제트상사성 이론에 의해 잘 이해되어온 층류부상화염의 부상화염 거동에 대해 연료 노즐 직경 변화 효
과를 통한 부력효과의 중요성을 밝히기 위한 실험적 연구를 수행하였다. 부력 효과를 평가하기 위해 연
료노즐 직경을 0.1~6 mm 정도의 크기까지 변화시켰고, 헬륨을 희석제로 프로판과 메탄 화염을 순수 연료
로부터 희석하면서 부상 거동을 체계적으로 관찰하였다. 부상화염 거동 설명을 위해 중요 물리 변수인 희
석율로 표현되는 연료강도, 화염 스트레치, 화염 곡률 효과로 부상 거동을 체계적으로 설명하기 위해 척
도 법칙(scaling law)을 통한 중요 물리 변수를 실험 변수로 유도하였다. 노즐 직경이 큰 경우와 연료 희
석율이 큰 경우에 대해서는 부력 효과가 중요하다는 것을 실험 결과로부터 입증하였다. 또한, Chen 등의
제시된다.Experimental study was conducted to clarify the importance of buoyancy effects in laminar
lifted flames which have been well understood by cold jet similarity theory. To evaluate buoyancy effects,
lifted flame behaviors were systematically observed in methane and propane lifted flames diluted with He
as changing the fuel nozzle diameter from 0.1 to 6 mm. Important physical parameters such as fuel strength,
flame stretch and flame curvature, which were derived through simple physical scaling laws, were estimated.
It is experimentally proven that buoyancy effects are important in relatively large fuel nozzle diameter and
large fuel dilution with He. The results of Chen et al., which displayed the existence of stably lifted flames