권호기사보기
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
대표형(전거형, Authority) | 생물정보 | 이형(異形, Variant) | 소속 | 직위 | 직업 | 활동분야 | 주기 | 서지 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
연구/단체명을 입력해주세요. |
|
|
|
|
|
* 주제를 선택하시면 검색 상세로 이동합니다.
표제지
발간사
시정방침
심볼마크(SYMBOL MARK)
시의 상징(SYMBOL OF CITY)
정읍시민의 노래
이용자를 위하여
도표로 본 통계(STATISTICS IN CHARTS)
목차
I. 연혁 37
1. 시의 연혁 39
II. 토지 및 기후 45
1. 위치 47
2. 행정구역 48
3. 토지지목별 현황 50
4. 일기일수 54
5. 기상개황 56
6. 강수량 58
III. 인구 63
1. 인구추이 64
2. 읍·면·동별 세대 및 인구 66
3. 연령(5세 계급) 및 성별 인구 68
4. 혼인상태별 인구(15세이상 인구) 76
5. 교육정도별 인구(6세이상 인구) 78
6. 주택점유형태별 가구(일반가구) 82
7. 사용방수별 가구(일반가구) 83
8. 인구동태 84
9. 인구이동 86
9-1. 시·군·구별 인구이동 88
10. 주민등록 전입지별 인구이동(타시도→정읍) 90
11. 주민등록 전출지별 인구이동(정읍→타시도) 90
12. 외국인 국적별 등록 현황 92
13. 외국인과의 혼인 96
IV. 노동 101
1. 노동조합 102
2. 읍·면·동별 노동조합 104
3. 산업연맹별 노동조합 106
4. 직업훈련현황 108
V. 사업체 113
1. 사업체 총괄 114
2. 종사자규모별 사업체수 및 종사자수 116
3. 산업별 사업체수 및 종사자수 118
VI. 농림수산업 127
1. 농가 및 농가 인구 128
2. 경지면적 130
3. 경지규모별 농가 132
4. 농업 진흥지역 지정 134
5. 한국농촌공사 135
6. 식량작물 생산량(정곡) 136
6-1. 미곡 136
6-2. 맥류 138
6-3. 잡곡 138
6-4. 두류 140
6-5. 서류 140
7. 채소류생산량 142
8. 특용작물생산량 148
9. 과실류생산량 150
10. 공공비축 미곡 매입실적 152
11. 보리매입실적 154
12. 정부관리양곡 보관창고 156
13. 정부관리양곡 가공공장 158
14. 농업협동조합 160
14-1. 축산·산림협동조합 162
15. 비료공급 164
16. 가축사육 166
17. 가축 전염병 발생 168
18. 가축전염병 예방주사 실적 168
19. 수의사현황 170
20. 도축검사 172
21. 배합사료생산 172
22. 축산물위생관계업소 174
23. 소유별 임야면적 176
24. 임상별 산림 면적 178
25. 임상별 임목축적 180
26. 임산물생산량 182
27. 임목벌채(입목벌채) 허가(신고) 184
28. 보안림 지정 현황 186
29. 병해충 발생 및 방제상황 186
30. 사방사업 188
31. 조림 190
32. 산림피해 192
33. 어가 및 어가인구 194
34. 어선보유 196
35. 친환경농산물 인증현황 198
VII. 광업·제조업 및 에너지 203
1. 광업 및 제조업 204
2. 종사자 규모별 광업 및 제조업 206
3. 제조업 중분류별 사업체수 및 종사자수 208
4. 광종별광구수 212
5. 광산물생산 212
6. 산업 및 농공단지 214
7. 민수용탄 수급 216
8. 연탄생산 216
9. 석유류 소비량 217
VIII. 전기·가스·수도 219
1. 발전현황 220
2. 용도별 전력 사용량 222
3. 제조업 중분류별 전력 사용량 224
4. 가스공급량 230
5. 상수도 232
6. 상수도관 234
7. 급수사용량 236
8. 급수 사용료 부과 236
9. 하수도 인구 및 보급률 238
10. 하수사용료부과 240
11. 하수관거 242
IX. 유통·금융·보험 및 기타 서비스 247
1. 유통업체 현황 248
2. 금융기관 250
3. 금융기관 예금·대출 및 어음 252
4. 새마을금고 및 신용협동조합 252
5. 농산물 도매시장별 유통량 254
6. 수출·입 통관 실적 256
6-1. 수출실적 258
6-2. 수입실적 260
7. 농림수산물 수출·입 실적 262
8. 상공회의소 현황 264
X. 주택·건설 269
1. 주택 현황 및 보급률 270
2. 건축허가 272
2-1. 읍·면·동별 건축허가 276
3. 아파트건립 278
4. 토지거래 허가 280
5. 토지거래 현황 282
6. 용도지역 284
7. 용도지구 286
8. 공원 288
9. 하천 290
10. 하천부지점용 291
11. 도로 292
12. 도로시설물 294
13. 교량 296
14. 건설장비 298
XI. 교통·관광 및 정보통신 303
1. 자동차등록 304
2. 업종별 운수업체 306
3. 영업용자동차 업종별 수송 308
4. 주차장 312
5. 철도수송 314
6. 관광사업체등록 316
7. 주요 관광지 방문객수 318
8. 지정(법정) 관광지 현황 및 방문객수 319
9. 관광지 지정 319
10. 우편시설 320
11. 우편물취급 322
12. 우편요금 수입 324
XII. 보건 및 사회보장 329
1. 의료기관 330
2. 의료기관 종사 의료인력 334
3. 보건소 인력 336
4. 보건지소 및 진료소 인력 338
5. 부정 의료업자 단속실적(의료인 등) 340
5-1. 부정 의료업자 단속실적 (의료기관) 340
6. 의약품등 제조업소 및 판매업소 342
7. 식품위생관계업소 344
8. 공중위생관계업소 346
9. 예방접종 348
10. 법정전염병 발생 및 사망 350
11. 한센병 보건소 등록 352
12. 결핵환자 현황 354
13. 보건소 구강 보건사업 실적 356
14. 모자보건사업실적 357
15. 건강보험 적용인구 358
16. 건강보험급여 360
17. 건강보험대상자 진료실적 362
18. 국민연금가입자 363
19. 국민연금 급여 지급현황 364
20. 국가보훈 대상자 366
21. 국가보훈대상자 취업 368
22. 국가보훈대상자 및 자녀 취학 370
23. 노인여가복지시설 372
24. 노인주거복지시설 374
25. 노인의료복지시설 376
26. 재가노인복지시설 378
27. 국민기초생활보장수급자 380
28. 여성폭력상담 382
29. 소년·소녀 가정 현황 384
30. 아동 복지시설 386
31. 장애인복지 생활시설 388
32. 장애인 등록현황 390
33. 부랑인시설 394
34. 저소득 및 한부모 가족 396
35. 묘지 및 봉안시설 398
36. 헌혈사업실적 400
37. 방문 건강관리 사업실적 402
38. 보건교육실적 404
38-1. 성인병예방 및 관리교육 404
39. 보육시설 406
40. 자원봉사자현황 408
XIII. 환경 413
1. 환경 오염물질 배출사업장 414
2. 환경 오염배출사업장 단속 및 행정조치 414
3. 대기오염 416
4. 쓰레기 수거 418
5. 생활폐기물 매립지 420
6. 하수 및 분뇨 발생량 및 처리현황 422
7. 하수종말 처리장 424
8. 수질오염 426
XIV. 교육 및 문화 433
1. 학교총개황 434
2. 유치원 436
3. 초등학교 440
4. 중학교 (공립) 444
5. 중학교 (사립) 446
6. 일반계 고등학교 (공립) 448
7. 일반계 고등학교 (사립) 448
8. 전문계 고등학교 (공립) 450
9. 전문계 고등학교 (사립) 450
10. 대학 (사립) 452
11. 기타학교 454
12. 적령아동 취학 456
13. 사설학원 및 독서실 456
14. 공공도서관 458
15. 문화재 460
16. 예술단 466
17. 문화공간 468
18. 체육시설 470
19. 시립운동장 472
20. 청소년 수련시설 474
21. 언론매체 474
22. 출판·오디오물 출판 및 원판 녹음업 현황(산업세분류별) 476
XV. 재정 481
1. 국세징수 482
2. 지방세 부담 484
3. 지방세 징수 486
4. 예산결산 총괄 488
5. 일반회계 세입예산 개요 490
6. 일반회계 세입결산 492
7. 일반회계 세출예산 개요 494
8. 일반회계 세출결산 496
9. 특별회계 예산 결산 498
10. 교육비 특별회계 세입 결산 500
11. 교육비 특별회계 세출결산 502
12. 시공유재산 504
XVI. 공공행정 및 사법 509
1. 공무원총괄 510
2. 본청공무원 512
3. 직속기관·사업소 의회사무국 공무원 514
4. 정읍시 공무원 516
5. 읍·면·동 공무원 518
6. 소방공무원 520
7. 퇴직 사유별 공무원 522
8. 관내 관공서 및 주요 기관 524
9. 민원서류 처리 526
10. 여권발급 528
11. 범죄발생 및 검거 530
12. 연령별 피의자 532
13. 학력별피의자 534
14. 소년범죄 536
15. 외국인범죄 538
16. 화재발생 540
17. 발화요인별 화재 발생 542
18. 장소별 화재발생 544
19. 산불발생현황 546
20. 소방장비 548
21. 119 구급활동 실적 550
22. 119 구조활동 실적 552
23. 재난사고 발생 및 피해현황 554
24. 풍수해발생 556
25. 소방대상물 현황 558
26. 위험물 제조소 설치현황 560
27. 교통사고 발생 (자동차) 562
28. 자동차 단속 및 처리 564
29. 운전면허 소지자 566
부록 571
1. 도량형 환산표 572
2. 곡류용량 중량 환산 574
3. 역대 정읍군수 575
4. 역대 정주시장 576
5. 역대 정읍시장·부시장 577
6. 역대 국회의원 578
7. 역대 정읍시 도의회 의원 579
8. 정읍시 의회의원[개인신상정보 삭제] 580
9. 정읍시 간부 공무원 581
10. 읍·면·동장 583
11. 행정구역일람표 584
판권기 587
Contents
I. History 37
1. History of City 39
II. Land and Climate 45
1. Location 47
2. Area and Number of Administrative Units 48
3. Area of Land Category 50
4. Weather Days 54
5. Summary of Meteorological Data 56
6. Precipitation 58
III. Population 63
1. Population Trend 64
2. Household and Population by Eup·Myeon·Dong 66
3. Population by Age(5-year age group) and Gender 68
4. Population by Marital Status(15 years old and over) 76
5. Population by Educational Attainment(6 years old & over) 78
6. Ordinary Households by Type of Occupancy 82
7. Ordinary Households by Rooms Used 83
8. Vital Statistics 84
9. Internal Migration 86
9-1. Migration by Si, Gun and Gu 88
10. Migrants, by Place of Origin(Other Provinces→Jeongeup) 90
11. Migrants, by Place of Destination(Jeongeup→Other Provinces) 90
12. Registered Foreigners by Major Nationality 92
13. Marriages by Foreigner 96
IV. Labor 101
1. Labor Unions 102
2. Labor Unions by Eup·Myeon·Dong 104
3. Labor Unions by Industrial Federation 106
4. Vocational Training 108
V. Establishment 113
1. Summary of Establishments by Industry 114
2. Number of Establishments & Workers, by Workforce Size 116
3. Number of Establishments and Workers, by Industry 118
VI. Agriculture, Forestry and Fishing 127
1. Farm Households and Population 128
2. Area of Cultivated Land 130
3. Farm Households, by Size of Cultivated Land 132
4. Land Designated for Agricultural Promotion 134
5. Korea Rural Community & Agricultural Corporation 135
6. Production of Food Grain (polished) 136
6-1. Rice 136
6-2. Wheat and Barley 138
6-3. Miscellaneous Grains 138
6-4. Beans 140
6-5. Potatoes 140
7. Vegetable Production 142
8. Production of Oil seeds and Cash Crops 148
9. Fruit Production 150
10. Government-purchased Rice by Class and Kind 152
11. Government-purchased Barley by Class 154
12. Warehouse of Government-controlled Grains 156
13. Processing Plants of Government-controlled Grains 158
14. National Agricultural Cooperative Federation 160
14-1. Livestock·Forest Cooperative Federation 162
15. Supply of Chemical Fertilizers 164
16. Number of Livestock, Poultry and Feeders 166
17. Infectious Livestock Diseases by Case 168
18. Livestock Vaccinated Against Infectious Diseases 168
19. Number of Veterinarians 170
20. Inspection of Slaughtered Livestock 172
21. Production of Assorted Feed 172
22. Number of Licensed Livestock Products Premised by Business Type 174
23. Area of Forest Land by Ownership 176
24. Area of Forest Land by Forest Type 178
25. Growing Stock by Forest Type 180
26. Production of Forest Products 182
27. Lumbering Permits 184
28. Forests Designated for Protection 186
29. Forest Damage Occurrence and Prevention by Forest Pest Insect and Disease 186
30. Erosion Control 188
31. Reforestation by Project 190
32. Forest Damage 192
33. Fishery Households and Population 194
34. Fishing Vessel Ownership 196
35. Certification of Environment-friendly Farming 198
VII. Mining and Manufacturing 203
1. Mining and Manufacturing 204
2. Mining(Mingin) and Manufacturing by Division of Industry 206
3. Number of Establishments and Workers, by Division of Industry 208
4. Number of Mines by Kind 212
5. Mineral Production 212
6. Industrial and Agricultural Complex 214
7. Demand and Supply of Coals for Residential and Commercial Uses 216
8. Production of Briquet 216
9. Petroleum Consumption 217
VIII. Electricity, Gas and Water-supply 219
1. Electricity Generation 220
2. Electric Power Consumption by Use 222
3. Electric Power Consumption by Division of Industry 224
4. Gas Supply 230
5. Public Water Services 232
6. Public Water Pipe 234
7. Consumption of Water Supplied 236
8. Charges for Water Consumption 236
9. Sewage Population and Distribution Rate 238
10. Charges for Use of Sewage Facilities 240
11. Sewage Pipe 242
IX. Trade, Banking, Insurance and Other Services 247
1. Distribution Stores 248
2. Financial Institutions 250
3. Deposits, Loans and Bills of Financial Institutions 252
4. Saemaeul(Sammaeul) Funds and Credit Union Federations 252
5. Trading Volume of Agricultural & Fishery Products, by Wholesale Markets 254
6. Exports and Imports Cleared 256
6-1. Exports 258
6-2. Imports 260
7. Exports and Imports of Agricultural, Forestry & Fishery Products 262
8. Chamber of Commerce and Industry 264
X. Housing and Construction 269
1. Type of Housing units and Housing(Hosing) Supply Rate 270
2. Building Construction Permits 272
2-1. Building Permits by Eup·Myeon·Dong 276
3. Construction of Apartment 278
4. Permits for Land Transaction 280
5. Land Transactions by Use and Purpose 282
6. Specific Use Area 284
7. Land by Purpose 286
8. Parks 288
9. Rivers and Streams 290
10. Use of River Sites 291
11. Roads 292
12. Road Facilities 294
13. Bridges 296
14. Construction Machinery and Equipments 298
XI. Traffic, Tourism and Information Communications 303
1. Registered Motor Vehicles 304
2. Transportation Companies, by Type of Business 306
3. Transportation of Commercial Motor Vehicles, by Type of Business 308
4. Parking Lot 312
5. Railroad Transportation 314
6. Registration of Tourist Service Establishments 316
7. Number of Visitors 318
8. Designation of Tourist Attractions 319
9. Designation of Tourist Attractions 319
10. Postal Service Facilities 320
11. Handling of Postal Matters 322
12. Receipts From Postal Charges 324
XII. Health and Social Security 329
1. Number of Medical Institutions 330
2. Number of Medical Personnels Employed in Medical Institutions 334
3. Number of Staffs in Health Centers 336
4. Number of Staffs in Health Subcenters and Primary Health Care Centers 338
5. Regulation for Illegal Medical Practices (Medical Practitioners Etc) 340
5-1. Regulation for Illegal Medical Practices (Medical Institutions) 340
6. Manufactures and Stores of Pharmaceutical Goods Etc. 342
7. Number of Licensed Food Premise,s by Business Type 344
8. Number of Licensed Sanitary Premises, by Business Type 346
9. Vaccinations Against Major Communicable Diseases 348
10. Incidents of Communicable Diseases and Deaths 350
11. Registered Leprosy Patients at Health Centers 352
12. Registered Tuberculosis Patients 354
13. Oral Health Activities at Health Centers 356
14. Maternal and Child Health Care Activities 357
15. Beneficiaries of Health Insurance 358
16. Benefits in Medical Insurance 360
17. Medical Treatment Activities of The Medically Insured 362
18. Number of National Pension Insurants 363
19. Paying Benefits National Pension Insurant 364
20. Number of Patriots and Veterans 366
21. Employment of Patriots & Veterans, and Bereaved Families 368
22. Educational Benefits for Patriots & Veterans, and Their Families 370
23. Senior Leisure Service Facilities 372
24. Senior Home & Medical Service Facilities 374
25. Senior Home & Medical Service Facilities 376
26. Community Senior Service Facilities 378
27. Basic Livelihood Security Recipients 380
28. Counseling Activities for Women 382
29. The State of Households headed by Child 384
30. Children Welfare Institutions 386
31. Welfare Institutions for the Disabled 388
32. Registered Disabled Persons 390
33. Homeless Institutions 394
34. Low-income Single Parent Families 396
35. Cemeteries, Crematorium and Charnel Houses 398
36. Blood Donation Activities 400
37. Home Visiting Health Service 402
38. Health Education 404
38-1. Adult Disease Prevention 404
39. Day Care Centers for Children 406
40. Volunteers 408
XIII. Environment 413
1. Environmental Pollutant Emitting Facilities 414
2. Inspection and Administrative Measures for Environmental Pollutant Emitting Facilities 414
3. Air Pollutant Emission 416
4. Waste Collection and Disposal 418
5. General Waste Landfill 420
6. Sewage & Night Soil Discharge and Treatment 422
7. Sewage Treatment Plants 424
8. Water Pollution by Rivers 426
XIV. Education and Culture 433
1. Summary of Schools 434
2. Kindergartens 436
3. Elementary Schools 440
4. Middle Schools (Public) 444
5. Middle Schools (Private) 446
6. General High Schools (Public) 448
7. General High Schools (Private) 448
8. Vocational High Schools (Public) 450
9. Vocational High Schools (Private) 450
10. Junior Colleges (Private) 452
11. Other Schools 454
12. Enrollments of Children at the Right Age for Compulsory Education 456
13. Private Institute and Reading Room 456
14. Public Libraries 458
15. Cultural Properties 460
16. Art Performing Organizations 466
17. Cultural Facilities 468
18. Public Sports Facilities 470
19. Municipal Stadiums 472
20. Youth Facilities 474
21. Mass Media 474
22. Publishing, Audio Publishing and Original Master Recordings(by Industrial Classes) 476
XV. Public Finance 481
1. Collection of National Taxes 482
2. Local Tax Burden 484
3. Collection of Local Taxes 486
4. Summary of Budget and Settlement 488
5. Budget Revenues of General Accounts 490
6. Settled Revenues of General Accounts 492
7. Budget Expenditure of General Accounts 494
8. Settled Expenditure of General Accounts 496
9. Settled Budget of Special Accounts 498
10. Settled Revenues of Special Accounts for Education 500
11. Settled Expenditure of Special Accounts for Education 502
12. Public Properties Commonly Owned 504
XVI. Public Administration and Justice 509
1. Summary of Government Employees 510
2. Government Employees of Head Office 512
3. Direct of Affiliated Agencies(Agencues) & Government Employees 514
4. Government Employees of Head Office 516
5. Government Employees of Eup·Myeon·Dong 518
6. Fire-fighting Officials 520
7. Government Employees by Cause of Retirement 522
8. Number of Government & Public Offices, and Major Agencies 524
9. Handling of Civil Request Documents 526
10. Passport Issues 528
11. Criminal Offenses and Arrests 530
12. Suspects by Age-group 532
13. Suspects by Education Background 534
14. Juvenile Delinquency 536
15. Criminal Offenses by Foreigners 538
16. Fire Incidents 540
17. Fire Incidents by Cause 542
18. Fire Incidents by Place 544
19. Forest Fires 546
20. Fire-fighting Equipment 548
21. Performance of EMS Activity 550
22. Performance of 119 Rescue Activity(Activit) 552
23. Calamities and Damage 554
24. Damage from Storms and Floods 556
25. Facilities Subject to Fire-fighting Regulation 558
26. Manufactory, Stores and Agencies of Dangerous Objects 560
27. Traffic Accidents (automobile) 562
28. Traffic Regulation and Punishment of Violations 564
29. Number of Driver's License Holders 566
Appendix 571
1. Conversion Table of Measurement 572
2. Conversion Table of Grain by Volume and Weight 574
3. Successive Names of Jeongeup County Head 575
4. Successive Names of Jeongju City Mayor 576
5. Successive Names of Jeongeup City Mayor·Deputy Mayor 577
6. The Chronicles of Names of Assembly Man 578
7. Successive Member(Nember) of Jeongeup City Province Assembly 579
8. Names of Jeongeup City Councilor[개인신상정보 삭제] 580
9. List of Executive Offices 581
10. List of Chief's Eup Myeon Dong Offices 583
11. Table of Administrative District 584
Copyright 587
등록번호 | 청구기호 | 권별정보 | 자료실 | 이용여부 |
---|---|---|---|---|
0001686231 | R 315.198 ㅈ288ㅌ | 2010 | 서울관 서고(열람신청 후 정기간행물실(524호)) | 이용가능 |
*표시는 필수 입력사항입니다.
전화번호 |
---|
기사명 | 저자명 | 페이지 | 원문 | 기사목차 |
---|
번호 | 발행일자 | 권호명 | 제본정보 | 자료실 | 원문 | 신청 페이지 |
---|
도서위치안내: / 서가번호:
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
*표시는 필수 입력사항입니다.
저장 되었습니다.