본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 1
학위논문 0
연속간행물·학술기사 0
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (1)
일반도서 (1)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (0)
학위논문 (0)
전체 (0)
국내기사 (0)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
자료명/저자사항
영등포통계연보. 2006(제21회) / 영등포 인기도
발행사항
서울 : 서울특별시 영등포구, 2006
청구기호
R 315.191 ㅅ219ㅌ
자료실
[서울관] 서고(열람신청 후 디지털정보센터(의정관3층))
형태사항
273 p. : 삽화, 도표 ; 27 cm
제어번호
MONO1200703655
주기사항
이전표제: 통계연보
원문
미리보기

목차보기더보기

[표제지 등]

발간사

우리구의 상징물

영등포구민의 노래

영등포구민헌장

구정운영방향

이용자를 위하여

통계표

목차

I. 연혁 37

1. 연혁 37

2. 지역특성 51

II. 토지 및 기후 55

1. 위치 55

2. 행정구역 56

3. 토지 지목별 현황 57

4. 일기일수 59

5. 기상개황 60

III. 인구 62

1. 인구추이 62

2. 동별세대 및 인구 63

3. 연령(5세 계급) 및 성별인구 65

4. 인구이동(동별) 67

5. 인구이동(월별) 69

6. 주요국적별 외국인 등록현황 71

7. 인구동태 73

IV. 노동 74

1. 노동조합 74

2. 산업연맹별 노동조합 74

V. 사업체 76

1. 산업대분류별 사업체 총괄 76

2. 종사자규모별 사업체수 및 종사자수 78

3. 산업별, 동별사업체수 및 종사자수 81

VI. 농림수산업 86

1. 수의사분포 86

2. 소유별 임야면적 86

3. 임상별 산림면적 87

VII. 광업ㆍ제조업 및 에너지 88

1. 광업및 제조업 88

2. 사업체 규모별 광업 및 제조업 89

VIII. 전기ㆍ가스ㆍ수도 95

1. 용도별 전력사용량 95

2. 도시가스 이용가구 97

3. 상수도 97

4. 상수도관 98

5. 급수사용량 99

6. 급수 사용료 부과 99

7. 하수도 인구 및 보급률 100

8. 하수사용료 부과 100

IX. 유통, 금융, 보험 및 기타서비스 101

1. 시장분포 101

2. 금융기관 102

3. 새마을금고 104

X. 주택ㆍ건설 105

1. 주택의종류 105

2. 주택의 점유형태 105

3. 건축허가 106

4. 아파트 건립 108

5. 주택 재개발사업 추진실적 109

6. 기존무허가 건물정리 109

7. 토지거래 현황 110

8. 용도지역 111

9. 용도지구 112

10. 공원 113

11. 하천 114

12. 하천부지점용 114

13. 도로 114

14. 도로시설물 116

15. 교량 117

16. 건설장비 118

XI. 교통ㆍ관광 및 정보통신 120

1. 자동차등록 120

2. 주차장 122

3. 관광사업체등록 124

4. 우편시설 125

5. 우편물 취급 126

6. 우편요금 수입 126

7. 전화시설 및 가입자수 127

8. 행정전산장비보유 128

XII. 보건 및 사회보장 130

1. 의료기관 130

2. 의료기관 종사 의료인력 132

3. 보건소 인력 133

4. 부정 의료업자 단속실적 134

5. 의약품등 제조업소 및 판매업소 136

6. 식품위생관계업소 138

7. 공중위생관계업소 140

8. 예방접종 141

9. 한센병 보건소 등록 141

10. 법정 전염병 발생 및 사망 142

11. 결핵환자 보건소 등록 143

12. 보건소 구강보건 사업실적 144

13. 보건교육 실적 144

14. 모자보건 사업실적 145

15. 건강보험 적용인구 146

16. 건강보험급여 147

17. 건강보험대상자 진료실적 147

18. 국민연금 가입자 148

19. 국민연금급여지급현황 148

20. 국가보훈대상자 149

21. 국가보훈대상자 취업 150

22. 국가보훈대상자 자녀취학 150

23. 사회복지시설 151

24. 경로당(노인교실) 152

25. 노인복지시설수용 153

26. 국민기초생활보장수급자 154

27. 여성복지시설수용 155

28. 여성폭력상담 155

29. 소년ㆍ소녀 가정현황 156

30. 아동복지시설 수용 157

31. 장애인 복지시설 수용 157

32. 장애인 등록현황 158

33. 방문간호사업실적 160

34. 보육시설 161

35. 재가노인복지시설 163

XIII. 환경 164

1. 환경 오염물질 배출시설 164

2. 환경오염배출시설 단속 및 행정조치 164

3. 쓰레기 수거 165

4. 분뇨발생량 및 처리현황 167

XIV. 교육 및 문화 173

1. 학교 총개황 173

2. 유치원 175

3. 초등학교 176

4. 중학교(국ㆍ공립) 177

5. 중학교(사립) 178

6. 일반계 고등학교 (국,공립) 179

7. 일반계 고등학교 (사립) 180

8. 실업계 고등학교(국ㆍ공립) 181

9. 기타학교 182

10. 적령아동취학 183

11. 공공도서관 183

12. 사설학원 184

13. 문화재 185

14. 문화공간 186

15. 체육시설 187

16. 청소년수련시설 188

17. 언론매체 188

18. 출판, 인쇄 및 기록매체업 현황 189

XV. 재정 190

1. 지방세 부담 190

2. 지방세 징수 191

3. 예산결산 총괄 193

4. 일반회계 세입예산개요 194

5. 일반회계 세입결산 195

6. 일반회계 세출결산 196

7. 일반회계 세출예산개요 197

8. 특별회계 예산결산 197

9. 공유재산 198

XVI. 공공행정 및 사법 199

1. 구 공무원(현원) 199

2. 동 공무원(현원) 200

3. 퇴직사유별 공무원 201

4. 관내관공서 및 주요기관 202

5. 민원서류처리 203

6. 외국 자매도시와의 교류현황 204

7. 여권발급 205

8. 화재발생 206

9. 원인별 화재발생 207

10. 장소별 화재발생 208

11. 119구급활동실적 209

12. 소방대상물 현황 213

13. 풍수해 발생 214

XVII. 시정통계 215

1. 구별 세대 및 인구 215

2. 경제활동인구 총괄 217

3. 석유류소비량 218

4. 용도별 전력사용량 219

5. 상수도 221

6. 급수 사용량 222

7. 금융기관예금ㆍ대출 및 어음 224

8. 주택의 종류 226

9. 1일 교통수단별 통행비율(분담률) 227

10. 대기오염 228

11. 수질현황 229

12. 시내총생산총괄 233

13. 서울 전가구의 가구당 월평균 가계수지 235

14. 근로자가구의 가구당 월평균 가계수지 241

15. 용도지구 249

XVIII. 전국통계 251

1. 전국 행정구역 총괄 251

2. 인구추이 253

3. 주요 경제지표 255

4. 자동차등록 261

XIX. 국제통계 263

1. 인구 263

2. 무역 265

3. 1인당 국민총소득(경상가격) 267

XX. 부록 268

1. 역대구청장 명단 268

2. 역대부구청장 명단 270

3. 구 간부 명단 271

4. 동장 명단 272

5. 영등포구 기구도표 273

판권지 274

1. 구민의 생활 10

2. 행정구역 11

3. 토지 및 기후 12

4. 인구 13

5. 사업체 14

6. 광업ㆍ제조업 16

7. 가스ㆍ수도 17

8. 주택ㆍ건설 18

9. 교통ㆍ정보통신 19

10. 보건 및 사회보장 20

11. 환경 21

12. 교육 및 문화 22

13. 재정 23

14. 공공행정 25

15. 서울 및 전국인구(주민등록) 26

[title page etc.]

The symbols of yeongdeungpo-gu

The song of yeongdeungpo-gu residents

Tables

Contents

I. History 37

1. History of Yeongdeungpo-gu 37

2. Regional characteristics 51

II. Land and climate 55

1. Location 55

2. Area and number of administrative units 56

3. Area of land category 57

4. Weather days 59

5. Summary of meteorological data 60

III. Population 62

1. Population trend 62

2. Households and population by dong 63

3. Population by age(5-year age group) and gender 65

4. Internal migration(by dong) 67

5. Internal migration(by month) 69

6. Registered foreigners by major nationality 71

7. Vital statistics 73

IV. Labor 74

1. Labor unions 74

2. Labor unions industrial federation 74

V. Establishment 76

1. Summary of establishment by industry 76

2. Number of establishments and workers, by workforce size 78

3. Number of establishments and workers by industry and dong 81

VI. Agriculture, forestry and fishing 86

1. Number of veterinarians 86

2. Area of forest land by ownership 86

3. Area of forest land by forest type 87

VII. Mining, manufacturing and energe 88

1. Mining and manufacturing 88

2. Mining and manufacturing by employment size of establishment 89

VIII. Electricity, gas and water-supply 95

1. Electric power consumption by use 95

2. LNG consumption by use 97

3. Public water services 97

4. Public water pipe 98

5. Consumption of water supplied 99

6. Charges for water consumption 99

7. Sewage population distribution rate 100

8. Charge for use of sewage facilities 100

IX. Trade, banking, insurance and other services 101

1. Market composition 101

2. Financial institutions 102

3. Sammaeul funds 104

X. Housing and construction 105

1. Type of housing units 105

2. Housing units by type of occupation 105

3. Building construction permits 106

4. Construction of apartment 108

5. Housing redevelopment 109

6. Disposal of old illegal buildings 109

7. Land transactions by use and purpose 110

8. Specific use area 111

9. Land by purpose 112

10. Parks 113

11. Rivers and streams 114

12. Use of river sites 114

13. Roads 114

14. Road facilities 116

15. Bridges 117

16. Construction machinery and equipments 118

XI. Transportation, tourism and information telecommunications 120

1. Registered motor vehicles 120

2. Parking lot 122

3. Registration of tourist service establishments 124

4. Postal service facilities 125

5. Handling of postal matters 126

6. Receipts from postal charges 126

7. Telephone facilities and subscribers 127

8. Administrative communication facilities 128

XII. Health and social security 130

1. Number of medical institutions 130

2. Number of medical personnels employed in medical institutions 132

3. Number of staff in health centers 133

4. Regulation for illegal medical practices 134

5. Manufactures and stores of pharmaceutical goods etc 136

6. Number of licensed food premises by business type 138

7. Number of licensed sanitary premises, by business type 140

8. Vaccinations against major communicable diseases 141

9. Registered leprosy patients at health centers 141

10. Incidents of communicable diseases and deaths 142

11. Registered T.B.patients at health centers 143

12. Oral health activities at health centers 144

13. Health education 144

14. Maternal and child health care activities 145

15. Beneficiaries of health insurance 146

16. Benefits in medical insurance 147

17. Medical treatment activities of the medically insured 147

18. Number of national pension insurants 148

19. Paying national pension insurant 148

20. Number of patriots and veterans 149

21. Employment of patriots & veterans, and bereaved families 150

22. Educational benefits for patriots & veterans, and their families 150

23. Social welfare institutions and inmates 151

24. Elderly community halls 152

25. Welfare institutions for the aged 153

26. Basic livelihood security recipients 154

27. Women's welfare institutions 155

28. Women shelters counseling 155

29. The state of households headed by child 156

30. Children welfare institutions 157

31. Welfare institutions for the disabled 157

32. Registered disabled person 158

33. Home visiting health service 160

34. Day care centers for children 161

35. Community senior service facilities 163

XIII. Environment 164

1. Environmental pollutant emitting facilities 164

2. Inspection and administrative measures for environmental pollutant emitting facilities 164

3. Waste collection and disposal 165

4. Night soil discharge and treatment 167

XIV. Education and culture 173

1. Summary of schools 173

2. Kindergartens 175

3. Elementary schools 176

4. Middle schools(national and public) 177

5. Middle schools(private) 178

6. General high schools(national and public) 179

7. General high schools(private) 180

8. Vocational high schools(national and public) 181

9. Other schools 182

10. Enrollments of children at the right age for compulsory education 183

11. Public libraries 183

12. Private institute 184

13. Cultural properties 185

14. Cultural facilities 186

15. Public sports facilities 187

16. Youth facilities 188

17. Mass media 188

18. Publishing, printing and reproduction of recorded media companies 189

XV. Public finance 190

1. Local tax burden 190

2. Collection of local taxes 191

3. Summary of budget and settlement 193

4. Budet revenues of general accounts 194

5. Settled revenues of general accounts 195

6. Settled expenditure of general accounts 196

7. Budget expenditure of general accounts 197

8. Settled budget of special accounts 197

9. Public properties commonly owned 198

XVI. Public administration and justice 199

1. Government employees of gu 199

2. Government employees of dong 200

3. Government employees by cause of retirement 201

4. Number of government & public offices, and major agencies 202

5. Handling of civil request documents 203

6. Goodwill exchange relations with cities/local in foreign counties 204

7. Passport issues 205

8. Fire incidents 206

9. Fire incidents by cause 207

10. Fire incidents by place 208

11. Performance of EMS activity 209

12. Facilities subject to fire-fighting regulation 213

13. Damage from storms and floods 214

XVII. City administration statistics 215

1. Households and population by gu 215

2. Economically active population 217

3. Petroleum consumption 218

4. Electric power consumption by use 219

5. Public water services 221

6. Consumption of water supplied 222

7. Deposits, loans and bills of financial institutions 224

8. Type of housing units 226

9. Proportion of trips by mode 227

10. Air pollutant emission 228

11. Water circumstance 229

12. Summary of gross regional domestic product 233

13. Monthly income and expenditure per household for all households of Seoul 235

14. Monthly income and expenditure per household for all households of Seoul 241

15. Land by purpose 249

XVIII. National statistics 251

1. Summary of administrative units 251

2. Population trend 253

3. Major economic indicators 255

4. Number of registered motor vehicles 261

XIX. International statistics 263

1. Population 263

2. External trade 265

3. Per capita GNI(current prices) 267

XX. Appendix 268

1. List of successive mayors 268

2. List of vice successive mayors 270

3. List of executives 271

4. List of village headmen 272

5. Organization chart 273

copyright 274

이용현황보기

이용현황 테이블로 등록번호, 청구기호, 권별정보, 자료실, 이용여부로 구성 되어있습니다.
등록번호 청구기호 권별정보 자료실 이용여부
0001188101 R 315.191 ㅅ219ㅌ 2006 [서울관] 서고(열람신청 후 디지털정보센터(의정관3층)) 이용가능

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기