표제지
Abstract
요약
목차
제1장 서론 11
제2장 이론적 배경 14
2.1. 커먼레일 연료분사 시스템의 개요 14
2.1.1. 예비(점화)분사(Pilot Injection) 15
2.1.2. 주 분사(Main Injection) 15
2.1.3. 사후분사(Post Injection) 17
2.2. 백리크(Back Leak) 18
2.3. 커먼레일 인젝터 19
2.4. 커먼레일 분사 압력 20
제3장 실험 장치 및 방법 21
3.1. 실험장치 21
3.1.1. 커먼레일 인젝터 21
3.1.2. 인덕턴스 테스터 22
3.1.3. 커멘레일 인젝터 테스터 24
3.2. 실험방법 26
3.2.1. 인덕턴스 테스트 26
3.2.2. 분사량 테스트 27
1) 예비(점화)분사 27
2) 주 분사 27
3) 최대압력분사 27
제4장 실험 결과 및 고찰 28
4.1. 마모를 가정하여 심 조정을 통한 인덕턴스 측정 28
4.2. 분사량 31
4.2.1. 예비(점화) 분사 측정 31
4.2.2. 주 분사 측정 34
4.2.3. 최대압력분사 측정 37
제5장 결론 40
참고문헌 41
Table 4.1. Cold inductance measurements 28
Table 4.2. Hot inductance measurements 28
Table 4.3. Pilot injection measurements 31
Table 4.4. Main injection measurements 34
Table 4.5. Maximum injection pressure measurements 37
Fig. 1.1. Domestic, imported cars fuel sales by status 13
Fig. 2.1. Pilot injection and main injection 16
Fig. 2.2. Post injection 17
Fig. 2.3. Back leak 18
Fig. 2.4. Injector structure 19
Fig. 3.1. Injector decomposition 21
Fig. 3.2. Inductance tester 23
Fig. 3.3. Common rail injector tester 25
Fig. 3.4. Common Rail Injector measuring screen 25
Fig. 3.5. Solenoid shim 26
Fig. 4.1. Solenoid shim thickness and the inductance value changes 29
Fig. 4.2. Wear of the assembly parts in control ball valve chamber 30
Fig. 4.3. New Parts of the Control Chamber 30
Fig. 4.4. Pilot injection 32
Fig. 4.5. Pilot injection back leak 32
Fig. 4.6. Main injection 35
Fig. 4.7. Main injection back leak 35
Fig. 4.8. Maximum injection pressure 39
Fig. 4.9. Maximum injection pressure back leak 39