 = Possibilities and limitations of concept-based curriculum from the educational perspective of Bruner : focusing on a comparison with MACOS : MACOS와의 비교를 중심으로 한수현, 김영실, 성열관 p. 65-91
학생들은 왜 가만히 있을까? 재난 상황에서 권위관계와 상호주관적 인식의 기능 = Why do students stay still? The functions of authority relations and intersubjectivity in disaster situations 김경년 p. 93-124
시나리오 기법을 활용한 고등학생용 AI 역량 척도 개발 및 타당화 = Development and validation of the AI competency scale for high school students using scenario method 백순근, 송우리, 윤가원, 김예진 p. 125-153
창의적 체험활동의 교육적 쟁점과 과제 = Educational issues and tasks of creative experience activities 한진호 p. 155-187
‘깊이 있는 학습’에서 ‘개념’의 교육적 가치에 대한 비판적 탐색 = A critical exploration of the educational value of concepts in in-depth learning : focusing on Deleuze’s pedagogy of a concept : 들뢰즈의 ‘개념의 교육학’을 중심으로 최진 p. 189-217
글쓰기 역량 평가에서 ChatGPT 활용 가능성 탐색 = A study on exploring the potential of ChatGPT in writing skills assessment : focusing on essay writing : 논술형 글쓰기 평가를 중심으로 박소영, 홍유정, 이병윤 p. 219-248