본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 1
학위논문 0
연속간행물·학술기사 0
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (1)
일반도서 (1)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (0)
학위논문 (0)
전체 (0)
국내기사 (0)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
자료명/저자사항
정읍통계연보. 2006(제12회) / 정읍 인기도
발행사항
정읍 : 정읍시, 2006
청구기호
R 315.198 ㅈ288ㅌ
자료실
[서울관] 서고(열람신청 후 디지털정보센터(의정관3층)), [부산관] 서고(열람신청 후 2층 주제자료실)
형태사항
529 p. : 삽화, 도표 ; 27 cm
제어번호
MONO1200703636
주기사항
이전저자: 정읍군
이전표제: 통계연보 → 정읍시 통계연보
원문
미리보기

목차보기더보기

[표제지 등]

발간사

시정방침

심벌마크

시의상징

정읍시민의 노래

이용자를 위하여

목차

I. 연혁 32

1. 시의 연혁 34

II. 토지 및 기후 38

1. 위치 40

2. 행정구역 41

3. 토지지목별 현황 43

4. 일기일수 47

5. 기상개황 49

6. 강수량 51

III. 인구 54

1. 인구추이 55

2. 읍ㆍ면ㆍ동별 세대 및 인구 57

3. 연령별 (5세 계급) 및 성별 인구 59

4. 혼인상태별 인구 (15세이상 인구) 65

5. 교육정도별 인구 (6세이상 인구) 67

6. 주택점유형태별 가구 (일반가구) 71

7. 사용방수별 가구 (일반가구) 72

8. 인구동태 73

9. 인구이동 75

9-1. 인구이동 (월별) 77

10. 주민등록 전입지별 인구이동(타시도→정읍) 79

11. 주민등록 전출지별 인구이동(정읍←타시도) 79

12. 주요 국적별 외국인 등록 현황 81

IV. 노동 84

1. 노동조합 85

2. 산업연맹별 노동조합 87

V. 사업체 90

1. 산업 대분류별 사업체 총괄 (산업분류별) 91

1-1. 산업 대분류별 사업체 총괄 (읍면동별) 93

2. 종사자규모별 사업체수 및 종사자수 95

3. 산업별ㆍ읍면동별 사업체수 및 종사자수 97

VI. 농림수산업 102

1. 농가 및 농가 인구 103

2. 경지면적 105

3. 경지규모별 농가 107

4. 농업 진흥지역 지정 109

5. 한국농촌공사 111

6. 식량작물 생산량 (정곡) 113

6-1. 미곡 113

6-2. 맥류 115

6-3. 잡곡 115

6-4. 두류 117

6-5. 서류 117

7. 채소류생산량 119

8. 특용작물생산량 125

9. 과실류생산량 127

10. 추곡수매실적 129

11. 하곡수매실적 131

12. 정부관리양곡 보관창고 133

13. 정부양곡 가공공장 135

14. 농업협동조합 135

15. 농업용 기계보유 137

16. 비료공급 139

17. 가축 사육가구 및 마리 141

18. 가축전염병 발생 145

19. 가축전염병 예방주사 실적 145

20. 수의사분포 147

21. 도축검사 149

22. 배합사료생산 149

23. 축산물위생관계업소 151

24. 소유별 임야면적 153

25. 임상별 산림 면적 155

26. 임상별임목축적 157

27. 임산물생산량 159

28. 사방사업 161

29. 조림 163

30. 산림피해 165

31. 어가 및 어가인구 167

32. 친환경농산물 인증현황 169

VII. 광업ㆍ제조업 172

1. 광업 및 제조업 173

2. 종사자 규모별 광업 및 제조업 175

3. 제조업 중분류별 사업체수 및 종사자수 177

4. 광종별광구수 183

5. 광산물생산 183

6. 산업및농공단지 185

7. 민수용탄 수급 187

8. 연탄생산 187

9. 유류소비량 188

VIII. 전기ㆍ가스ㆍ수도 190

1. 발전현황 191

2. 용도별 전력 사용량 193

3. 제조업 중분류별 전력 사용량 195

4. 가스공급량 197

5. 상수도 199

6. 상수도관 199

7. 급수사용량 201

8. 급수 사용료 부과 202

9. 하수도 인구 및 보급률 203

10. 하수도사용료부과 203

11. 하수관거 205

IX. 유통ㆍ금융ㆍ보험 및 기타 서비스 208

1. 유통업체 현황 209

2. 금융기관 211

3. 새마을 금고 211

4. 농산물 도매시장별 유통량 213

5. 수출ㆍ입 통관 실적 215

5-1. 수출실적 217

5-2. 수입실적 219

6. 농림수산물 수출ㆍ입 실적 221

X. 주택ㆍ건설 224

1. 주택의 종류 225

2. 주택의 점유형태 227

3. 건축허가 (용도별) 229

3-1. 건축허가 (월 별) 231

3-2. 건축허가 (읍ㆍ면ㆍ동별) 233

4. 아파트건립 235

5. 토지거래 허가 237

6. 토지거래 현황 239

7. 용도지역 241

8. 용도지구 243

9. 공원 245

10. 하천 247

11. 하천부지점용 248

12. 도로 249

13. 도로시설물 251

14. 교량 253

15. 건설장비 255

XI. 교통ㆍ관광 및 정보통신 258

1. 자동차등록 259

2. 영업용자동차 업종별 수송 261

3. 주차장 263

4. 철도수송 265

5. 관광사업체등록 267

6. 주요(유료)관광지 방문객수 269

7. 지정(법정) 관광지 현황 및 방문객수 271

8. 우편시설 273

9. 우편물취급 275

10. 우편요금 수입 277

11. 전화시설 및 가입자 279

12. 행정전산장비보유 279

XII. 보건 및 사회보장 282

1. 의료기관 283

2. 의료기관 종사 의료인력 287

3. 보건소 인력 289

4. 보건지소 및 진료소 인력 291

5. 부정 의료업자 단속실적 (의료인) 293

5-1. 부정 의료업자 단속실적 (의료기관) 293

6. 의약품 등 제조업소 및 판매업 295

7. 식품위생관계업 297

8. 공중위생관계업 299

9. 예방접종 301

10. 법정전염병 발생 및 사망 301

11. 한센병 보건소 등록 303

12. 결핵환자 보건소 등록 305

13. 보건소 구강 보건사업 실적 309

14. 모자보건사업실적 310

15. 건강보험 적용인구 311

16. 건강보험급여 313

17. 건강보험대상자 진료실적 315

18. 국민연금가입자 316

19. 국민연금 급여 지급현황 317

20. 국가보훈 대상자 319

21. 국가보훈대상자 취업 321

22. 국가보훈대상자 자녀 취학 323

23. 사회복지 시설 325

24. 노인 여가복지 시설 327

25. 노인주거ㆍ의료복지시설 329

26. 재가노인복지시설 331

27. 국민기초생활보장수급자 333

28. 여성폭력상담 335

29. 소년ㆍ소녀 가정 현황 337

30. 아동 복지시설 수용 339

31. 장애인 복지시설 수용 339

32. 장애인 등록현황 341

33. 저소득 모ㆍ부자 가정 343

34. 묘지 및 납골시설 345

35. 방문 간호사업 실적 347

36. 보육시설 349

XIII. 환경 352

1. 환경 오염물질 배출시설 353

2. 환경 오염배출 시설 단속 및 행정조치 353

3. 대기오염 355

4. 쓰레기 수거 357

5. 생활폐기물 매립지 359

6. 하수및 분뇨발생량 처리현황 361

7. 하수종말 처리장 363

8. 수질오염 365

XIV. 교육 및 문화 372

1. 학교총개황 373

2. 유치원 375

3. 초등학교 379

4. 중학교 (국ㆍ공립) 383

5. 중학교 (사립) 385

6. 일반계 고등학교 (공립) 387

7. 일반계 고등학교 (사립) 387

8. 실업계 고등학교 (공립) 389

9. 실업계 고등학교 (사립) 389

10. 대학 (사립) 391

11. 기타학교 393

12. 적령 아동 취학 395

13. 사설학원 395

14. 공공도서관 397

15. 문화재 399

16. 종교단체 403

17. 예술단 405

18. 문화공간 407

19. 체육시설 409

20. 청소년 수련시설 413

21. 언론매체 413

22. 출판사 및 인쇄소 등록 415

XV. 재정 418

1. 국세징수 419

2. 재정 421

3. 지방세 부담 423

4. 지방세징수 425

5. 예산결산 총괄 429

6. 일반회계 세입예산 개요 431

7. 일반회계 세입결산 433

8. 일반회계 세출 예산 개요 435

9. 일반회계 세출 결산 437

10. 특별회계 예산결산 439

11. 교육비 특별회계 세입결산 441

12. 교육비 특별회계 세출결산 443

13. 시공유재산 445

XVI. 공공행정 및 사법 448

1. 공무원총괄 449

2. 본청공무원 451

3. 직속기관ㆍ사업소 의회 사무국 공무원 453

4. 정읍시 공무원 457

5. 읍ㆍ면ㆍ동 공무원 459

6. 소방공무원 461

7. 퇴직 사유별 공무원 463

8. 공무원 교육훈련 실적 465

9. 관내 관공서 및 주요 기관 469

10. 민원서류 처리 471

11. 여권발급 473

12. 범죄발생 및 검거 475

13. 연령별 피의자 477

14. 학력별피의자 479

15. 소년범죄 481

16. 화재발생 483

17. 원인별 화재 발생 485

18. 장소별 화재발생 487

19. 산불발생현황 489

20. 소방장비 491

21. 119 구급활동 실적 493

22. 119 구조활동 실적 495

23. 재난사고 발생 및 피해현황 497

24. 풍수해발생 499

25. 소방대상물 현황 501

26. 위험물 제조소 설치현황 503

27. 교통사고 발생 (자동차) 505

28. 자동차 단속 및 처리 507

29. 운전면허 소지자 509

부록 512

1. 도량형 환산표 513

2. 곡류용량 중량 환산 515

3. 역대 정읍군수 516

4. 역대 정주시장 517

5. 역대 정읍시장ㆍ부시장 518

6. 역대 국회의원 519

7. 역대 정읍시 도의회 의원 520

8. 정읍시 의회의원 521

9. 정읍시 간부 공무원 522

10. 읍ㆍ면ㆍ동장 524

11. 행정구역일람표 525

판권지 528

1. 행정구역 10

2. 면적 11

3. 인구 12

4. 재정 14

5. 기상개황 16

6. 도로 17

7. 자동차등록 18

8. 교육 19

9. 식품위생관계업 20

10. 시민의 생활 21

[title page etc.]

Symbol mark

Symbol of city

Contents

I. History 32

1. History of city 34

II. Land & climate 38

1. Location 40

2. Area and number of administrative units 41

3. Area of land category 43

4. Weather days 47

5. Summary of meteorological data 49

6. precipitation 51

II. Population 54

1. Population trend 55

2. Household and population by eupㆍmyeonㆍdong 57

3. Population by age(5-year age group) and gender 59

4. Population by marital status(15 years old and over) 65

5. Population by educational attainment(6 years old & over) 67

6. Ordinary households by type of occupancy 71

7. Ordinary households by rooms used 72

8. Vital statistics 73

9. Internal migration 75

9-1. Internal migration(Month) 77

10. Migrants, by place of origin(other provinces→Jeongeup) 79

11. Migrants, by place of destination(Jeongeup←other provinces) 79

12. Registered foreigners by major nationality 81

IV. Labor 84

1. Labor unions 85

2. Labor unions by industrial federation 87

V. Establishment 90

1. Summary of establishments by industry 91

1-1. Summary of establishment(eupㆍmyeonㆍdong) 93

2. Number of establishments & workers, by workforce size 95

3. Number of establishments and workers, by industry and eupㆍmyeonㆍdong 97

VI. Agriculture, forestry and fishing 102

1. Farm households and population 103

2. Area of cultivated land 105

3. Farm households, by size of cultivated land 107

4. Land designated for agricultural promotion 109

5. Korea rural community & agriculture corporation 111

6. Production of food grain (Polished) 113

6-1. Rice 113

6-2. Wheat and barley 115

6-3. Miscellaneous grains 115

6-4. Beans 117

6-5. Potatoes 117

7. Vegetable production 119

8. Production of oil seeds and cash crops 125

9. Fruit production 127

10. Government-purchased rice by class and kind 129

11. Government-purchased barley by class 131

12. Warehouse of government-controlled grains 133

13. Processing plants of government-controlled grains 135

14. National agricultural cooperative federation 135

15. Agricultural machinery holdings 137

16. Supply of chemical fertilizers 139

17. Number of livestock, poultry and feeders 141

18. Infectious livestock diseases by case 145

19. Livestock vaccinated against infectious diseases 145

20. Number of veterinarians 147

21. Inspection of slaughtered livestock 149

22. Production of assorted feed 149

23. Number of licensed livestock products premised by business type 151

24. Area of forest land by ownership 153

25. Area of forest land by forest type 155

26. Growing stock by forest type 157

27. Production of forest products 159

28. Erosion control 161

29. Reforestation by project 163

30. Forest damage 165

31. Fishery households and population 167

32. Certification of environment-friendly farming 169

VII. Mining and manufacturing 172

1. Mining and manufacturing 173

2. Mining and manufacturing by division of industry 175

3. Number of establishments and workers, by division of industry 177

4. Number of mines by kind 183

5. Production of mineral products 183

6. Industrial and agricultural complex 185

7. Demand and supply of coals for residential and commercial uses 187

8. Production of briquet 187

9. Oil consumption 188

VIII. Electricity, gas and water-supply 190

1. Electricity generation 191

2. Electric power consumption by use 193

3. Electric power consumption by division of industry 195

4. Gas supply 197

5. Public water services 199

6. Public water pipe 199

7. Consumption of water supplied 201

8. Charges for water consumption 202

9. Sewage population and distribution rate 203

10. Charges for use of sewage facilities 203

11. Sewage pipe 205

IX. Trade, banking, insurance and other services 208

1. Distribution stores 209

2. Financial institutions 211

3. Sammaeul funds 211

4. Trading volume of agricultural & fishery products, by wholesale markets 213

5. Exports and imports cleared 215

5-1. Exports 217

5-2. Imports 219

6. Exports and imports of agricultural, forestry & fishery products 221

X. Housing and construction 224

1. Type of housing units 225

2. Housing units by type of occupation 227

3. Building construction permits (Use) 229

3-1. Building construction permits (Monthly) 231

3-2. Building permits by eupㆍmyeonㆍdong 233

4. Construction of apartment 235

5. Permits for land transaction 237

6. Land transactions by use and purpose 239

7. Specific use area 241

8. Land by purpose 243

9. Parks 245

10. Rivers and streams 247

11. Use of river sites 248

12. Roads 249

13. Road facilities 251

14. Bridges 253

15. Construction machinery and equipments 255

XI. Traffic, tourism and information communication 258

1. Registered motor vehicles 259

2. Transportation of commercial motor vehicles, by type of business[원문불량;P263] 261

3. Parking lot 263

4. Railroad transportation 265

5. Registration of tourist service establishments 267

6. Number of visitors 269

7. Designation of tourist attractions 271

8. Postal service facilities 273

9. Handling of postal matters 275

10. Receipts from postal charges 277

11. Telephone facilities and subscribers 279

12. Administrative communication facilities 279

XII. Health and social security 282

1. Number of medical institutions 283

2. Number of medical personnels employed in medical institutions 287

3. Number of staffs in health centers 289

4. Number of staffs in health subcenters and primary health care centers 291

5. Regulation illegal medical practices (Medical practitioners etc) 293

5-1. Regulation for illegal medical practices (Medical institutions) 293

6. Manufactures and stores of pharmaceutical goods etc 295

7. Number of licensed food premises, by business type 297

8. Number of licensed sanitary premises, by business type 299

9. Vaccinations against major communicable diseases 301

10. Incidents of communicable diseases and deaths 301

11. Registered leprosy patients at health centers 303

12. Registered tuberculosis patients at health centers 305

13. Oral health activities at health centers 309

14. Maternal and child health care activities 310

15. Beneficiaries of health insurance 311

16. Benefits in medical insurance 313

17. Medical treatment activities of the medically insured 315

18. Number of national pension insurants 316

19. Paying benefit national pension insurant 317

20. Number of patriots and veterans 319

21. Employment of patriots & veterans, and bereaved families 321

22. Educational benefits for patriots & veterans, and their families 323

23. Social welfare institutions and inmates 325

24. Senior leisure service facilities 327

25. Senior home & medical service facilities 329

26. Community senior service facilities 331

27. Basic livelihood security recipients 333

28. Counseling activities for women 335

29. The state of households headed by child 337

30. Children welfare institutions 339

31. Welfare institutions for the disabled 339

32. Registered disabled persons 341

33. Low-income single parent families 343

34. Cemeteries, crematorium and charnel houses 345

35. Home visiting health service 347

36. Day care centers for children 349

XIII. Environment 352

1. Environmental pollutant emitting facilities 353

2. Inspection and administrative measures for environmental pollutant emitting facilities 353

3. Air pollutant emission 355

4. Waste collection and disposal 357

5. General waste landfill 359

6. Sewage & night soil discharge and treatment 361

7. Sewage treatment plants 363

8. Water pollution by rivers 365

XIV. Education and culture 372

1. Summary of schools 373

2. Kindergartens 375

3. Elementary schools 379

4. Middle schools (Public) 383

5. Middle schools (Private) 385

6. General high schools (Public) 387

7. General high schools (Private) 387

8. Vocational high schools (Public) 389

9. Vocational high schools (Private) 389

10. Junior colleges (Private) 391

11. Other schools 393

12. Enrollments of children at the right age for compulsory education 395

13. Private institute 395

14. Public libraries 397

15. Cultural properties 399

16. Religious organizations 403

17. Art performing organizations 405

18. Cultural facilities 407

19. Public sports facilities 409

20. Youth facilities 413

21. Mass media 413

22. Publishing firms & printing registered 415

XV. Public finance 418

1. Collection of national taxes 419

2. Public finance 421

3. Local tax burden 423

4. Collection of local taxes 425

5. Summary of budget and settlement 429

6. Budget revenues of general accounts 431

7. Settled revenues of general accounts 433

8. Budget expenditure of general accounts 435

9. Settled expenditure of general accounts 437

10. Settled budget of special accounts 439

11. Settled evenues of special accounts for education 441

12. Settled expenditure of special accounts for education 443

13. Public properties commonly owned 445

XVI. Public administration and justice 448

1. Summary of government employees 449

2. Government employees of head office 451

3. Direct of affiliated agencues & government employees 453

4. Government employees of head office 457

5. Government employees of eup, myeon and dong 459

6. Fire-fighting officials 461

7. Government employees by cause of retirement 463

8. Government employees training by course 465

9. Number of government & public offices, and major agencies 469

10. Handling of civil request documents 471

11. Passport issues 473

12. Criminal offenses and arrests 475

13. Suspects by age-group 477

14. Suspects by education background 479

15. Juvenile delinquency 481

16. Fire incidents 483

17. Fires incidents by cause 485

18. Fires incidents by place 487

19. Forest fires 489

20. Fire-fighting equipment 491

21. Performance of EMS activity 493

22. Performance of 119 rescue activity 495

23. Calamities and damage 497

24. Damages from storms and floods 499

25. Facilities subject to fire-fighting regulation 501

26. Manufactory, stores and agencies of dangerous objects 503

27. Traffic accidents (automobile) 505

28. Traffic regulation and punishment of violations 507

29. Number of driver's license holders 509

Appendix 512

1. Conversion table of measurement 513

2. Conversion table of grain by volume and weight 515

3. Successive names of Jeongeup county head 516

4. Successive names of Jeongju city mayor 517

5. Successive names of Jeongeup city mayorㆍdeputy mayor 518

6. The chronicles of names of assembly man 519

7. Successive nember of Jeongeup city province assembly 520

8. Names of Jeongeup city councilor 521

9. List of executive offices 522

10. List of chief's eup myeon dong offices 524

11. Table of administrative district (eup, myeon) 525

copyright 528

이용현황보기

조회
이용현황 테이블로 등록번호, 청구기호, 권별정보, 자료실, 이용여부로 구성 되어있습니다.
등록번호 청구기호 권별정보 자료실 이용여부
0001188076 R 315.198 ㅈ288ㅌ 2006 [서울관] 서고(열람신청 후 디지털정보센터(의정관3층)) 이용가능
0001188077 R 315.198 ㅈ288ㅌ 2006 [부산관] 서고(열람신청 후 2층 주제자료실) 이용가능

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기