본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
중등수학교사의 수학적 신념에 따른 수업목표 이해 및 과제 선별 = Understanding class objectives and selecting tasks according to mathematical beliefs of secondary mathematics teachers 지민경, 황지현 p. 277-300
공학 도구 기반의 보조 구성 도형 분석을 통한 논증 기하 학습 방법 탐색 = Exploring synthetic geometry problem-solving methods through auxiliary construction analysis using technology tools 장정욱 p. 301-317
2022 개정 교육과정에서 넓이로서의 정적분 정의에 따른 교수학적 난점 및 대안 탐색 = Exploring didactic difficulties and complementary measures according to the definition of definite integral as the area in the 2022-revised curriculum 이기돈 p. 319-343
평면도형의 이동에서 모양과 방향의 변화에 대한 학생의 이해 = Students' understanding of changes in shape and direction in the transformation of plane figures 홍갑주, 김판수, 이예지 p. 345-361
ChatGPT의 수학적 성능과 오류 분석 = Exploring the potential of ChatGPT in mathematics education : analyzing mathematical performance and errors through a multimodal approach : 다중양식적 접근을 통한 수학교육 활용 가능성 탐색 이기마, 김희정 p. 363-392
국내외 과학영재학교 수학과 교육과정 편성 현황 분석 = Analysis of the current status of mathematics curriculum organization of science high school for the gifted in Korea and other countries 한현구, 임해미 p. 393-416
AI 디지털교과서 도입과 활용에 관한 중등수학교사의 인식 조사 연구 = Secondary school mathematics teachers' perceptions of AI digital textbooks : implications and challenges for adaptive learning : 학습자 맞춤 교육 실현을 위한 과제 김희정, 김원 p. 417-452
중등 예비교사의 삼각형의 외심 과제 설계 사례 분석 = An analysis of task design for pre-service teachers on the circumcenter of a triangle : focusing on the process of justification : 정당화 과정을 중심으로 구나영 p. 453-472
중학교 수학 교과의 협력적 문제해결을 위한 수업 모형 개발 = Development of a teaching model for collaborative problem solving in middle school mathematics 김부미 p. 473-494