본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
조선시대 [남편→아내] 언간의 종결형 변화와 그 해석 = A study on the changes of final endings in the Korean old vernacular letters from husbands to wives and their interpretation 黃文煥 p. 5-36
固有語 味覺形容詞의 語根 形成 = Root formation of native Korean taste adjectives 洪晳俊 p. 37-67
『추안급국안』에 수록된 증인 진술의 의미 고찰 = A study on the meaning of the witness statements included in 『Chuan and Gukan』 : focusing on the testimonies of court maids regarding the curse allegations against Queen Inmok : 인목대비 저주 혐의 관련 궁중 나인 진술을 중심으로 咸福熙 p. 69-111
신자료 省庵 閔義燮 『明倫歌集』의 학술적 의의와 春州本을 통해 본 현대 가사맥 = The academic value of the Seongam Min Ui Seop Myeongryungajip and modern gasamaek 李岷愐 p. 113-144
‘말 걸기’와 응답으로서의 소설 쓰기 = Novel writing as the structure of address and response : Yang Gui-ja’s “Hidden Flower” : 梁貴子의 「숨은 꽃」을 대상으로 洪慧媛 p. 145-169
李祭夏 단편소설 「우리들의 時代」의 通俗性과 의미 연구 = A study of the vulgarity and meaning in Lee Jae-ha’s 「Our Times」 : 「劉子略傳」과 비교를 중심으로 趙文衡 p. 171-198
思齋 金正國 만시의 미의식 = Sajae Kim Jung-guk mansi’s esthetic consciousness 성당제 p. 199-224
중국 語文 교과의 成語 교육 현황 및 국어과 한자성어 교육에의 시사점 = Analysis of the current status of Chinese character idioms education in China and review of implications for Sino-Korean idioms education in Korean education : 교육과정과 대입 시험 평가 문항의 분석을 중심으로 曺九紫, 王英, 金恩星 p. 225-263
초등 KSL 學習者 대상 이중언어 강사 協力 敎授 方案 연구 = Bilingual instructor co-teaching practices for elementary KSL learners : focusing on social studies vocabulary education based on the adjunct language teaching method : 竝存 言語 敎授法 기반 社會科 語彙 學習을 중심으로 李仁元, 姜南旭 p. 265-299
隱喩 分析을 통한 한국어 교사에 대한 認識 연구 = Perception analysis on Korean language teachers through metaphor analysis : focusing on the perceptions of Korean language teachers and Vietnamese Korean language learners : 한국어 교사 및 베트남 한국어 학습자의 認識을 중심으로 朴貞恩 p. 301-326