본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
교육과정에 대한 도전의 시기, 국어과 교육과정의 내용과 표상 방식에 대한 성찰 = A period of challenges for curriculum and reflection on content and representation in the Korean language curriculum 김혜정 p. 5-51
김수영 시의 문학사교육적 설계 = Design of a literary history education course based on Kim Soo-young’s poetry : focusing on poetry from the 1960s : 1960년대 시를 중심으로 박가희 p. 53-80
고전소설을 활용한 고급 한국어 학습자의 문화적 문식성 신장 방안 = Increasing cultural literacy of advanced Korean language learners using classic novels : focusing on Kim Man-joong’s Ku-un-mong : 김만중의 <구운몽>을 중심으로 신다솔 p. 81-105
문법 교과서 속 ‘문법 요소’ 교육 내용의 변천 연구 = A study on the evolution of ‘grammar elements’ in grammar textbooks : focusing on the 6th to 2015 Korean language curriculum : 제6차~2015 국어과 교육과정을 중심으로 신희성 p. 107-157
다문서 통합 과제의 난도에 대한 중학생의 인식 연구 = Middle school students' perceptions of the difficulty of multiple-text integration tasks : focusing on the relations with the levels of integration : 통합 수준과의 관계를 중심으로 오성렬, 김성엽 p. 159-202
초등학교 1학년 학생들의 도서 대출 목록 분석 = Most borrowed library books of first-grade elementary school students : focusing on the books of frequently borrowed authors : 다 대출 작가의 책을 중심으로 오정례, 권이은 p. 203-231
대형언어모델(LLM)을 기반으로 한 자기 표현적 글의 감정분석 = Emotional analysis of self-expressive writing based on large language model(LLM) 이슬기 p. 233-272
학생 주도성에 관한 고등학교 국어 교사의 인식 연구 = The study on high school Korean language teachers’ awareness of student agency : focusing on teachers’ role recognition and role behavior for ‘co-agency in the classroom’ : 협력적 주도 수업에서 교사의 역할 인식과 역할 행동을 중심으로 이채윤, 최인찬, 김가은, 장다희, 이윤희 p. 273-321