본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
2022 특수교육 기본 교육과정 진로와 직업 교과서 개발 방향과 구성 요구에 대한 질적연구 = Qualitative study on the development direction and configuration requirement of 2022 special education basic curriculum career and vocation textbook 최민식, 송승민 p. 1-29
지적장애 대상 체계적 문헌분석 연구에 대한 방법론적 엄격성 관련 질적 지표 분석 = Methodological rigor and quality indicator analysis in systematic reviews on intellectual disabilities : focusing on domestic studies : 국내 연구를 중심으로 백지은 p. 31-59
트라우마 기반 문제행동 중재방법을 적용한 특수교사의 경험과 인식 변화 = A study on experiences and perceptions of special education teachers applying trauma-based problem behavior interventions 강영심, 손성화, 옥혜숙 p. 61-90
장애인의 부모를 대상으로 한 자기결정 관련 국내연구 동향 고찰 = Review of domestic research trends on self-determination regarding parents of people with disabilities 이은주, 차수지, 이숙향 p. 91-119
발달장애인 자녀 부모의 지각된 낙인감과 삶의 질의 관계 = The association between perceived stigma and quality of life among parents of people with developmental disabilities : multiple mediating effects of cognitive emotion regulation and caregiving burden : 인지적 정서 조절전략과 양육 부담의 다중매개 효과 검증 이선우, 이성민 p. 121-144
비디오 촉진과 최소-최대 촉진이 지적장애 고등학생의 식사 준비 기술에 미치는 효과 = The effects of video prompting and least-to-most prompting on meal preparation skills in high school students with intellectual disabilities 조은지, 정선화 p. 145-167
‘전환계획’ 주제의 온라인 교원연수 모듈 개발 연구 = A study on the development of an online teacher training module on the topic of 'transition planning' 이현주 p. 169-195

통합교육 지원 역할 우선순위 및 요구도 분석 = Analysis of the priority and needs of the role of inclusive education support : focusing on special education support centers : 특수교육지원센터를 중심으로 이태형 p. 197-216
어느 일반계 여고 특수학급 지적장애 학생들의 일상생활 경험과 의미 = The experience and meaning of daily life for students with intellectual disabilities in a special education class at a general girls' high school 남재희, 임경원 p. 217-249