본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 1
학위논문 0
연속간행물·학술기사 0
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (1)
일반도서 (1)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (0)
학위논문 (0)
전체 (0)
국내기사 (0)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
자료명/저자사항
정읍통계연보. 2007(제13회) / 정읍 인기도
발행사항
정읍 : 정읍시, 2007
청구기호
R 315.198 ㅈ288ㅌ
자료실
[서울관] 서고(열람신청 후 디지털정보센터(의정관3층)), [부산관] 서고(열람신청 후 2층 주제자료실)
형태사항
532 p. : 삽화, 도표 ; 27 cm
제어번호
MONO1200804871
주기사항
이전저자: 정읍군
이전표제: 통계연보 → 정읍시 통계연보
원문
미리보기

목차보기더보기

[표제지 등]

발간사

시정방침

심볼마크

시의상징

정읍시민의 노래

이용자를 위하여

도표로 본 통계

목차

I. 연혁 33

1. 시의 연혁 35

II. 토지 및 기후 39

1. 위치 41

2. 행정구역 42

3. 토지지목별 현황 44

4. 일기일수 48

5. 기상개황 50

6. 강수량 52

III. 인구 55

1. 인구추이 56

2. 읍·면·동별 세대 및 인구 58

3. 연령(5세 계급) 및 성별 인구 60

4. 혼인상태별 인구(15세이상 인구) 66

5. 교육정도별 인구(6세이상 인구) 68

6. 주택점유형태별 가구(일반가구) 72

7. 사용방수별 가구(일반가구) 73

8. 인구동태 74

9. 인구이동 76

9-1. 인구이동(월별) 78

10. 주민등록 전입지별 인구이동(정읍←타시도) 80

11. 주민등록 전출지별 인구이동(정읍→타시도) 80

12. 주요 국적별 외국인 등록 현황 82

IV. 노동 85

1. 노동조합 86

2. 산업연맹별 노동조합 88

V. 사업체 91

1. 산업 대분류별 사업체 총괄 (산업분류별) 92

1-1. 산업 대분류별 사업체 총괄 (읍면동별) 94

2. 종사자규모별 사업체수 및 종사자수 96

3. 산업별·읍면동별 사업체수 및 종사자수 98

VI. 농림수산업 103

1. 농가 및 농가 인구 104

2. 경지면적 106

3. 경지규모별 농가 108

4. 농업 진흥지역 지정 110

5. 수혜현황 112

6. 식량작물 생산량 (정곡) 114

6-1. 미곡 114

6-2. 맥류 116

6-3. 잡곡 116

6-4. 두류 118

6-5. 서류 118

7. 채소류생산량 120

8. 특용작물생산량 126

9. 과실류생산량 128

10. 공공비축 미곡 매입실적 130

11. 보리매입실적 132

12. 정부관리양곡 보관창고 134

13. 정부양곡 가공공장 136

14. 농업협동조합 136

15. 농업용 기계보유 138

16. 비료공급 140

17. 가축 사육가구 및 마리 142

18. 가축 전염병 발생 146

19. 가축전염병 예방주사 실적 146

20. 수의사분포 148

21. 도축검사 150

22. 배합 사료 생산 150

23. 축산물위생관계업소 152

24. 소유별 임야면적 154

25. 임상별 산림 면적 156

26. 임상별 임목축적 158

27. 임산물생산량 160

28. 사방사업 162

29. 조림 164

30. 산림피해 166

31. 어가 및 어가 인구 168

32. 친환경농산물 인증현황 170

VII. 광업·제조업 173

1. 광업 및 제조업 174

2. 종사자 규모별 광업 및 제조업 176

3. 제조업 중분류별 사업체수 및 종사자수 178

4. 광종별광구수 182

5. 광산물생산 182

6. 산업 및 농공단지 184

7. 민수용탄 수급 186

8. 연탄생산 186

9. 석유류 소비량 187

VIII. 전기·가스·수도 189

1. 발전현황 190

2. 용도별 전력 사용량 192

3. 제조업 중분류별 전력사용량 194

4. 가스공급량 196

5. 상수도 198

6. 상수도관 198

7. 급수 사용량 200

8. 급수 사용료 부과 201

9. 하수도 인구 및 보급률 202

10. 하수사용료 부과 202

11. 하수관거 204

IX. 유통·금융·보험 및 기타서비스 207

1. 유통업체 현황 208

2. 금융기관 210

3. 새마을금고 및 신용협동조합 210

4. 농산물 도매시장별 유통량 212

5. 수출·입 통관 실적 214

5-1. 수출실적 216

5-2. 수입실적 218

6. 농림수산물 수출·입 실적 220

X. 주택·건설 223

1. 주택의 종류 224

2. 주택의 점유형태 226

3. 건축허가 (용도별) 228

3-1. 건축허가 (월 별) 230

3-2. 건축허가 (읍·면·동별) 232

4. 아파트건립 234

5. 토지거래 허가 236

6. 토지거래 현황 238

7. 용도지역 240

8. 용도지구 242

9. 공원 244

10. 하천 246

11. 하천부지점용 247

12. 도로 248

13. 도로 시설물 250

14. 교량 252

15. 건설장비 254

XI. 교통·관광 및 정보통신 257

1. 자동차등록 258

2. 영업용자동차 업종별 수송 260

3. 주차장 262

4. 철도수송 264

5. 관광사업체등록 266

6. 주요 유료관광지 방문객수 268

7. 지정(법정) 관광지 현황 및 방문객수 269

8. 우편시설 270

9. 우편물취급 272

10. 우편요금 수입 274

11. 전화시설 및 가입자 276

12. 행정전산장비보유 276

XII. 보건 및 사회보장 279

1. 의료기관 280

2. 의료기관 종사 의료인력 284

3. 보건소 인력 286

4. 보건지소 및 진료소 인력 288

5. 부정 의료업자 단속실적(의료인) 290

5-1. 부정 의료업자 단속실적(의료기관) 290

6. 의약품등 제조업소 및 판매업소 292

7. 식품위생관계업소 294

8. 공중위생관계업소 296

9. 예방접종 298

10. 법정전염병 발생 및 사망 300

11. 한센병 보건소 등록 302

12. 결핵환자 현황 304

13. 보건소 구강 보건사업 실적 308

14. 모자보건사업실적 309

15. 건강보험 적용인구 310

16. 건강보험급여 312

17. 건강보험대상자 진료실적 314

18. 국민연금가입자 315

19. 국민연금 급여 지급현황 316

20. 국가보훈 대상자 318

21. 국가보훈대상자 취업 320

22. 국가보훈대상자 자녀 취학 322

23. 사회복지 시설 324

24. 노인 여가복지 시설 326

25. 노인주거·의료복지시설 328

26. 재가노인복지시설 330

27. 국민기초생활보장수급자 332

28. 여성폭력상담 334

29. 소년·소녀 가정 현황 336

30. 아동 복지시설 338

31. 장애인 복지시설 338

32. 장애인 등록현황 340

33. 저소득 모·부자 가정 342

34. 묘지 및 납골시설 344

35. 방문 간호사업 실적 346

36. 보육시설 348

37. 자원봉사자현황 350

XIII. 환경 353

1. 환경 오염물질 배출시설 354

2. 환경 오염배출 시설단속 및 행정조치 354

3. 대기오염 356

4. 쓰레기 수거 358

5. 생활폐기물 매립지 360

6. 하수및 분뇨발생량 및 처리현황 362

7. 하수종말 처리장 364

8. 수질오염 366

XIV. 교육 및 문화 373

1. 학교총개황 374

2. 유치원 376

3. 초등학교 380

4. 중학교 (공립) 384

5. 중학교 (사립) 386

6. 일반계 고등학교 (공립) 388

7. 일반계 고등학교 (사립) 388

10. 대학 (사립) 392

11. 기타학교 394

12. 적령아동 취학 396

13. 사설학원 및 독서실 396

14. 공공도서관 398

15. 문화재 400

16. 종교단체 406

17. 예술단 408

18. 문화공간 410

19. 체육시설 412

20. 청소년 수련시설 416

21. 언론매체 416

22. 출판사 및 인쇄소 등록 418

XV. 재정 421

1. 국세징수 422

2. 재정 424

3. 지방세 부담 426

4. 지방세 징수 428

5. 예산결산 총괄 432

6. 일반회계 세입예산 개요 434

7. 일반회계 세입결산 436

8. 일반회계 세출 예산 개요 438

9. 일반회계 세출 결산 440

10. 특별회계 예산결산 442

11. 교육비 특별회계 세입결산 444

12. 교육비 특별회계 세출결산 446

13. 시공유재산 448

XVI. 공공행정 및 사법 451

1. 공무원총괄 452

2. 본청공무원 454

3. 직속기관·사업소 의회 사무국 공무원 456

4. 정읍시 공무원 460

5. 읍·면·동 공무원 462

6. 소방공무원 464

7. 퇴직 사유별 공무원 466

8. 공무원 교육훈련 실적 468

9. 관내 관공서 및 주요기관 472

10. 민원서류 처리 474

11. 여권발급 476

12. 범죄발생 및 검거 478

13. 연령별 피의자 480

14. 학력별 피의자 482

15. 소년범죄 484

16. 외국인 범죄 486

17. 화재발생 488

18. 원인별 화재 발생 490

19. 장소별 화재 발생 492

20. 산불발생현황 494

21. 소방장비 496

22. 119 구급활동 실적 498

23. 119 구조활동 실적 500

24. 재난사고 발생 및 피해현황 502

25. 풍수해 발생 504

26. 소방대상물 현황 506

27. 위험물 제조소 설치현황 508

28. 교통사고 발생 (자동차) 510

29. 자동차 단속 및 처리 512

30. 운전면허 소지자 514

부록 517

1. 도량형 환산표 518

2. 곡류용량 중량 환산 520

3. 역대 정읍군수 521

4. 역대 정주시장 522

5. 역대 정읍시장·부시장 523

6. 역대 국회의원 524

7. 역대 정읍시 도의회 의원 525

8. 정읍시 의회의원 526

9. 정읍시 간부 공무원 527

10. 읍·면·동장 529

11. 행정구역일람표 (읍·면) 530

판권기

1. 행정구역 10

2. 면적 11

3. 인구 12

4. 재정 14

5. 기상개황 16

6. 도로 17

7. 자동차등록 18

8. 교육 19

9. 식품위생관계업 20

10. 시민의생활 21

[title page etc.]

Preface

Symbol mark

Symbol of city

Statistics in charts

Contents

I. History 33

1. History of city 35

II. Land and climate 39

1. Location 41

2. Area and number of administrative units 42

3. Area of land category 44

4. Weather days 48

5. Summary of meteorological data 50

6. Precipitation 52

III. Population 55

1. Population trend 56

2. Household and population by eup·myeon·dong 58

3. Population by age(5-year age group) and gender 60

4. Population by marital status(15 years old and over) 66

5. Population by educational attainment(6 years old & over) 68

6. Ordinary households by type of occupancy 72

7. Ordinary households by rooms used 73

8. Vital statistics 74

9. Internal migration 76

9-1. Internal migration(month) 78

10. Migrants, by place of origin(Jeongeup←other provinces) 80

11. Migrants, by place of destination(Jeongeup→other provinces) 80

12. Registered foreigners by major nationality 82

IV. Labor 85

1. Labor unions 86

2. Labor unions by industrial federation 88

v. Establishment 91

1. Summary of establishments by industry 92

1-1. Summary of establishment (eup·myeon·dong) 94

2. Number of establishments & workers, by workforce size 96

3. Number of establishments and workers, by industry and eup·myeon·dong 98

VI. Agriculture, forestry and fishing 103

1. Farm households and population 104

2. Area of cultivated land 106

3. Farm households, by size of cultivated land 108

4. Land designated for agricultural promotion 110

5. Benefitted 112

6. Production of food grain (polished) 114

6-1. Rice 114

6-2. Wheat and barley 116

6-3. Miscellaneous grains 116

6-4. Beans 118

6-5. Potatoes 118

7. Vegetable production 120

8. Production of oil seeds and cash crops 126

9. Fruit production 128

10. Government-purchased rice by class and kind 130

11. Government-purchased barley by class 132

12. Warehouse of government-controlled grains 134

13. Processing plants of government-controlled grains 136

14. National agricultural cooperative federation 136

15. Agricultural machinery holdings 138

16. Supply of chemical fertilizers 140

17. Number of livestock, poultry and feeders 142

18. Infectious livestock diseases by case 146

19. Livestock vaccinated against infectious diseases 146

20. Number of veterinarians 148

21. Inspection of slaughtered livestock 150

22. Production of assorted feed 150

23. Number of licensed livestock products premised by business type 152

24. Area of forest land by ownership 154

25. Area of forest land by forest type 156

26. Growing stock by forest type 158

27. Production of forest products 160

28. Erosion control 162

29. Reforestation by project 164

30. Forestry damage 166

31. Fishery households and population 168

32. Certification of environment-friendly farming 170

VII. Mining and manufacturing 173

1. Mining and manufacturing 174

2. Mingin and manufacturing by division of industry 176

3. Number of establishments and workers, by division of industry 178

4. Number of mines by kind 182

5. Production of mineral products 182

6. Industrial and agricultural complex 184

7. Demand and supply of coals for residential and commercial uses 186

8. Production of briquet 186

9. Petroleum consumption 187

VIII. Electricity, gas and water-supply 189

1. Electricity generation 190

2. Electric power consumption by use 192

3. Electric power consumption by division of industry 194

4. Gas supply 196

5. Public water services 198

6. Public water pipe 198

7. Consumption of water supplied 200

8. Charges for water consumption 201

9. Sewage population and distribution rate 202

10. Charges for use of sewage facilities 202

11. Sewage pipe 204

IX. Trade, banking, insurance and other services 207

1. Distribution stores 208

2. Financial institutions 210

3. Sammaeul funds and credit union federations 210

4. Trading volume of agricultural & fishery products, by wholesale markets 212

5. Exports and imports cleared 214

5-1. Exports 216

5-2. Imports 218

6. Exports and imports of agricultural, forestry & fishery products 220

X. Housing and construction 223

1. Type of housing units 224

2. Housing units by type of occupation 226

3. Building construction permits(Use) 228

3-1. Building construction permits(Monthly) 230

3-2. Building permits by eup·myeon·dong 232

4. Construction of apartment 234

5. Permits for land transaction 236

6. Land transactions by use and purpose 238

7. Specific use area 240

8. Land by purpose 242

9. Parks 244

10. Rivers and streams 246

11. Use of river sites 247

12. Roads 248

13. Road facilities 250

14. Bridges 252

15. Construction machinery and equipments 254

XI. Traffic, tourism and information communications 257

1. Registered motor vehicles 258

2. Transportation of commercial motor vehicles, by type of business 260

3. Parking lot 262

4. Railroad transportation 264

5. Registration of tourist service establishments 266

6. Number of visitors 268

7. Designation of tourist attractions 269

8. Postal service facilities 270

9. Handling of postal matters 272

10. Receipts from postal charges 274

11. Telephone facilities and subscribers 276

12. Administrative communication facilities 276

XII. Health and social security 279

1. Number of medical institutions 280

2. Number of medical personnels employed in medical institutions 284

3. Number of staffs in health centers 286

4. Number of staffs in health subcenters and primary health care centers 288

5. Regulation illegal medical practices (medical practitioners Etc) 290

5-1. Regulation for illegal medical practices (medical institutions) 290

6. Manufactures and stores of pharmaceutical goods etc 292

7. Number of licensed food premises, by business type 294

8. Number of licensed sanitary premises, by business type 296

9. Vaccinations against major communicable diseases 298

10. Incidents of communicable diseases and deaths 300

11. Registered leprosy patients at health centers 302

12. Registered tuberculosis patients 304

13. Oral health activities at health centers 308

14. Maternal and child health care activities 309

15. Beneficiaries of health insurance 310

16. Benefits in medical insurance 312

17. Medical treatment activities of the medically insured 314

18. Number of national pension insurants 315

19. Paying benefit national pension insurant 316

20. Number of patriots and veterans 318

21. Employment of patriots & veterans, and bereaved families 320

22. Educational benefits for Patriots & veterans, and their families 322

23. Social welfare institutions and inmates 324

24. Senior leisure service facilities 326

25. Senior home & medical service facilities 328

26. Community senior service facilities 330

27. Basic livelihood security recipients 332

28. Counseling activities for women 334

29. The state of households headed by child 336

30. Children welfare institutions 338

31. Welfare institutions for the disabled 338

32. Registered disabled persons 340

33. Low-income single parent families 342

34. Cemeteries, crematorium and charnel houses 344

35. Home visiting health service 346

36. Day care centers for children 348

37. Volunteers 350

XIII. Environment 353

1. Environmental pollutant emitting facilities 354

2. Inspection and administralive measures for environmental pollutant emitting facilities 354

3. Air pollutant emission 356

4. Waste collection and disposal 358

5. General waste landfill 360

6. Sewage & night soil discharge and treatment 362

7. Sewage treatment plants 364

8. Water pollution by rivers 366

XIV. Education and culture 373

1. Summary of schools 374

2. Kindergartens 376

3. Elementary schools 380

4. Middle schools (public) 384

5. Middle schools (private) 386

6. General high schools (public) 388

7. General high schools (private) 388

8. Vocational high schools (public) 390

9. Vocational high schools (private) 390

10. Junior colleges(Private) 392

11. Other schools 394

12. Enrollments of children at the right age for compulsory education 396

13. Private institute and reading room 396

14. Public libraries 398

15. Cultural properties 400

16. Religious organizations 406

17. Art performing organizations 408

18. Cultural facilities 410

19. Public sports facilities 412

20. Youth facilities 416

21. Mass media 416

22. Publishing firms & printing registered 418

XV. Public finance 421

1. Collection of national taxes 422

2. Public finance 424

3. Local tax burden 426

4. Collection of local taxes 428

5. Summary of budget and settlement 432

6. Budget revenues of general accounts 434

7. Settled revenues of general accounts 436

8. Budget expenditure of general accounts 438

9. Settled expenditure of general accounts 440

10. Settled budget of special accounts 442

11. Settled revenues of special accounts for education 444

12. Settled expenditure of special accounts for education 446

13. Public properties commonly owned 448

XVI. Public administration and justice 451

1. Summary of government employees 452

2. Government employees of head office 454

3. Direct of affiliated agencues & government employees 456

4. Government employees of head office 460

5. Government employees of eup·myeon·dong 462

6. Fire-fighting officials 464

7. Government employees by cause of retirement 466

8. Government employees training by course 468

9. Number of government & public offices, and major agencies 472

10. Handling of civil request documents 474

11. Passport issues 476

12. Criminal offenses and arrests 478

13. Suspects by age-group 480

14. Suspects by ducation background 482

15. Juvenile delinquency 484

16. Criminal offenses by foreigners 486

17. Fire incidents 488

18. Fires incidents by cause 490

19. Fires incidents by place 492

20. Forest fires 494

21. Fire-fighting equipment 496

22. Performance of EMS activity 498

23. Performance of 119 rescue activity 500

24. Calamities and damage 502

25. Damages from storms and floods 504

26. Facilities subject to fire-fighting regulation 506

27. Manufactory, stores and agencies of dangerous Objects 508

28. Traffic accidents (automobile) 510

29. Traffic regulation and punishment of violations 512

30. Number of driver’s license holders 514

Appendix 517

1. Conversion table of measurement 518

2. Conversion table of grain by volume and weight 520

3. Successive names of jeongeup county head 521

4. Successive names of jeongju city mayor 522

5. Successive names of jeongeup city mayor·deputy mayor 523

6. The chronicles of names of aaaembly man 524

7. Successive nember of jeongeup city Province assembly 525

8. Names of jeongeup city councilor 526

9. List of executive offices 527

10. List of chief’s eup myeon dong offices 529

11. Table of administrative district (eup·myeon) 530

copyright

1. Area and number of administrative units 10

2. Area of land category 11

3. Population 12

4. Public finance 14

5. Summary of meteorlogical data 16

6. Roads 17

7. Registered motor vehicles 18

8. Education 19

9. Entertaining business 20

10. Citizen life 21

이용현황보기

조회
이용현황 테이블로 등록번호, 청구기호, 권별정보, 자료실, 이용여부로 구성 되어있습니다.
등록번호 청구기호 권별정보 자료실 이용여부
0001262551 R 315.198 ㅈ288ㅌ 2007 [서울관] 서고(열람신청 후 디지털정보센터(의정관3층)) 이용가능
0001262552 R 315.198 ㅈ288ㅌ 2007 [부산관] 서고(열람신청 후 2층 주제자료실) 이용가능

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기