목차
애니콜랜드 & 삼성미디어스튜디오 : 삼성전자의 엔터테인먼트 플랫폼 전략 / 장성용 ; 김혜전 ; 최지은 1
Intro 1
1. Company History and Business Portfolio 2
1.1. 삼성전자의 성장 2
1.2. 삼성 MP3 디바이스의 시작 : MP3 플레이어 Yepp에서 애니콜 뮤직폰으로 3
1.3. 음악 콘텐츠 사업으로의 진출 4
1.4. 삼성 미디어 스튜디오(Samsung Media Studio)의 출범 4
1.5. 애니콜뮤직의 성장과 소리바다와의 제휴 5
1.6. 정보통신총괄과 디지털미디어 사업부의 긴장과 협력 5
2. Online Music Industry Overview 6
2.1. History - Digital Music and Napster 6
2.2. Brief History of Korean Digital Music Industry 7
3. Business Model & Industry Economics 8
3.1. Business Models in Digital Music Industry 8
3.2. Value Chain & Industry Economics 9
4. Competitors & Key Players 11
1) SK Telecom MelOn 12
2) Bugs Music 12
3) Soribada 13
4) M.net Media 13
5) Apple iTunes 14
5. Strategic Issues 14
5.1. Integration or Internal Competition? 14
5.2. Platform Strategy 15
5.3. Device or Content? 16
Exhibit 17
Reference 23
참고 문헌 23
참고 기사 23
참고한 웹사이트 27
Teaching Note 28
1. Study Questions 28
2. Answers 28