본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
대등적 크로스컬쳐 패션에 대한 탐색적 연구 = An exploratory study on equitable cross-cultural fashion : focusing on de-Westcentrism cultural discourse and Asian ethnic fashion : 탈서구중심주의 문화 담론과 아시아 에스닉 패션을 중심으로 박혜원 p. 55-73
백고요족 복식문양과 무작위 자극법을 활용한 문양디자인 개발 = Development of pattern design using random stimulation technique based on the Baiku Yao minority’s clothing pattern 임진, 서승희 p. 74-91
소비자 마음가짐(mindset)에 따른 Z세대의 온라인쇼핑 검색 행동에 대한 질적 연구 = A qualitative study on generation Z's online shopping search behavior based on consumer mindset 윤초롱 p. 92-103
조선시대 신발의 조형적 특성을 활용한 3D 디지털 신발 디자인 = Development of 3D digital shoe design using formative characteristics of shoes from the Joseon Dynasty 김수지, 이연희 p. 1-20
NFTs(Non-Fungible Tokens) 패션상품 유형 분석을 통한 NFTs 패션 마케팅 전략 방향성 탐색 = Exploring the direction of NFTs(non-fungible tokens) fashion marketing strategy through analysis of NFTs fashion product types 정다운, 김영삼 p. 21-36
국내 MZ 세대 여성의 팬티 착용실태와 만족도 = The wearing status and satisfaction of women wearing panties in the MZ generation 한지은, 황나원 p. 37-54
버츄얼 휴먼 공지 시점이 브랜드 감정과 신뢰에 미치는 영향 = Impact of virtual human announcement timing on brand affect and trust 이새은, 김지윤, 이규혜 p. 104-114
MZ세대를 위한 한국 전통주머니 모티프의 텍스타일 패턴과 패션문화상품 개발 = Textile pattern and fashion cultural product development of Korean traditional pouch motifs for generation MZ 배윤지 p. 115-129
빅데이터 분석을 활용한 시니어 패션의 인식 변화에 대한 연구 = An analysis of the change in perception of senior fashion using big data analysis 강유림, 김문영 p. 130-150
패션 프롬프트 엔지니어링 = Fashion prompt engineering : analyzing and deriving components of fashion prompts through text mining : 텍스트 마이닝을 통한 패션 프롬프트 분석 및 구성요소 도출 정경희, 이미숙 p. 151-173