국회도서관 서비스 이용에 대한 안내를 해드립니다.
검색결과 (전체 1건)
원문 있는 자료 (1)열기
원문아이콘이 없는 자료는 국회도서관에 방문하여 책자로만 이용이 가능합니다.
초록보기 더보기
This study investigated similarities and differences between L1 and L2 reading strategies of Korean English learners. Twenty-one Korean university students participated in the study. Data was obtained by means of the think-aloud method to identify their L1 and L2 comprehension strategies and their patterns focusing on global, support, and problem-solving strategies. In addition, changes in their strategic behaviors as their reading proficiency develops are further explored. The results revealed overall similarities in the basic trends of sub-strategy use in both L1 and L2 reading but differences in the frequency of strategies used. The findings seem unable to be explicated by the linguistic interdependence hypothesis or the linguistic threshold hypothesis alone. Pedagogical implications for strategy training and raising students’ metacognitive awareness are suggested.
권호기사보기
참고문헌 (28건) : 자료제공( 네이버학술정보 )더보기
원문구축 및 2018년 이후 자료는 524호에서 직접 열람하십시요.
도서위치안내: 정기간행물실(524호) / 서가번호: 국내08
2018년 이전 정기간행물은 온라인 신청(원문 구축 자료는 원문 이용)
우편복사 목록담기를 완료하였습니다.
* 표시는 필수사항 입니다.
* 주의: 국회도서관 이용자 모두에게 공유서재로 서비스 됩니다.
저장 되었습니다.
국회전자도서관에 오신 것을 환영합니다. 로그인을 하시려면 아이디와 비밀번호를 입력해주세요. 모바일 간편 열람증으로 입실한 경우 회원가입을 해야합니다.
공용 PC이므로 한번 더 로그인 해 주시기 바랍니다.
아이디 또는 비밀번호를 확인해주세요