본 논문은 방송 산업의 경쟁이 가속화되는 지형에서 디지털 콘텐츠 관리의 성공 전략을 모색하고자 한다. 이에 본 논문은 디지털 콘텐츠를 기업 콘텐츠 관리, 디지털 자산 관리 및 채널 콘텐츠 관리 등 세 측면에서 정의하고 디지털 콘텐츠 관리 주체를 콘텐츠 제작, 가공, 전송업체로 제한하여 이들의 사업 환경을 검토하고 있다. 검토 결과 본 논문은 미디어 환경 변화에 따라 다양한 플랫폼에 맞는 콘텐츠의 개발, 재가공 전략과 유료 콘텐츠 수용자를 위한 프리미엄 콘텐츠 개발과 콘텐츠 가격 산정 방법의 다원화를 제시하고 있다.This paper aims to explore the successful factors for digital contents management under the condition of accelerating the competition of broadcasting industry by the introduction of various media. This study defined digital content management as the contents management of enterprise, digital asset management and channel contents management. The subject of digital contents management is set by the contents producer, contents packager and contents transmitter. Around these contents manager, this study examines the business environment centering internal factors and external factors. As result of the study, this paper suggested the development of various contents matching with various platform, repackaging strategy, the creation of premium contents for paid audience and the development of multiple price frames.