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The purpose of this study was to understand the role of digital literacy in the adoption of digital technology in the restaurant industry. Specifically, the current study focused on how digital literacy affects perceived value and continued intention to use kiosks in the restaurants, using the value-based adoption model as a theoretical framework. An online survey was conducted with 482 respondents who had recently visited a restaurant(s) and used kiosks to order menus or pay the bill. The results confirmed that digital literacy was positively associated with perceived benefits (perceived usefulness and perceived enjoyment), but not with perceived costs (technological effort and privacy concerns). Similarly, perceived benefits were positively associated with perceived value, which was positively associated with the intention to continue using kiosks in the restaurant industry.

권호기사

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기사명 저자명 페이지 원문 목차
디지털 리터러시가 외식산업에서 키오스크 이용의 지각된 가치와 지속적 이용의도에 미치는 영향 = Impact of digital literacy on perceived value and continued intention to use kiosks in the restaurant industry 이수경, 최영배 p. 7-29

호텔직원 교육훈련이 직무만족에 미치는 영향 = A study on the effect of hotel staff training on job satisfaction : focusing on the mediating effect of job relevance : 직무연관성의 매개효과를 중심으로 장미연, 홍성화 p. 31-54

배달앱 사회적 책임활동과 충성도 관련 소비자 행동 연구 = A study for corporate social responsibility of food delivery apps and consumer loyalty 송명근, 이원석, 문준호 p. 55-67

에라스무스와 칸트의 관점으로 해석한 비대면 관광 서비스 Anthropomorphism의 비판적 이해 = A critical understanding of anthropomorphism in contactless tourism services interpreted from the perspective of Erasmus and Kant 김보미, 최은유, 현성협 p. 69-87

탄자니아의 지역사회 기반 관광과 한국의 관광두레 다중사례연구 = A case study of sustainable community-based tourism in Tanzania and tourism Dure in Korea 박승화, 고다은, 김성수, 정철 p. 89-111

해외관광객의 DMZ투어 관광행동모형에 대한 연구 = A study for the DMZ overseas tourists‘s behavior model : an application of extented[실은 extended] theory of planned behavior : 확장된 계획행동 이론 적용 강동한 p. 113-134

Unveiling ChatGPT's potential in the tourism and hospitality sectors = 관광 및 호텔 산업에서의 챗GPT 잠재력 공개 : 5W1H 원칙의 개념적 조직을 중심으로 : focusing on the conceptual organization of the 5W1H principles Wu, Qi, Kwock, Yongsub p. 135-158

서비스 로봇의 SERVQUAL의 역할 = The role of SERVQUAL in service robots : focusing on the characteristics of airport users : 인천공항 이용객의 특성을 중심으로 황진수, 김현준, 심선보 p. 159-174

국내 저비용 항공사 고몰입 인적자원관리가 승무원의 직무몰입 및 직무성과에 미치는 영향 = The impact of high-commitment human resource management of domestic low-cost carriers on flight attendants’ job commitment and job performance : focusing on the mediating effect of AMO model theory and service innovation behavior : AMO 모델 이론과 서비스 혁신 행동의 매개효과를 중심으로 변성우, 최규환 p. 175-194
정신분석을 통해 본 모험관광 참여 동기 고찰 = A study on the motivation for participation in adventure tourism through psychoanalysis 강준수, 송영민 p. 195-209

마약 관광 인식에 관한 근거 이론적 접근 = Ground theory approach to the perception of drug tourism 이재석, 윤지민, 문준호 p. 211-225