생몰정보
소속
직위
직업
활동분야
주기
서지
국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1) 열기
원문 아이콘이 없는 경우 국회도서관 방문 시 책자로 이용 가능
목차보기더보기
표제지
발간사
시정방침
심볼마크
시의상징
정읍시민의 노래
이용자를 위하여
도표로 본 통계
1. 행정구역 9
2. 면적 10
3. 인구 11
4. 재정 13
5. 기상개황 15
6. 도로 16
7. 자동차등록 17
8. 교육 18
9. 식품위생관계업 19
10. 시민의 생활 20
목차
I. 연혁 31
1. 시의 연혁 35
II. 토지 및 기후 39
1. 위치 43
2. 행정구역 44
3. 토지지목별 현황 46
4. 일기일수 50
5. 기상개황 52
6. 강수량 54
III. 인구 57
1. 인구추이 60
2. 읍·면·동별 세대 및 인구 62
3. 연령(5세 계급) 및 성별 인구 64
4. 혼인상태별 인구(15세이상 인구) 70
5. 교육정도별 인구(6세이상 인구) 72
6. 주택점유형태별 가구 (일반가구) 76
7. 사용방수별 가구 (일반가구) 77
8. 인구동태 78
9. 인구이동 80
9-1. 시·군·구별 인구이동 82
10. 주민등록 전입지별 인구이동(타시도→정읍) 84
11. 주민등록 전출지별 인구이동(정읍→타시도) 84
12. 외국인 국적별 등록 현황 86
13. 외국인 국적별 혼인인구 90
IV. 노동 93
1. 노동조합 96
2. 읍·면·동별 노동조합 98
3. 산업연맹별 노동조합 100
V. 사업체 103
1. 사업체 총괄 106
2. 종사자규모별 사업체수 및 종사자수 108
3. 산업별 사업체수 및 종사자수 110
VI. 농림수산업 117
1. 농가 및 농가 인구 120
2. 경지면적 122
3. 경지규모별 농가 124
4. 농업 진흥지역 지정 126
5. 한국농촌공사 127
6. 식량작물 생산량 (정곡) 128
6-1. 미곡 128
6-2. 맥류 130
6-3. 잡곡 130
6-4. 두류 132
6-5. 서류 132
7. 채소류생산량 134
8. 특용작물생산량 140
9. 과실류생산량 142
10. 공공비축 미곡 매입실적 144
11. 보리매입실적 146
12. 정부관리양곡 보관창고 148
13. 정부관리양곡 가공공장 150
14. 농업협동조합 152
14-1. 축산·산림협동조합 152
15. 농업용 기계보유 154
16. 비료공급 156
17. 가축사육 158
18. 가축 전염병 발생 160
19. 가축전염병 예방주사 실적 160
20. 수의사현황 162
21. 도축검사 164
22. 배합사료생산 164
23. 축산물위생관계업소 166
24. 소유별 임야면적 168
25. 임상별 산림 면적 170
26. 임상별 임목축적 172
27. 임산물생산량 174
28. 사방사업 176
29. 조림 178
30. 산림피해 180
31. 어가 및 어가인구 182
32. 친환경농산물 인증현황 184
VII. 광업·제조업 및 에너지 187
1. 광업 및 제조업 190
2. 종사자 규모별 광업 및 제조업 192
3. 제조업 중분류별 사업체수 및 종사자수 194
4. 광종별광구수 198
5. 광산물생산 198
6. 산업 및 농공단지 200
7. 민수용탄 수급 202
8. 연탄생산 202
9. 석유류 소비량 203
VIII. 전기·가스·수도 205
1. 발전현황 208
2. 용도별 전력 사용량 210
3. 제조업 중분류별 전력 사용량 212
4. 가스공급량 218
5. 상수도 220
6. 상수도관 222
7. 급수사용량 224
8. 급수 사용료 부과 224
9. 하수도 인구 및 보급률 226
10. 하수사용료부과 228
11. 하수관거 230
IX. 유통·금융·보험 및 기타 서비스 233
1. 유통업체 현황 236
2. 금융기관 238
3. 금융기관 예금·대출 및 어음 240
4. 새마을 금고 및 신용협동조합 240
5. 농수산물 도매시장별 유통량 242
6. 수출·입 통관 실적 244
6-1. 수출실적 246
6-2. 수입실적 248
7. 농림수산물 수출·입 실적 250
8. 상공회의소 현황 252
X. 주택·건설 255
1. 주택의 종류 258
2. 건축허가 260
2-1. 읍·면·동별 건축허가 264
3. 아파트건립 266
4. 토지거래 허가 268
5. 토지거래 현황 270
6. 용도지역 272
7. 용도지구 274
8. 공원 276
9. 하천 278
10. 하천부지점용 279
11. 도로 280
12. 도로시설물 282
13. 교량 284
14. 건설장비 286
XI. 교통·관광 및 정보통신 289
1. 자동차등록 292
2. 영업용자동차 업종별 수송 294
3. 주차장 298
4. 철도수송 300
5. 관광사업체등록 302
6. 주요 관광지 방문객수 304
7. 지정(법정) 관광지 현황 및 방문객수 305
8. 관광지 지정 305
9. 우편시설 306
10. 우편물취급 308
11. 우편요금 수입 310
12. 전화시설 및 가입자 312
13. 행정전산장비보유 312
XII. 보건 및 사회보장 315
1. 의료기관 318
2. 의료기관 종사 의료인력 322
3. 보건소 인력 324
4. 보건지소 및 진료소 인력 326
5. 부정 의료업자 단속실적 (의료인 등) 328
5-1. 부정 의료업자 단속실적 (의료기관) 328
6. 의약품 등 제조업소 및 판매업소 330
7. 식품위생관계업소 332
8. 공중위생관계업소 334
9. 예방접종 336
10. 법정전염병 발생 및 사망 338
11. 한센병 보건소 등록 340
12. 결핵환자 현황 342
13. 보건소 구강 보건사업 실적 344
14. 모자보건사업실적 345
15. 건강보험 적용인구 346
16. 건강보험급여 348
17. 건강보험대상자 진료실적 350
18. 국민연금가입자 351
19. 국민연금 급여 지급현황 352
20. 국가보훈 대상자 354
21. 국가보훈대상자 취업 356
22. 국가보훈대상자 자녀 취학 358
23. 사회복지 시설 360
24. 노인 여가복지 시설 362
25. 노인주거·의료복지시설 364
26. 재가노인복지시설 366
27. 국민기초생활보장수급자 368
28. 여성폭력상담 370
29. 소년·소녀 가정 현황 372
30. 아동 복지시설 374
31. 장애인 복지시설 376
32. 장애인 등록현황 378
33. 저소득 모·부자 가정 382
34. 묘지 및 납골시설 384
35. 방문 간호사업 실적 386
36. 보건교육실적 388
가. 건강생활실천교육 388
나. 성인병 예방 및 관리교육 388
37. 보육시설 390
38. 자원봉사자현황 392
XIII. 환경 395
1. 환경 오염물질 배출시설 398
2. 환경 오염배출 시설단속 및 행정조치 398
3. 대기오염 400
4. 쓰레기 수거 402
5. 생활폐기물 매립지 404
6. 하수 및 분뇨 발생량 및 처리현황 406
7. 하수종말 처리장 408
8. 수질오염 410
XIV. 교육 및 문화 417
1. 학교총개황 420
2. 유치원 422
3. 초등학교 426
4. 중학교 (공립) 430
5. 중학교 (사립) 432
6. 일반계 고등학교 (공립) 434
7. 일반계 고등학교 (사립) 434
8. 전문계 고등학교 (공립) 436
9. 전문계 고등학교 (사립) 436
10. 대학 (사립) 438
11. 기타학교 440
12. 적령아동 취학 442
13. 사설학원 및 독서실 442
14. 공공도서관 444
15. 문화재 446
16. 예술단 452
17. 문화공간 454
18. 체육시설 456
19. 청소년 수련시설 460
20. 언론매체 460
21. 출판·인쇄 및 기록매체업 현황 462
XV. 재정 465
1. 국세징수 468
2. 재정 470
3. 지방세 부담 472
4. 지방세 징수 474
5. 예산결산 총괄 478
6. 일반회계 세입예산 개요 480
7. 일반회계 세입결산 482
8. 일반회계 세출 예산 개요 484
9. 일반회계 세출 결산 486
10. 특별회계 예산 결산 488
11. 교육비 특별회계 세입 결산 490
12. 교육비 특별회계 세출결산 492
13. 시공유재산 494
XVI. 공공행정 및 사법 497
1. 공무원총괄 500
2. 본청공무원 502
3. 직속기관·사업소 의회 사무국 공무원 504
4. 정읍시 공무원 506
5. 읍·면·동 공무원 508
6. 소방공무원 510
7. 퇴직 사유별 공무원 512
8. 관내 관공서 및 주요 기관 514
9. 민원서류 처리 516
10. 여권발급 518
11. 범죄발생 및 검거 520
12. 연령별 피의자 522
13. 학력별피의자 524
14. 소년범죄 526
15. 외국인범죄 528
16. 화재발생 530
17. 발화요인별 화재 발생 532
18. 장소별 화재발생 534
19. 산불발생현황 536
20. 소방장비 538
21. 119 구급활동 실적 540
22. 119 구조활동 실적 542
23. 재난사고 발생 및 피해현황 544
24. 풍수해 발생 546
25. 소방대상물 현황 548
26. 위험물 제조소 설치현황 550
27. 교통사고 발생 (자동차) 552
28. 자동차 단속 및 처리 554
29. 운전면허 소지자 556
부록 559
1. 도량형 환산표 562
2. 곡류용량 중량 환산 564
3. 역대 정읍군수 565
4. 역대 정주시장 566
5. 역대 정읍시장·부시장 567
6. 역대 국회의원 568
7. 역대 정읍시 도의회 의원 569
8. 정읍시 의회의원[개인신상정보 삭제] 570
9. 정읍시 간부 공무원 571
10. 읍·면·동장 573
11. 행정구역일람표 (읍 ·면) 574
판권기 577
Title Page
Symbol mark
Symbol of city
Statistics in charts
1. Area and number of administrative units 9
2. Area of land category 10
3. Population 11
4. Public finance 13
5. Summary(Srmmary) of meteorological(meteorlogical) data 15
6. Roads 16
7. Registered motor vehicles 17
8. Education 18
9. Entertaining business 19
10. Citizen life 20
Contents
I. History 31
1. History of City 35
II. Land and Climate 39
1. Location 43
2. Area and Number of Administrative Units 44
3. Area of Land Category 46
4. Weather Days 50
5. Summary of Meteorological Data 52
6. Precipitation 54
III. Population 57
1. Population Trend 60
2. Households and Population by Eup·Myeon·Dong 62
3. Population by Age(5-year age group) and Gender 64
4. Population by Marital Status (15 years old and over) 70
5. Population by Educational Attainment(6 years old & over) 72
6. Ordinary Households by Type of Occupancy 76
7. Ordinary Households by Rooms Used 77
8. Vital Statistics 78
9. Internal Migration 80
9-1. Migration by Si, Gun and Gu 82
10. Migrants, by Place of Origin(Other Provinces→Jeongeup) 84
11. Migrants, by Place of Destination(Jeongeup→Other Provinces) 84
12. Registered Foreigners by Major Nationality 86
13. Marriages by Foreigner's Nationality 90
IV. Labor 93
1. Labor Unions 96
2. Labor Unions by Eup·Myeon·Dong 98
3. Labor Unions by Industrial Federation 100
V. Establishment 103
1. Summary of Establishments by Industry 106
2. Number of Establishments & Workers, by Workforce Size 108
3. Number of Establishments and Workers, by Industry 110
VI. Agriculture, Forestry and Fishing 117
1. Farm Households and Population 120
2. Area of Cultivated Land 122
3. Farm Households, by Size of Cultivated Land 124
4. Land Designated for Agricultural Promotion 126
5. Korea Rural Community & Agriculturee Corporation 127
6. Production of Food Grain (polished) 128
6-1. Rice 128
6-2. Wheat and Barley 130
6-3. Miscellaneous Grains 130
6-4. Beans 132
6-5. Potatoes 132
7. Vegetable Production 134
8. Production of Oil Seeds and Cash Crops 140
9. Fruit Production 142
10. Government-purchased Rice by Class and Kind 144
11. Government-purchased Barley by Class 146
12. Warehouse of Government-controlled Grains 148
13. Processing Plants of Government-controlled Grains 150
14. National Agricultural Cooperative Federation 152
14-1. Livestock·Forest Cooperative Federation 152
15. Agricultural Machinery Holdings 154
16. Supply of Chemical Fertilizers 156
17. Number of Livestock, Poultry and Feeders 158
18. Infectious Livestock Diseases by Case 160
19. Livestock Vaccinated Against Infectious Diseases 160
20. Number of Veterinarians 162
21. Inspection of Slaughtered Livestock 164
22. Production of Assorted Feed 164
23. Number of Licensed Livestock Products Premised by Business Type 166
24. Area of Forest Land by Ownership 168
25. Area of Forest Land by Forest Type 170
26. Growing Stock by Forest Type 172
27. Production of Forest Products 174
28. Erosion Control 176
29. Reforestation by Project 178
30. Forest Damage 180
31. Fishery Households and Population 182
32. Certification of Environment-friendly Farming 184
VII. Mining and Manufacturing 187
1. Mining and Manufacturing 190
2. Mining(Mingin) and Manufacturing by Division of Industry 192
3. Number of Establishments and Workers, by Division of Industry 194
4. Number of Mines by Kind 198
5. Mineral Production 198
6. Industrial and Agricultural Complex 200
7. Demand and Supply of Coals for Residential and Commercial Uses 202
8. Production of Briquet 202
9. Petroleum Consumption 203
VIII. Electricity, Gas and Water-supply 205
1. Electricity Generation 208
2. Electric Power Consumption by Use 210
3. Electric Power Consumption by Division of Industry 212
4. Gas Supply 218
5. Public Water Services 220
6. Public Water Pipe 222
7. Consumption of Water Supplied 224
8. Charges for Water Consumption 224
9. Sewage Population and Distribution Rate 226
10. Charges for Use of Sewage Facilities 228
11. Sewage Pipe 230
IX. Trade, Banking, Insurance and Other Services 233
1. Distribution Stores 236
2. Financial Institutions 238
3. Deposits, Loans and Bills of Financial Institutions 240
4. Sammaeul Funds and Credit Union Federations 240
5. Trading Volume of Agricultural & Fishery Products, by Wholesale Markets 242
6. Exports and Imports Cleared 244
6-1. Exports 246
6-2. Imports 248
7. Exports and Imports of Agricultural, Forestry & Fishery Products 250
8. Chamber of Commerce and Industry 252
X. Housing and Construction 255
1. Type of Housing Units 258
2. Building Construction Permits 260
2-1. Building Permits by Eup·Myeon·Dong 264
3. Construction of Apartment 266
4. Permits for Land Transaction 268
5. Land Transactions by Use and Purpose 270
6. Specific Use Area 272
7. Land by Purpose 274
8. Parks 276
9. Rivers and Streams 278
10. Use of River Sites 279
11. Roads 280
12. Road Facilities 282
13. Bridges 284
14. Construction Machinery and Equipments 286
XI. Traffic, Tourism and Information Communications 289
1. Registered Motor Vehicles 292
2. Transportation of Commercial Motor Vehicles, by Type of Business 294
3. Parking Lot 298
4. Railroad Transportation 300
5. Registration of Tourist Service Establishments 302
6. Number of Visitors 304
7. Designation of Tourist Attractions 305
8. Designation of Tourist Attractions 305
9. Postal Service Facilities 306
10. Handling of Postal Matters 308
11. Receipts From Postal Charges 310
12. Telephone Facilities and Subscribers 312
13. Administrative Communication Facilities 312
XII. Health and Social Security 315
1. Number of Medical Institutions 318
2. Number of Medical Personnels Employed in Medical Institutions 322
3. Number of Staffs in Health Centers 324
4. Number of Staffs in Health Subcenters and Primary Health Care Centers 326
5. Regulation Illegal Medical Practices (Medical Practitioners Etc) 328
5-1. Regulation for Illegal Medical Practices (Medical Institutions) 328
6. Manufactures and Stores of Pharmaceutical Goods Etc. 330
7. Number of Licensed Food Premises, by Business Type 332
8. Number of Licensed Sanitary Premises, by Business Type 334
9. Vaccinations Against Major Communicable Diseases 336
10. Incidents of Communicable Diseases and Deaths 338
11. Registered Leprosy Patients at Health Centers 340
12. Registered Tuberculosis Patients 342
13. Oral Health Activities at Health Centers 344
14. Maternal and Child Health Care Activities 345
15. Beneficiaries of Health Insurance 346
16. Benefits in Medical Insurance 348
17. Medical Treatment Activities of The Medically Insured 350
18. Number of National Pension Insurants 351
19. Paying Benefit National Pension Insurant 352
20. Number of Patriots and Veterans 354
21. Employment of Patriots & Veterans, and Bereaved Families 356
22. Educational Benefits for Patriots & Veterans, and Their Families 358
23. Social Welfare Institutions and Inmates 360
24. Senior Leisure Service Facilities 362
25. Senior Home & Medical Service Facilities 364
26. Community Senior Service Facilities 366
27. Basic Livelihood Security Recipients 368
28. Counseling Activities for Women 370
29. The State of Households Headed by Child 372
30. Children Welfare Institutions 374
31. Welfare Institutions for The Disabled 376
32. Registered Disabled Persons 378
33. Low-income Single Parent Families 382
34. Cemeteries, Crematorium and Charnel Houses 384
35. Home Visiting Health Service 386
36. Health Education 388
가. Health Life Practice 388
나. Adult Disease Prevention 388
37. Day Care Centers for Children 390
38. Volunteers 392
XIII. Environment 395
1. Environmental Pollutant Emitting Facilities 398
2. Inspection and Administrative Measures for Environmental Pollutant Emitting Facilities 398
3. Air Pollutant Emission 400
4. Waste Collection and Disposal 402
5. General Waste Landfill 404
6. Sewage & Night Soil Discharge and Treatment 406
7. Sewage Treatment Plants 408
8. Water Pollution by Rivers 410
XIV. Education and Culture 417
1. Summary of Schools 420
2. Kindergartens 422
3. Elementary Schools 426
4. Middle Schools (Public) 430
5. Middle Schools (Private) 432
6. General High Schools (Public) 434
7. General High Schools (Private) 434
8. Vocational High Schools (Public) 436
9. Vocational High Schools (Private) 436
10. Junior Colleges (Private) 438
11. Other Schools 440
12. Enrollments of Children at the Right Age for Compulsory Education 442
13. Private Institute and Reading Room 442
14. Public Libraries 444
15. Cultural Properties 446
16. Art Performing Organizations 452
17. Cultural Facilities 454
18. Public Sports Facilities 456
19. Youth Facilities 460
20. Mass Media 460
21. Publishing, Printing and Reproduction of Recorded Media Companies 462
XV. Public Finance 465
1. Collection of National Taxes 468
2. Public Finance 470
3. Local Tax Burden 472
4. Collection of Local Taxes 474
5. Summary of Budget and Settlement 478
6. Budget Revenues of General Accounts 480
7. Settled Revenues of General Accounts 482
8. Budget Expenditure of General Accounts 484
9. Settled Expenditure of General Accounts 486
10. Settled Budget of Special Accounts 488
11. Settled Revenues of Special Accounts for Education 490
12. Settled Expenditure of Special Accounts for Education 492
13. Public Properties Commonly Owned 494
XVI. Public Administration and Justice 497
1. Summary of Government Employees 500
2. Government Employees of Head Office 502
3. Direct of Affiliated Agencues & Government Employees 504
4. Government Employees of Head Office 506
5. Government Employees of Eup·Myeon·Dong 508
6. Fire-fighting Officials 510
7. Government Employees by Cause of Retirement 512
8. Number of Government & Public Offices, and Major Agencies 514
9. Handling of Civil Request Documents 516
10. Passport Issues 518
11. Criminal Offenses and Arrests 520
12. Suspects by Age-group 522
13. Suspects by Education Background 524
14. Juvenile Delinquency 526
15. Criminal Offenses by Foreigners 528
16. Fire Incidents 530
17. Fires Incidents by Cause 532
18. Fires Incidents by Place 534
19. Forest Fires 536
20. Fire-fighting Equipment 538
21. Performance of EMS Activity 540
22. Performance of 119 Rescue Activity 542
23. Calamities and Damage 544
24. Damages from Storms and Floods 546
25. Facilities Subject to Fire-fighting Regulation 548
26. Manufactory, Stores and Agencies of Dangerous Objects 550
27. Traffic Accidents (automobile) 552
28. Traffic Regulation and Punishment of Violations 554
29. Number of Driver's License Holders 556
Appendix 559
1. Conversion Table of Measurement 562
2. Conversion Table of Grain by Volume and Weight 564
3. Successive Names of Jeongeup County Head 565
4. Successive Names of Jeongju City Mayor 566
5. Successive Names of Jeongeup City Mayor·Deputy Mayor 567
6. The Chronicles of Names of Assembly(Aaaembly) Man 568
7. Successive Number(Nember) of Jeongeup City Province Assembly 569
8. Names of Jeongeup City Councilor[개인신상정보 삭제] 570
9. List of Executive Offices 571
10. List of Chief's Eup Myeon Dong Offices 573
11. Table of Administrative District (Eup·Myeon) 574
copy right 577
이용현황보기
가상서가
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: / 서가번호:
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요