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This study is a study of the influence relationship between customer bad behavior, customer relationship stress, and customer orientation, and the dimensions of variables were constructed based on existing prior research. Bad customer behavior perceived by hotel employees was composed of two dimensions: dismissive attitude and verbal violence, while customer relationship stress and customer orientation were each composed of a single dimension. First, customer misbehavior was analyzed to have a significant impact on hotel employees' customer relationship stress. Second, customer relationship stress was analyzed to have a significant impact on customer orientation. Third, customer misbehavior was analyzed to have a significant impact on the customer orientation of hotel employees.

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
호텔의 ESG경영활동에 대한 고객 인지가 기업신뢰, 충성도에 미치는 영향 = The effect of consumer perception of hotel ESG activities on corporate trust and loyalty 조봉기 p. 5-23
호텔전공 학생의 개인 특성이 취업 시 호텔 선호도에 미치는 차이검증에 관한 연구 = A study on the differences in hotel preferences at the time of employment based on the personal characteristics of hotel major students 김건 p. 25-42
머신러닝기법을 활용한 지역별 호텔 수요에 관한 연구 = A study on regional hotel demand using machine learning techniques 이상민, 박영호 p. 43-58
5성급 호텔 레스토랑 종사자의 라포형성행동과 관계품질, 전환장벽, 충성도의 영향 관계에 관한 연구 = A study on the impact of rapport-building behavior, relationship quality, switching barriers, and loyalty in five-star hotels restaurant : the mediating effects of relationship quality and switching barriers : 관계품질과 전환장벽의 매개효과 김경회 p. 59-80
거래적 리더십이 호텔 종업원의 탐험적 활동 및 활용적 활동에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the effects of transactional leadership on exploitation and exploration activity of hotel employee : focusing on the moderating role of prevention focus : 예방 초점의 조절효과를 중심으로 이수광 p. 81-98
고객불량행동이 호텔종사원 고객관계 스트레스, 고객지향성에 미치는 영향 관계 연구 = A study on the effect of hotel bad behavior on customer relationship stress and customer orientation 김영하, 곽규환 p. 99-112
Enhancing customer satisfaction in cross-cultural tourism = 고객만족도 향상을 위한 국제 문화 관광 산업에서 직원 외국어 능력의 영향 분석 및 탐구 : exploring the impact of employee foreign language proficiency and beyond Yao, LiYa, Wang, GuangCheng, Kim, Young-Kwan p. 113-133
지역관광수용태세에 관한 연구 = A study on regional tourism preparedness : focused on tourists in Busan Metropolitan City : 부산광역시 관광객을 대상으로 김동한, 김정준 p. 135-148
축제의 체험적 요소가 만족도 및 재방문의도에 미치는 영향 = The impact of experiential elements of festivals on satisfaction and repeat visits to festivals : focusing on the Sokcho City Displaced Persons Cultural Festival : 속초시 실향민 문화축제를 중심으로 최정환, 김종견 p. 149-166
김제지평선축제에 대한 소셜미디어 담론 분석 = Analysis of social media discourse on the Gimje Horizon Festival 한장헌 p. 167-185
외국인 인적자원과 무역 개방도의 상호작용이 인바운드 관광에 미치는 효과 = The interaction effect of foreign human resources and trade openness on inbound tourism 김준호 p. 187-203
온라인구전이 브랜드자산 및 방문만족에 미치는 영향 = The effect of online word of mouth on brand equity and visit satisfaction : focusing on the authenticity moderating effect of bakery cafe : 베이커리 카페의 진정성 조절효과를 중심으로 이강훈 p. 205-227
단체외식업의 서비스스케이프가 점포이미지, 관계품질 및 고객행동에 미치는 영향 = The effect of group foodservice servicescape on store image, relationship quality and customer behavior : focusing on the moderating effect of personality type : 성격유형의 조절효과를 중심으로 우철수, 성현선 p. 229-251
한식카페의 메뉴품질이 지각된가치와 재방문의도에 미치는 영향관계에서 디저트 관여도의 조절효과 = The moderating effect of Korean cafe's involvement in dessert on the perceived value and revisit intention of menu quality 전은숙, 김호석 p. 253-274
외식업체의 키오스크 특성이 사용태도 및 지속사용의도에 미치는 영향관계 연구 = A study on the effect of the characteristics of kiosks in food service on the attitude of use and the intention of continuous use : focusing on the moderating effect of kiosk familiarity : 키오스크 친숙성 조절효과 이승철 p. 275-296
항공사 내부마케팅이 긍정심리자본과 정서적 몰입에 미치는 영향 연구 = A study on the impact of airline internal marketing on positive psychological capital and affective commitment : focusing on ground staff : 지상직 직원 중심으로 정태연 p. 297-313
MICE종사원의 일-생활균형이 직무만족 및 프리젠티즘에 미치는 영향 = The effect of work-life balance of MICE employees on job satisfaction and presenteeism : focusing on Busan : 부산광역시를 중심으로 김태윤, 김금영, 이동용, 오창호, 김이태 p. 315-335