본 연구는 공무원 사이버교육의 학습만족도에 영향을 미치는 요인을 탐색한 후, 그 결과를 토대로 사이버교육의 학습만족도를 높이기 위한 정책적 시사점을 제시하고 있다. 중앙공무원교육원 사이버교육 이수자를 대상으로 학습자 요인, 학습환경 요인, 내용설계 요인이 학습만족도에 미치는 영향을 분석한 결과 학습자 요인 중 학습동기와 학습태도의 적극성이, 내용설계 요인 중 내용구성의 타당성과 교수-학습자간 상호작용이 학습만족도에 유의미한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 반면에 인터넷 환경이나 조직지원 등 학습환경 요인은 학습만족도에 영향을 미치지 않는 것으로 나타났다.This paper investigates factors affecting satisfaction with cyber education through the case of COTI. The regression analysis focused on the effects of learners’ educational environment, and content of education on the level of satisfaction with cyber education. The results of the analysis reveal learners’ motivation and attitude, the validity of educational contents, and interaction between learner and teacher to have statistically significant and positive effects on student satisfaction. Policy implications are discussed in the conclusion.