본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
레비나스의 말함의 윤리적 의미화 = Levinas' ethical si[g]nification of Le Dire(the saying) 김연숙 p. 1-16
합의 가능한 국가 인성교육 내용 설정을 위한 기초 탐색 = Exploring the foundation of agreeable contents in national-level character education 신호재 p. 17-47
학생의 자기 붕괴적 경험으로서 수치심 탐구 = Exploring shame as a student's self-destructive experience : a study through Sartre's concept of shame : 사르트르의 수치(honte) 개념을 통한 고찰 손영일 p. 49-75
소크라테스의 선의 추구와 선험적 정당화 = Socrates' pursuit of the good and the transcendental justification 박상철 p. 77-92
심미적 도덕의 가능성 탐색 = Thinking the possibility of aesthetic morality : focusing on Schiller's concept of 'aesthetica' : 쉴러의 ‘아이스테티카’ 개념을 중심으로 이가연 p. 93-120
키에르케고어 후모르(Humor) 개념의 파라독스적 성격 = The paradoxical nature of Kierkegaard's concept of humor : the religious-educational implications of art and morality : 예술과 도덕의 종교 교육적 함의와 관련하여 박정원 p. 121-141
사회화로서의 도덕교육 = Moral education as socialization : revisiting theory of Emile Durkheim : 뒤르껭, 다시 읽기 박대호, 이재호 p. 143-161
홉스와 브램홀의 자유의지 논쟁에 대한 피터즈의 논평 고찰 = A study on the Peters's commentary on the free-will controversy between Hobbes and Bramhall 현상익 p. 163-186
청소년 도박 문제의 윤리적 과제 = The moral difficulties of adolescent gambling issues 추정완 p. 187-207
정의적 시민성의 의미와 교육 방향 탐색 = Exploring the meaning and educational direction of affective citizenship 고미숙 p. 209-238
플라톤의 「제7서한」에 나타난 문자비판의 교육적 시사 = Educational implications of textual criticism in Plato's The Seventh Letter 김인 p. 239-257
실재에 의한 교과의 정당화 논의의 의미와 한계 = The meaning and limit of justifying school subjects by metaphysical reality 유승연 p. 259-277