본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
장애학생의 가족이 참여한 긍정적 행동지원 관련 국내연구 동향 분석 = Trends analysis of domestic research related to family-involved positive behavioral supports for students with disabilities 한윤정, 김지민, 정지윤, 박지연 p. 1-22
학령기 자녀를 둔 성인 ADHD 성향 어머니를 위한 인지행동치료 프로그램의 효과 = The effect of cognitive behavior therapy program on mothers with adult ADHD tendencies who are raising school-aged children : focused on changes in parenting-related thoughts and behaviors : 자녀 양육 관련 사고 및 행동의 변화를 중심으로 김선미, 김정민 p. 23-52
성인 ADHD 경향군의 지각 및 주의 특성을 연구하기 위한 새로운 실험 도구 = Bistable stimuli : a new experimental tool for researching perception and attention in adult ADHD tendency : 쌍안정적 자극의 활용 오승희, 곽호완 p. 53-71
대학생 정서문제 잠재프로파일 분석 = Analysis of latent profiles of emotional problems in college students : verification of differences in suicide risk and influence of interpersonal competence according to latent profiles : 잠재프로파일에 따른 자살위험성 차이 및 대인관계 유능성의 영향력 검증 김춘경, 조민규 p. 73-92
동일 데이터의 탐색적 요인분석 및 확인적 요인분석 적용 가능성에 대한 검증 연구 = Verification study on the applicability of exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis to the same data 유장군, 박수영, 최현석 p. 93-109
장애위험 영유아에 대한 보육실태 및 통합교육 인식 = Childcare practices and perceptions of inclusive education for infants and toddlers at risk of disabilities : focusing on general daycare teachers : 일반 어린이집 보육교사를 중심으로 심상은, 서석진, 이수진, 이제화 p. 111-124
장애영유아 문제행동 중재관련 실험연구 동향 분석 = An analysis of intervention trends for experimental research on problem behaviors in infants and toddlers with disabilities 조재규 p. 125-150
애착증진활동 프로그램이 불안정애착 유아의 애착안정성과 어머니의 반응성 상호작용에 미치는 효과 = The effect of an attachment promotion activity program on the attachment security of insecurely attached infants and the mother's responsive interaction 박명화 p. 151-169
잠재프로파일분석을 활용한 초등교사의 심리적 특성 유형 분류 = Classification of psychological characteristics of elementary school teachers using latent profile analysis : verification of predictors and differences in school satisfaction : 예측요인과 학교 만족도의 차이 검증 진이주, 허무녕, 성정혜 p. 171-189
Certification structuring system by qualification grade for training lifelong education professional personnel for persons with developmental disabilities = 발달장애인 평생교육 전문인력의 양성을 위한 자격 등급별 인증 구조화 체계 Kim, Young Jun, Kwon, Ryang Hee p. 191-238
성장혼합모형을 활용한 청소년의 우울 변화궤적 유형과 유형분류에 영향을 미치는 개인 및 환경요인 탐색 = Exploring the trajectories of adolescent depression using growth mixture modeling and the personal and environmental factors influencing classification 권미나 p. 239-255
아동·청소년의 사회적 위축에 대한 국내 연구동향 분석 = Analysis of research trends on social withdrawal in Korean children and adolescents 설다연, 이동형 p. 257-280
성인 기질 척도 개발 및 타당화 연구 = Development and validation of temperament rating scales for adult 위지희, 오은영, 안혜원, 최수빈 p. 281-298
생태학적 접근의 부모 유형 개선프로그램이 정서·행동장애 아동의 개인 내적 요인과 대인관계 요인에 미치는 효과 = The effects of an ecological approach-based parenting improvement program on the intrapersonal and interpersonal factors of children with emotional and behavioral disorders 정창숙, 김진형 p. 299-314
장애유아 성교육 실태 및 유아교사의 인식 = The status of sexuality education for early childhood with disability and awareness of early childhood teachers 차세진, 황순영 p. 315-339
범죄 피해 아동이 진술 및 증언 과정에서 경험하는 심리적 경험 탐색 = Exploring the psychological factors experienced by child witnesses in the statements and testimony 이유재, 김수진, 송유정, 이하림, 이주영 p. 341-360
정서행동위기학생의 특성에 대한 초등학교 교사의 인식과 교사효능감에 관한 연구 = A study on elementary school teachers' perceptions of the characteristics of students in emotional and behavioral crises and teaching efficacy 박계신, 신윤희 p. 361-384
긍정적 행동지원(PBS)에 대한 초등특수교사의 경험과 인식 = Experiences and perceptions of elementary special education teachers on positive behavior support (PBS) : focusing on teachers participating in the behavior intervention specialist training program by the Gyeonggido Office of Education : 경기도교육청 주관 장애학생 행동중재 전문가 양성 과정 참여 교사를 중심으로 이성희, 김은경 p. 385-412