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권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
광고 리터러시 연구와 광고 관련 교육 연구의 동향 분석 = Analysis of trends in advertising literacy and advertising-related education research 호규현, 권예지 p. 5-45
지방자치단체의 광고비 효율성 연구 = A study on the efficiency of advertising expenditures in local governments 이준원, 정윤재 p. 46-80
인기 OTT콘텐츠의 위험이슈 확산효과와 시청자 공중의 커뮤니케이션 행동 연구 = Study on the diffusion effects of risk issues in popular OTT content and communication behavior of audiences : focusing on the drama 'The Glory' and the spread of school violence crime issues : 드라마 ‘더 글로리’와 학교폭력 범죄 이슈 확산을 중심으로 안영애, 이유나 p. 81-125
생성형 AI의 자기결정권이 수용의도에 미치는 효과 = The effect of self-determination on generative AI acceptance intention : focusing on the mediating effect of perceived usefulness and the moderating effect of perceived trustworthiness : 지각된 유용성의 매개효과와 지각된 신뢰성의 조절효과를 중심으로 강윤희, 김경연, 부수현 p. 126-159
커뮤니케이션 분야에서 기술수용모델 연구 메타분석 = Meta-analysis of research on technology acceptance models in the field of communication : application of integrative and analytical methods : 통합적 및 분석적 방법 적용 박재진 p. 160-194
‘방탄소년단(BTS) 현상’에 대한 한류 보도 연구 = A study on Korean wave reports covering the global phenomenon called BTS : a comparative textual analysis before and after a mega-hit song, "Dynamite" : 다이너마이트 빌보드 핫100 차트 1위 전후 텍스트 분석 김영욱, 이현주 p. 195-240
정부 디지털 소통 활동의 질적 평가모형 연구 = A study on qualitative evaluation model for government digital communication activities : focused on in-depth interviews with public relations experts : 공공PR 분야 전문가 그룹 인터뷰를 중심으로 이종혁, 장태영, 황성욱 p. 241-289