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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
Text mining analysis of consumer preferences for products across age groups in China Ge, Ting, Seong, Dongkwon p. 1-8
당근마켓의 성공요인 분석 = Analysis of success factors of carrot market : focusing on the ERIS model : ERIS 모델을 중심으로 김도희, 박현준, 최원용 p. 9-20
OTT 이용기기별 유료방송 이용에 미치는 영향에 관한 연구 = An exploratory study of the relationship between OTT usage via various OTT devices and pay-TV services usage 이선미 p. 21-30
광역자치단체 미술 관련 조례 비교를 통한 지역 미술 발전 방안 연구 = Through comparison of local government art-related ordinances research on regional art development plans 김상은, 홍종열 p. 31-42
Cultural comparison of rural revitalization between China and South Korea : take Ganchuan Cultural Village in Busan and Chengyang Bazhai in Sanjiang, Guang Xi Zhang, Yan, Seong, Dongkwon p. 43-57
1인 가구의 가치관이 디지털 문화소비에 미치는 영향 = The effects of values of single-person households on digital cultural consumption : focusing on comparison with multi-person households : 다인 가구와 비교를 중심으로 박주연 p. 59-65
(A) comparative study of traditional decorative patterns in the Lingnan culture of China Zhang, Wencui, Xiao, Shiwei, Wang, Wenlong, Seong, Dongkwo p. 67-77
메타버스와 인공지능을 활용한 기술창업교육 플랫폼 모델 개발 = Developed a technology startup education platform model using metaverse and artificial intelligence 김진열, 성창수 p. 79-90
음운론적 특성을 기반으로 인공지능 보컬 음성합성의 발음 개선 연구 = A study on the improvement of pronunciation of AI vocal voice synthesis based on phonological characteristics 이기영, 장민호 p. 91-104
지역축제 환경단서가 이미지, 만족도, 재방문의도에 미치는 영향 = The effect of local festival environmental cues on image, satisfaction, and revisit intention : focusing on the Hwaseong Boat Festival : 화성뱃놀이축제를 중심으로 손다희, 이화형, 홍아름 p. 105-117
소상공인들의 라이브 커머스에 대한 인식 조사 = Perceptions of small business owners on live commerce : based on focus group interview : 포커스 그룹 인터뷰를 중심으로 최은지, 장문경 p. 119-125
20대 소비자들의 공연장 인식에 관한 탐색적 연구 = An exploratory study on the perceptions of performance art center among consumers in their 20s : focusing on the Seoul Arts Center : 예술의 전당을 중심으로 김현수, 이정합, 심예림 p. 127-141
포스트모더니즘 관점에서 바라본 에이노유하니 라우타바라의 <Missa a cappella> 분석 = From the perspective of postmodernism analysis of Einojuhani Rautavaara's <Missa a cappella> 최다영, 안성희 p. 143-153
이슈 유튜브 콘텐츠 이용 만족에 영향을 미치는 요인에 대한 연구 = A study on factors affecting use satisfaction with issue YouTube content 이장석, 송병원 p. 155-163
디지털 교육 참여자의 역량 증진 탐색 = Exploring the enhancement of competencies for digital education participants : focusing on the digital teaching methodology instructor course at S university : S대학교 디지털 교수법 강사과정을 중심으로 문복현, 김영옥 p. 165-172
택배 업체의 ESG 활동에 대한 소비자 평가가 브랜드 가치에 미치는 영향 = Consumer evaluations of a courier company's ESG activities and their impact on brand value 이지훈, 장명숙 p. 173-178
스토리 감상자의 인지적 감정적 반응에 대한 구조적 분석 = Structural analysis of cognitive and emotional responses of story users : focusing on suspense, curiosity, and surprise : 서스펜스, 호기심, 놀라움을 중심으로 전창의 p. 179-187
갤러리카페 이용 경험에 관한 질적 연구 = A qualitative study on the experience of visiting gallery cafe : focusing on Pine and Gilmore's experience economy theory : 파인과 길모어의 체험경제이론을 중심으로 백지연, 김선영 p. 189-201
JTBC <히든싱어>시리즈의 수용자 공감 스토리텔링 연속성 전략 연구 = The continuity of the storytelling strategy of audience empathy in the OTT era's JTBC <Hidden Singer> series : focusing on the season 7 Youngtak episode : 시즌 7 영탁 편을 중심으로 장은진 p. 203-215
생성형 AI를 이용한 실용음악 작곡교육이 자기조절학습의 매개효과를 통한 연주수행에 미치는 영향에 대한 연구 = A study on the effect of practical music composition education using generative AI on performance through the mediating effect of self-regulated learning 황룽, 김현태 p. 217-223
VR을 통한 대중음악 공연 특성이 관객 몰입을 통한 관람의도에 미치는 영향 연구 = A study on the influence of popular music performance characteristics through VR on the intention to view through audience immersion : focusing on the controlling effect of involvement : 관여도의 조절효과를 중심으로 요초군, 김현태 p. 225-234
양성 역할평등 의식과 가사노동 부담 및 생활 만족과의 관련성에 관한 연구 = A study on the relationship between gender role equality attitude and burden of home chores and life satisfaction : focusing on dual-earner couples : 맞벌이 부부를 대상으로 박명희, 원유신 p. 235-242
라이브 커머스의 특성이 소비자 구매의도에 미치는 영향 = How live commerce characteristics affect consumer purchase intent : sales promotion as a control variable : 세일즈 프로모션을 조절변수로 이영민, 이종선 p. 243-256
의료문화산업시장의 공공병원과 민간병원의 재원일수 차이 분석 = Analysis of the difference in length of stay between public and private hospitals in the healthcare culture industry market 곽진미, 송혜숙 p. 257-263