본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 1
학위논문 0
연속간행물·학술기사 0
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (1)
일반도서 (1)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (0)
학위논문 (0)
전체 (0)
국내기사 (0)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
자료명/저자사항
(2016) 한-국제기구 공동 ICT 국제 심포지엄 사업 결과 보고서 : global symposium on ICT in education 2016 / 교육부, 한국교육학술정보원 [편] 인기도
발행사항
대구 : 한국교육학술정보원, 2017
청구기호
379.129 -17-4
자료실
[서울관] 서고(열람신청 후 1층 대출대)
형태사항
405 p. : 삽화, 도표 ; 26 cm
총서사항
사업보고 ; CP 2016-6
표준번호/부호
ISBN: 9788959846177
제어번호
MONO1201716023
주기사항
본문은 한국어, 영어가 혼합 수록됨
원문

목차보기더보기

표제지

목차

I. 사업 개요 5

1. 추진 배경 5

2. 추진 목적 6

3. 추진 경과 6

4. 추진 전략 7

5. 추진 체계 8

6. 주요 사업 내용 9

II. 주요성과 및 개선방안 12

1. 주요성과 12

2. 개선 방안 및 향후 계획 14

III. 심포지엄 활동사진 15

1. 1일차: 2016. 11. 9(수) 15

2. 2일차: 2016. 11. 10(목) 25

3. 3일차: 2016. 11. 11(금) 34

IV. 세계은행 EduTech 블로그 논평 40

[붙임 1] 프로그램 및 일정 45

[붙임 2] Concept Note 49

[붙임 3] 참석자 명단 53

[붙임 4] Practical Information 60

[붙임 5] 프로그램북 83

[붙임 6] 만족도 조사지 133

[붙임 7] 만족도 조사 결과 137

[붙임 8] 보도 자료 139

[붙임 9] 발표자료 143

[Keynote Speech 1] Closing the Digital Learning Gap / Karen Cator 144

[Session 1] Collective Future-skills and Competencies Required to Succeed in the New Era 171

Collective Future-skills and Competencies Required to Succeed in the New Ear / Reem N. Bsaiso 172

Skills for the Future / Anshul Sonak 177

Disruptive, Subtle and Wicked Problems / Anthony Brandenburg 190

Rethinking Education System in the New Era / Jae Young Chung 202

I. The Crisis of School System 203

II. The Opportunity: Intelligence Information Society 205

III. New Directions for the Future 208

[Session 2] Co-create New Learning Spaces 214

New Teaching and Learning Approaches in 4th Industrial Revolution Era from Assessment on Textbook(AoT) Framework / Jaehwa Choi 215

New Pedagogy for New Competencies: A Perspective from Education 2030 Agenda / Jonghwi Park 242

A School-Community Collaborative Model for New Pedagogy & Deep Learning / Toh Thiamn Chye 258

Deep Learning 259

Location of Admiralty Secondary 259

Vision & Mission 260

Our School Values 260

Profile of Admiralty Secondary School 261

Our Joureny 261

External Scan 262

New Pedagogies for Deep Learning 265

Design Thinking 266

Why Design Thinking 267

Applied Learning Programme @Admiralty Secondary 267

Fundamentals of Applied Learning 268

Approach for Applied Learning Programme(ALP) 268

ADSS Total Curriculum 269

Fulla's Six Cs 269

New Pedagogies for deep Learning 270

Leveraging digital Technology VIA 1-TO-1 Computing 270

New pedagogies for Deep Learning 271

Pedagogical Partners 271

Collaborative Stem Partnership 272

Inter Workshop 272

Inspiration 273

New Pedagogies for Deep Learning 273

Launch of ICT Space on 2 June 2016 274

Co-Creating Learning Space with Partners 274

Global Collaborative Ecosystem Collaborative Econsystem in Education in Education 275

[Session 3] Effective Use of Open EducationalResources in Future Society Resources in Future Society 277

K-MOOC / Won-gun Lee 278

I. Background and Development 279

II. K-MOOC Features 281

III. Outcomes 284

IV. K-MOOC Strategic Roadmap 285

V. Success Factors 286

VI. K-MOOC Strategic Roadmap 287

VII. K-MOOC Ecosystem 287

OER and the Future of Higher Education / Sooji Lee 289

01. 4th Industrial Revolution 290

02. OER and Higher Education 292

03. Korea Open CouresWave 294

How Teachers Obtain, Create, and Share OERs / Hyejung Im 303

01. Why Teacher Use OER 304

02. Sources from which teacher obtain OER 305

03. Successful Cases of OER sharing 306

04. Future of teachers' role in OER environment 306

[Keynote Speech 2] Plan CEIBAL in Uruguay, a Country-wide Innovation for the Preparation of the 4th Industrial Revolution / Miguel Brechner 308

[Session 4] Sharing of Innovative Practices: Interactive Poster Session 326

Regional Centers for Aducational Innovation, a Strategy for the use and appripriation of ICT in Colombia 327

National Young Inventors Award(NYIA) 328

E-Learning and Distand Education in Lao PDR 329

NER-U: WIFI connection for aducatiive community in colleges, universities and campus in Mrocco 330

ICT Program in Paraguay 331

Making STEM Applied Learning R.E.A.L. for students 332

Making Generation "Z" Make: ITE Way! 333

Cloud-based Innovative Teaching and Mobile Learning for achool-based Cutticula in Taiwan 334

"Code Education" in Taiwan 335

Retooling of Sicence and Mathematic Secondary School Teachers Using ICt 336

(Solar Powered Internet school Concept: A way to increase Digital Access) the Uganda experience 337

Computer Studies in Zambia 338

Kora KFIT Zimbabwe Project 339

[Youth Innovation Hands-on Session] Hands-on Session Youth Innovation 340

Youth Innovation Hand-on Session / John Kim 341

Controlling Robot Arm / Juhyun Kim 346

Making My Own DIY Drone / Kyuyoung Byeon 354

Drone No.2 361

1. Checking Drone Components 362

2. Making A Drone 363

3. Flying Drone 365

[Session 5] Preparing for the 4th Industrial Revolution and Digitalization: Policy Perspective 370

Preparing SriLanka for the 4th Industrial Revilution and digitalization / Sunil Shantha Hettiarachchi 371

The Solar Powered Internet School Project: Ugandan Experience / Alfred Kyaka 378

Policy Perspectives from Peru / Lucia Acurio 386

판권기 398

이용현황보기

이용현황 테이블로 등록번호, 청구기호, 권별정보, 자료실, 이용여부로 구성 되어있습니다.
등록번호 청구기호 권별정보 자료실 이용여부
0002264541 379.129 -17-4 [서울관] 서고(열람신청 후 1층 대출대) 이용가능
0002264542 379.129 -17-4 [서울관] 서고(열람신청 후 1층 대출대) 이용가능

가상서가

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기