본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
채점자 간 협의가 채점자의 채점 특성에 미치는 영향 = The effect of rater discussion on rating characteristics of pre-service Korean language teachers : 예비 한국어 교원을 대상으로 강민석 p. 1-26
한국어 모어 화자와 태국어 모어 화자의 거절 화행에 나타난 언어적 표현 비교 연구 = A comparative study between linguistic expression produced by Korean native speakers and Thai native speakers in refusal speech act : based on refusal speech act to an invitation : 초대에 대한 거절화행을 중심으로 겟씨 나팟선 p. 27-62
외래어와 유의 관계 어휘의 의미 차이 인식 연구 = A study on the recognition of semantic differences between loanwords and synonymous words : focusing on the vocabulary usage patterns of Korean university students : 한국인 대학생의 어휘 사용 양상을 중심으로 김낭예 p. 63-91
이미지 생성 AI 삽화 활용에 대한 한국어 교원의 인식 연구 = A study on Korean language teachers' perceptions of utilizing AI-generated illustrations 김민선 p. 93-125
해외 한국어 동료 튜터링(peer tutoring)의 효율성과 방향성 = Efficiency and direction of overseas Korean peer tutoring : focusing on Korean language learners in Taiwan : 대만 한국어 학습자를 중심으로 김선효 p. 127-150
프로젝트 기반 학습(PBL)을 활용한 요청-거절 화용 수업 방안 연구 = A study on request-refusal pragmatics instruction using project-based learning 박소연 p. 151-183
의미의 유사도 분석을 통한 유의 관계 어휘의 범주 확립 = Establishment of categories of synonymous relation through semantic similarity analysis 신지원 p. 185-212
한국어 모어 화자와 인도인 한국어 학습자의 요청 화행 실현 양상 연구 = A study on the use of request speech act by Korean native speakers and Indian learners of Korean 이혜원, 이명지 p. 213-249
명명 과제를 통한 L2 학습자의 단어 형성 과정 연구 = A study of L2 learners' word formation processes through naming task : using think-aloud methods : 사고구술 기법을 활용하여 임가봉 p. 251-279
한국어 교재 말하기 영역의 맥락 변인 분석 연구 = A study on the context variables of the speaking section in Korean language textbooks 조성해 p. 281-316