본문바로가기

자료 카테고리

전체 1
도서자료 1
학위논문 0
연속간행물·학술기사 0
멀티미디어 0
동영상 0
국회자료 0
특화자료 0

도서 앰블럼

전체 (1)
일반도서 (1)
E-BOOK (0)
고서 (0)
세미나자료 (0)
웹자료 (0)
전체 (0)
학위논문 (0)
전체 (0)
국내기사 (0)
국외기사 (0)
학술지·잡지 (0)
신문 (0)
전자저널 (0)
전체 (0)
오디오자료 (0)
전자매체 (0)
마이크로폼자료 (0)
지도/기타자료 (0)
전체 (0)
동영상자료 (0)
전체 (0)
외국법률번역DB (0)
국회회의록 (0)
국회의안정보 (0)
전체 (0)
표·그림DB (0)
지식공유 (0)

도서 앰블럼

전체 1
국내공공정책정보
국외공공정책정보
국회자료
전체 ()
정부기관 ()
지방자치단체 ()
공공기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
정부기관 ()
의회기관 ()
싱크탱크 ()
국제기구 ()
전체 ()
국회의원정책자료 ()
입법기관자료 ()

검색결과

검색결과 (전체 1건)

검색결과제한

열기
자료명/저자사항
Sustainability in fashion : a cradle to upcycle approach / Claudia E. Henninger [and three others], editors. 인기도
발행사항
New York, NY : Palgrave Macmillan, 2017.
청구기호
338.47687 -A17-2
자료실
[서울관] 서고(열람신청 후 1층 대출대)
형태사항
xix, 270 pages : illustrations ; 22 cm
표준번호/부호
ISBN: 9783319512525
ISBN: 9783319512532
제어번호
MONO2201717003
주기사항
Includes bibliographical references and index.

목차보기더보기


1 Introduction to Sustainability in Fashion

2 The Epiphanic Sustainable Fast Fashion Epoch

3 Sustainability and the Fashion Industry: Conceptualizing Nature and Traceability

4 The Influence of Eco-Labelling on Ethical Consumption of Organic Cotton

5 An Exploration of Consumers’ Perceptions Towards Sustainable Fashion – A Qualitative Study in the UK

6 Ethical Consumption Patterns and the Link to Purchasing Sustainable Fashion

7 Determining Effective Sustainable Fashion Communication Strategies

8 Fashion in a Circular Economy

9 Investigating the Relationship Between Consumer Attitudes and Sustainable Fashion Product Development

10 Social Sustainability in Apparel Supply Chains: Organizational Practices for Managing Sub-Contracted Homework

11 User Satisfaction and Dissatisfaction in the App Sharing Economy

12 A Review of Secondhand Luxury and Vintage Clothing

이용현황보기

이용현황 테이블로 등록번호, 청구기호, 권별정보, 자료실, 이용여부로 구성 되어있습니다.
등록번호 청구기호 권별정보 자료실 이용여부
0002349421 338.47687 -A17-2 [서울관] 서고(열람신청 후 1층 대출대) 이용가능
  • 출판사 책소개 (알라딘 제공)

    Chapter 1. Introduction to Sustainability in Fashion; C. E. Henninger, D. Ryding, P. J. Alevizou, and H. Goworek.- Chapter 2. The Epiphanic Sustainable Fast Fashion Epoch: a new fashion ethical fashion mandate; C. Rutter, K. Armstrong and M. Blazquez Cano.- Chapter 3. - Sustainability and the Fashion Industry: Conceptualizing Nature and Traceability; A. Joy and C. Pe?a.- Chapter 4. The influence of eco-labelling on ethical consumption of organic cotton; J. Bucklow, P. Perry, and E. Ritch.- Chapter 5. An exploration of consumers' perceptions toward sustainable fashion - A qualitative study in the UK; Z. Lai, C. E. Henninger, and P. J. Alevizou.- Chapter 6. Ethical consumption patterns and the link to purchasing sustainable fashion; C. E. Henninger and P. Singh.- Chapter 7. Determining Effective Sustainable Fashion Communication Strategies; S. L-C. Han, C. E. Henninger, P. Apeagyei, and D. Tyler.- Chapter 8. Fashion in a Circular Economy; K. Niinim?ki.- Chapter 9. Investigating the relationship between consumer attitudes and sustainable fashion product development; A. McLaren and H. Goworek.- Chapter 10. Social Sustainability in Apparel Supply Chains: Organizational Practices for Managing Sub-Contracted Homework; A. Archana and M. A. Dickson.- Chapter 11. User satisfaction & dissatisfaction in the app sharing economy: an investigation into two-sided mobile fashion reselling & swapping markets; S. Netter.- Chapter 12. The new Fashion Mantra: A Review of Secondhand Luxury and Vintage Clothing; D. Ryding, M. Wu, C. Fox, and Y. Xu.

    더보기

권호기사보기

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 기사목차
연속간행물 팝업 열기 연속간행물 팝업 열기