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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
항공사 ESG 경영인식이 공중관계성, 기업이미지, 취업기업 선호도에 미치는 영향 = The effects of ESG management perceptions for airlines on organization-public relationship, corporate image, and corporate preference for employment 윤동환 p. 1-22
항공사 이용자의 선택속성, 지각된 가치 및 행동의도 간의 관계 연구 = A study on the relationship between selection attribute, perceived value, and behavioral intention of airline users 오상은 p. 23-50
한옥 숙박 경험에 따른 가치가 재방문 의도 및 긍정적 온라인 리뷰에 미치는 영향 관계 = The impect[실은 impact] of Hanok stay experience value on revisit intention and positive online review : the moderating effect of experiential program satisfaction : 체험 프로그램 만족의 조절 효과 박세아, 한진수, 이혜미 p. 51-80
코로나19 시대 포노사피엔스의 관광행태 변화에 따른 관광지매력도 지속요인 분석 = Analysis of the factors that sustain tourist destination attractiveness according to changes in tourism behavior of phono sapiens in the COVID-19 era : focusing on social big data analysis : 소셜빅데이터 분석을 중심으로 윤영일, 홍지숙 p. 81-100
항공사 친환경 경영활동이 소비가치와 지속이용의도에 미치는 영향 = Impact of airline eco-friendly management activities on consumption value and continuous use intention : applying theory of consumption value : 소비가치이론(TCV) 적용 김미영 p. 101-123
KCI 공항 서비스 연구의 동향과 미래 = Trends and future of airport services research in KCI : a text mining analysis of domestic studies from 2000 to 2024 : 2000~2024년 국내 연구에 대한 텍스트마이닝 분석 이원화 p. 125-143
지속가능한 MICE 산업의 수용태세 기반의 전략 도출 = Deriving strategies based on the acceptance readiness of a sustainable MICE industry : focusing on IPA analysis : IPA 분석을 중심으로 허동근, 김하니 p. 145-168
일본 Z세대의 한류와 관광에 관한 연구 = A study on Korean wave(hallyu) and tourism of generation Z in Japan 김난영, 김진만 p. 169-187
Are workers in the tourism industry more concerned about sustainable tourism? = 관광업계 종사자들은 지속가능한 관광에 대해 더 걱정할까? Dahal, Anil, Kang, Sang-hoon p. 189-207
역사문화관광지 방문경험에 대한 질적 분석 = Qualitative analysis on visit experience of historical and cultural tourist destinations : based on the online reviews of tourists visiting Gangneung : 강릉지역 관광객의 온라인 리뷰를 중심으로 김진동 p. 209-238
지속가능한 경기 둘레길 활성화 방안 연구 = A study on the sustainable activation of Gyeonggi Dulegil : focusing on the Gyeonggi sea trail : 경기 갯길을 중심으로 장재열, 최희동, 김진국 p. 239-259
호텔 상사의 직무요구가 직무 열의와 이직의도에 미치는 영향 = The impact of hotel supervisors' job demands on job engagement and turnover intentions : the moderating effect of hotel supervisor' humor style : 상사의 유머성향의 조절효과 김현석, 이충훈 p. 261-295
한류 문화 콘텐츠가 관광 태도 및 방문 의도에 미치는 영향 = The influence of hallyu cultural contents on on tourism attitudes and visit intentions : focusing on Japanese university students : 일본 대학생을 대상으로 장미경 p. 297-317
MZ세대의 여행경험에 생성형 인공지능 기반 챗봇 서비스가 미치는 영향 = A study on the impact of generative AI-based chatbot services on the travel experiences of the millennials and gen Z 이지호, 강재완 p. 319-341
국내 항공서비스 교육의 주요 연구 주제와 발전 방향 = Major research topics and development directions in domestic airline service education : using content analysis and topic modeling : 내용분석과 토픽모델링 활용 임은정 p. 367-384
패러독스 리더십이 호텔 직원 역할 외 서비스에 미치는 영향 = The effect of paradox leadership perceived by hotel workers on employee extra-role service : focused on the mediating effects of employee self-development and voices : 직원 자기계발 및 목소리의 매개효과를 중심으로 서고운, 한진수 p. 385-414
여행 플랫폼의 특성이 플로우 경험과 만족도에 미치는 영향 = Impact of travel platform characteristics on flow experience and satisfaction 추유린, 한석호, 유은정, 윤지환 p. 343-366