본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
(A) study on Korean university students’ listening comprehension : unscripted vs. scripted English texts Miae Park, Claudia Tumba p. 1-26
Relative contributions of vocabulary and grammar to Korean EFL learners’ reading comprehension Yun Cheong Hur, Yusun Kang p. 27-50
Effects of using a GPT-based application for building EFL students’ question-asking skills Yujong Park, Junghyun Bum, Dongjun Lim p. 51-74
에듀테크 이해 및 활용에 관한 초등영어교사의 요구 분석 = Analysis on the understanding and utilization of edutech by elementary English teachers : focusing on importance and performance analysis : 중요도와 실행도 분석을 중심으로 윤택남 p. 75-88
내국인 교사와 원어민보조교사와의 초등 영어 협동수업과 영어 학습 불안 = The effect of team-teaching between Korean English teachers and native speakers of English on English learning anxiety 문인숙, 고정민 p. 89-108
이주배경 5~6학년군 학생 학습 한국어 지도를 위한 협력적 실행연구 = A collaborative action research on teaching academic Korean for immigrant students in grades 5~6 조규희 p. 109-132
중국인 학습자의 오류 분석 = Analysis of errors among Chinese learners of Korean : adding extra consonants after a final /ㄴ/ sound : 한국어 /ㄴ/ 종성 환경에서의 연음 동일 자음 첨가 가설매 p. 133-154
한국어 교사의 디지털 리터러시 역량과 TPACK(테크놀로지 수업 전문성)과의 관계 분석 연구 = A study on the relationship analysis between digital literacy competency and the TPACK of Korean language teachers 성인경, 손현미, 김지현 p. 155-177