본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 1
학위논문 0
연속간행물·학술기사 0
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (1)
일반도서 (1)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (0)
학위논문 (0)
전체 (0)
국내기사 (0)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
자료명/저자사항
Gifted & talented children with special educational needs : double exceptionality / Diane Montgomery 인기도
발행사항
London : David Fulton Publishers, 2003
청구기호
371.9560942 M787g
자료실
[서울관] 서고(열람신청 후 1층 대출대)
형태사항
211 p. : ill. ; 30 cm
표준번호/부호
ISBN: 1853469548
제어번호
MONO2200311521

목차보기더보기

영문목차

Notes on contributors=ⅶ

Introduction:Giftedness and talent=1

PART ONE. Learning disabilities=11

1. A neurodevelopmental approach to learning disabilities:diagnosis and treatment/Shirley Kokot(SA)=11

2. The gifted and learning disabled student:teaching methodology that works/Wendy stewart(Aus)=25

3. Giftedness, talent and dyslexia/Diane Montgomery(UK)=42

4. Non-verbal learning difficulties/Diane Montgomery(UK)=65

PART TWO. Sensory disabilities=93

5. Show me the light-I can't see how bright I am:gifted students with visual impairment/Rosemary Starr(Aus)=93

6. Gifted children with hearing impairment/Carrie Winstanley(UK)=110

PART THREE. Social, emotional and behavioural disabilities=131

7. Gifted with behaviour disorders:marching to a different drummer/Dorothy Sisk(USA)=131

8. Children with Asperger's Syndrome and related disorders/Diane Montgomery(UK)=155

9. Interventions with talented at-risk populations with emotional and behavioural difficulties/Ken W. McCluskey;Philip A. Baker;Mike Bergsgaard and Andrea L. A. McCluskey(Can)=168

PART FOUR. Cognitive disabilities=189

10. Gifted children with Down's Syndrome:A contradiction in terms?/Sandy Alton(UK)=189

Index=207

이용현황보기

이용현황 테이블로 등록번호, 청구기호, 권별정보, 자료실, 이용여부로 구성 되어있습니다.
등록번호 청구기호 권별정보 자료실 이용여부
0000975890 371.9560942 M787g [서울관] 서고(열람신청 후 1층 대출대) 이용가능
  • 출판사 책소개 (알라딘 제공)

    Gifted pupils who also have special needs often receive provision for the special need whilst the giftedness is overlooked. Children with such double exceptionality can become depressed, frustrated and misbehave, and may not fulfil their potential. Based on international research and practice, this practical text enables the reader to identify highly able pupils with special needs, such as ADHD, dyspraxia, dyslexia and Downs Syndrome, and then make provision for them within the mainstream school. The book offers three emerging themes: creating a positive, constructive and supportive learning environment; offering a cognitively challenging curriculum; and engaging the learners in partnership to understand and manage their learning support. Whilst aimed mainly at teachers and students at both primary and secondary levels, this book should also be of interest to educators, researchers and educational psychologists.



    더보기

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기