대한지적공사에서는 신산업 분야로서 지적공간정보 소프트웨어의 전략적인 육성을 목표로 하고 있다. 따라서 우수한 소프트웨어를 개발·공급하기 위해서는 체계적인 품질관리를 전제로 하는 전략적 관점이 매우 중요하다. 이에 본 연구에서는 소프트웨어의 품질, 품질 모형 및 속성에 대한 이론적 논의를 통해 지적공간정보 소프트웨어의 전략적 품질관리 방향을 모색해 보고자 한다. 본 연구는 대한지적공사에서 실시한 사용자의 관점에서 이루어진 만족도 조사와는 달리 내부고객인 대한지적공사(본부) 관련 업무 담당자들을 대상으로 지적공간정보 소프트웨어의 품질 속성에 대한 상대적 중요도를 조사·분석하였다는데 차별성이 있다. 분석 결과, 신뢰성(.273), 사용용이성(.231), 효율성(.157), 유지보수성(.152), 기능성(.106), 이식성(.081) 등의 순서로 중요도가 있다고 느끼는 것으로 분석되었다. 이상과 같은 품질 속성 및 부-특성에 대한 연구 결과는 지적공간정보 소프트웨어의 개발 및 개선을 위한 중요 정보로 활용될 수 있으며, 선행연구가 부재한 현재적 시점에서 향후 지속적인 후속연구를 유도할 수 있는 단초를 제공하였다는 측면에서 본 연구의 가치가 있다.Korea Cadastral Survey Corporation (KCSC) aims to strategically promote cadastral spatial information software seeing the area as a potential new industry. Accordingly, strategic viewpoints based on organized quality control are of supreme importance in order for the development and implementation of quality software. This study presents how to guide strategic quality control of cadastral spatial information software through theoretical discussions on the quality, quality model, and attributes of cadastral spatial information software. Compared to the former satisfaction surveys by KCSC which was performed and analyzed from user points of view, this study is based on the surveys targeting those responsible for cadastral spatial information software inside KCSC itself on the relative importance of quality attributes of cadastral spatial information software. The survey results suggest Reliability(.273) is the most important factor followed by Usability(.231), Efficiency(.157), Maintainability(.152), Functionality(.106), Portability(.081), and so on. The survey analysis results on the quality attributes and sub-attributes can provide an important guidance on the development and improvement of cadastral spatial information software for KCSC. This study also provides the basis for continuous researches in the future while offering materials from contemporary viewpoints where preceding studies are nonexistent.