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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
동시대 예술사진에서 나타나는 포스트모던 패러디의 표현 연구 = A study on the expression of postmodern parody in contemporary art photography 공일범, 황명, 임안나 p. 1-19
게임이론과 복합 가중치 부여 방식에 기반한 스마트폰 고령자 모드 인터페이스 디자인 평가 = Fuzzy comprehensive evaluation of interface design of digital products for the elderly based on combination weights of game theory 곽건봉, 김진성 p. 21-38
인디자인 한글판의 전문용어 번역 검토 연구 = A study of revising the technical translation used in the Korea version of InDesign : focusing on the paragraph panel : 단락 패널을 중심으로 구자은, 신인준 p. 39-49
실리콘을 활용한 현대예술장신구의 바이오모픽 표현 = Biomorphic expression in contemporary art jewelry using silicone 권슬기, 강연미 p. 51-62
트렌드 변화에 따른 지속가능한 패키지디자인 개선방안 연구 = Research on ways to improve sustainable packagedesign according to changing trends : focused on agricultural product packagedesign : 농산물 패키지디자인 중심으로 김가형, 전신종 p. 63-77
자연물을 활용한 유아용 미적체험 프로그램 개발 = Development of aesthetic experience program for children using natural objects : focusing on the KIDS CAFE experience program : 키즈카페 체험 프로그램을 중심으로 김나윤, 김흥렬 p. 79-92
놀이 이론으로 본 초현실주의 미술의 유희정신 = A study of the playful spirit of surrealist art based on play theory 김무아 p. 93-110
모자이크의 현대적 응용을 위한 고대 건축 예술에서의 모자이크 기법 사례연구 = A case study of mosaic techniques in ancient architectural art for modern application of mosaic 김수령 p. 111-123
빛의 물리적 특성을 활용한 시각적 표현에 대한 연구 = A study on the visual expression using the physical properties of light : with emphasis on experimental fabrication : 실험제작을 중심으로 김수한, 전신종 p. 125-138
확장현실(XR)을 위한 공간 디자인 방법론 연구 = A study on spatial design methodology for extended reality (XR) 김용학 p. 139-151
캐릭터 디자인의 조형성이 소비자의 캐릭터 굿즈 구매 행동에 미치는 영향 조사 = A study on the impact of the plasticity of character design on consumers' purchase behavior of character merchandise 김원경, 김보연 p. 153-168
디자인 요소가 종합병원 안내 표지 시스템의 접근성에 미치는 영향 연구 = A study on the impact of design elements on the accessibility of general hospital signage system : focused on university hospitals in Seoul : 서울시 소재의 대학병원을 중심으로 당아남, 박용진 p. 169-186
파라텍스트(Paratext)를 기반으로 한 아트북 디자인 분석 = Analysis of art books design based on paratext : focusing on 'The Beauty of Book in China' award-winning works : ‘중국에서 가장 아름다운 책’ 수상 작품을 중심으로 리예자오, 정재완 p. 187-201
휴머노이드 로봇 디자인 전형성과 브랜드 신뢰도 간의 상관관계에서 참여도의 매개효과 = The mediating effect of participation in the correlation between humanoid robot design typicality and brand reliability 마진우, 김진성 p. 203-216
립스틱의 아트 콜라보레이션 속성이 중국 소비자의 지각된 디자인 가치, 구매 의도에 미치는 영향 연구 = A study on the impact of art collaboration design on lipstick on Chinese consumers' design value perception and purchase intention : fo[c]using on the impact of adjusting design styles(Chinese vs. international) : 디자인 스타일(중국 전통과 해외 트렌드)의 조절 효과를 중심으로 무한잉, 김진성 p. 217-234
인공지능과 키네틱 조형물을 활용한 낙서 퍼포먼스 표현 연구 = Research on expression of graffiti performance using artificial intelligence and kinetic sculptures : focused on <Humanoid Object #3> : <휴머노이드 오브젝트 #3>을 중심으로 민찬욱 p. 235-246
산업용 로봇팔의 예술 매체로서의 가능성 = Potential of industrial robotic arm as an artistic medium 배재혁 p. 247-258
인공지능과 인간의 협업으로 탄생한 새로운 예술의 지평 = New horizons of art born from the collaboration between AI and humans : focused on the collaboration between OpenAI and Alexander Reben : Open AI와 알렉산더 레벤의 협업을 중심으로 서은선 p. 259-273
건강기능식품 브랜드의 비주얼 아이덴티티 강화를 위한 패키지디자인 제안 = Proposed package design for enhancing the visual identity of health functional food brands : based on the package proposal case of domestic brand N : 국내 N 브랜드 패키지디자인 제안 사례를 기반으로 송지인, 유하연 p. 275-292
Evaluation system and empirical research of brand IP content power of metal assembly model toys = 금속 조립 모형 장난감 브랜드의 IP 콘텐츠 강도 평가 체계 및 실증 연구 Xi, Wang, Han, Hyun Suk p. 293-305
나비의 변태과정을 모티브로 한 패션디자인 연구 = A study on fashion design inspired by the metamorphosis of butterflies : focusing on digital printing with the decalcomanie technique : 데칼코마니 기법의 디지털 프린팅을 중심으로 신재영, 허정선 p. 307-321
공간 이론에 기반한 애니메이션 캐릭터의 성장 서사에 관한 연구 = A study of character growth in animation based on spatial theory : focusing on 'I Am What I Am' : <웅사소년>을 중심으로 안유, 한창완 p. 323-338
한·중·일 국립박물관 전시 공간의 디지털 융합 기술 활용 현황 연구 = A study on the utilization of digital convergence technologies in the exhibition spaces of national museums in Korea, China, and Japan 양류, 심민섭, 장광집 p. 339-356
메타버스에서 음료 패키징 디자인의 시각적 상호작용성이 소비자의 구매 의도에 미치는 영향 연구 = A research on the impact of visual interactivity of beverage package design in the metaverse on consumer purchase intentions 오령나, 박용진 p. 357-374
고령자 인터랙션 디자인 연구 경향 = Research on trends in interaction design for the seniors 왕세옥, 신윤진 p. 375-391
패션 액세서리 일러스트레이션에 나타난 스토리텔링의 표현 연구 = A study on the expressions of storytelling in fashion accessory illustration 유연재, 최정화 p. 393-407
지역적 특징을 활용한 간판 디자인 개발 사례 연구 = A case study of signboard design applying local characteristics : targeted on Uleung Island' Cheonbu town : 울릉군 천부마을을 대상으로 이지혜 p. 409-425
반사효과를 활용한 현대예술과 현대 장신구 특징 연구 = A study on the characteristics of contemporary art and contemporary jewelry using reflective effects 이혜민, 임채은, 이숙현 p. 427-440
미하이 칙센트미하이의 몰입 이론을 통한 디지털 환경에서 미적 경험의 가치 = A study of aesthetic experience and its value in digital environment through Csikszentmihalyi's flow theory : case study on Lunatick by Antony Gormley and Priyamvada Natarajan : 안토니 곰리와 프리얌바다 나타라잔의 ‘루나틱’ 프로젝트 사례 연구 이홍원 p. 441-458
한국 조형도자작품에서 나타난 기하학적 형태에 관한 연구 = A study on the geometric shape of Korean formative ceramics works 이훈기 p. 459-470
OTT 동영상 재생 플랫폼에서 결제 프로세스의 UX/UI 특성이 유료 사용자 전환율에 미치는 영향 = The impact of UX/UI characteristics of the payment process on the conversion rate of paid subscribers in OTT video playing platforms : an example from the mobile side : 모바일 사례를 중심으로 장가성, 김진성 p. 471-492
기호학적 관점에서 도시 건축의 경관디자인 특성 관한 연구 = A study on the characteristics of landscape design in urban architecture from a semiotic perspective 장가현, 상우신, 윤성호 p. 493-504
시각언어 형태론 체계의 회화 창작 적용에 관한 연구 = A study on the application of the visual language morphology system to painting creation : focused on ‘Mother Language Poems-Life, Love, Desire, Death, and Heaven’ : ‘母語詩-生愛慾死天’을 중심으로 장경기 p. 505-522
피터 줌터 건축에 나타난 유기적 전체성에 관한 연구 = A study on the wholeness of organic architecture in Peter Zumter architecture 장소예, 윤성호 p. 523-541
텍스타일 디자인 산업의 업사이클링 제품 개발 사례 연구 = Brand case study to revitalize upcycling products in the textile industry : focused on domestic brands : 국내 브랜드를 중심으로 장우희, 박현주 p. 543-556
예술시장의 구조 이해를 통한 현대공예시장의 구축가능성 연구 = A study on the establishment of craft market by understanding the structure of art market : focused on the primary art market for contemporary craft art : 현대 예술공예를 위한 1차 시장 중심으로 정미성, 박중원 p. 557-578
지각과 기억의 중첩을 통한 풍경 이미지 표현 연구 = A study on the expression of landscape images through the overlap of perception and memory : focused on the researcher's work : 연구자의 작품을 중심으로 정지윤, 이정은 p. 579-591
현상학 관점으로 본 섬유예술 작품과 페미니즘의 연관성 연구 = Phenomenological perspective on the connection between fiber artworks and feminism 제시시, 김영주 p. 593-612
공감각 이론에 의한 시후각 융합에 관한 연상 메커니즘 연구 = A study on the association mechanism on the fusion of the visual and olfactory sense by the theory of synesthesia : focus on the perfume containter : 향수 용기를 중심으로 주예요, 민자경 p. 613-635
요가복에 대한 인식 유형 분석 = Analyzing perception types for yoga wear 차수정 p. 637-652
일본 MZ세대가 선호하는 K컬쳐 콘텐츠 유형이 K패션 브랜드 태도에 미치는 영향 = The influence of the K-culture content type preferred by the Japanese MZ generation on the attitude of K-fashion brand : the national image as a parameter : 국가 이미지를 매개변수로 최지현, 한정민, 김현주 p. 653-668
모바일아트의 감상 과정 내 구성 요소 추출과 의의 연구 = Extracting components and studying their significance in the appreciation process of mobile art 하임성 p. 669-685
특수목적 미술치유 프로그램 필요성과 가능성에 대한 연구 = Study on the necessity and potential of special purpose art therapy programs : fo[c]using on the J.A.T. art therapy for deferred prosecution youth at Jeonbuk National University : 전북대학교 기소유예 청소년 아트테라피 J.A.T를 중심으로 홍경태, 엄혁용 p. 687-704
반려견 보호자를 위한 펫 케어 모바일 애플리케이션 UI 디자인 개선 방안 연구 = A study on the improvement of UI design for pet care mobile application for pet owners 황정우, 김승인 p. 705-726