본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
어머니의 스마트폰 사용정도가 영유아의 놀이성과 사회적 능력에 미치는 영향 = Mother's smartphone usage impact on playfulness and social competence of infants and young childrens 박현숙, 김수향 p. 5-30
부모-아동 상호작용훈련이 중도·중복장애아동의 의사소통 기술에 미치는 효과 = The effects of parent-child interaction training on the communication skills of a child with severe and multiple disabilities 박미정, 이원령 p. 31-54
영유아 교사의 디지털 역량과 디지털 놀이 지원역량과의 관계에서 디지털 기술 활용태도의 매개효과 = The mediating effect of the attitude of using digital technology in the relationship between the digital competency and the digital play support competency of young children’s teachers 김정수, 안지영 p. 55-81
부모의 부정적 양육태도와 중학교 2학년 학생의 여가추구형 스마트폰 과의존 간의 관계에서 사회적 위축의 매개효과 = The mediating effect of social withdrawal in the relationship between parents' negative parenting attitudes and 2nd grade middle school students' leisure-oriented smartphone overdependence 지명원, 이주연 p. 83-109
유아의 연령별 용서 개념 발달과 그에 따른 사회성과 인지발달과의 차이 = A study on development of forgiveness concept in children by age and its social and cognitive development and differences 이찬숙 p. 111-132
영유아가 체험한 어린이집 교실의 의미 = The meaning of the childcare classroom as lived experience by infants and early childhood 이귀옥 p. 133-156
학교현장실습 운영 실제에 대한 H대학 3학년 실습참여 예비유아교사의 인식과 요구 = Perceptions and demands of prospective early childhood teachers participating in third-year training at university H regarding the actual operation of school field training 고지민, 김현정 p. 157-179
유아교사의 현장학습 안전관리 현황과 인식 = The current status and perception of the awareness of early childhood teachers' safety management in field trips 이영미 p. 181-201