본 연구는 유아의 또래 인기도에 따라 창의적 리더십에 차이가 있는지를 알아보고자 하였다. 연구대상은 G시에 소재한 유아교육기관에 재원중인 만5세 유아 178명(남 98명, 여 80명)을 대상으로 선정하였다. 전체 연구대상 유아의 평균월령은 74.65개월이다. 본 연구의 결과는 다음과 같다. 첫째, 유아의 또래 인기도와 창의적 리더십 전체 점수, 그리고 하위 요소인 문제해결 리더십의 창의적 사고력, 개인적 리더십의 자기관리, 사회적 리더십 및 타인존중, 공동체 배려와 정적인 상관관계가 있는 것으로 나타났다. 둘째, 또래 인기도가 높은 상집단이 중?하집단보다 창의적 리더십 전체 점수와 문제해결 리더십의 창의적 사고력, 개인적 리더십의 자기관리, 그리고 사회적 리더십과 하위요소인 타인존중, 공동체 배려가 더 높은 것으로 나타났다. 이러한 연구의 결과를 통해 유아의 또래 인기도가 유아의 창의적 사고, 자발적인 자기관리, 그리고 대인관계 능력과 밀접한 관련성이 있음을 보여주며 나아가 유아의 창의적 리더십 증진을 위한 또래관계 형성 프로그램 개발의 기초 자료로 제공하는데 가치가 있음을 시사한다.This study identifies the differences of creative leadership according to preschool children's peer popularity. The subjects of this study were 178 5-year-old children in institutes of early childhood education in G city and all collected data were analyzed by t-test. The results of the study are as follows: 1) Children's Peer Popularity and creative leadership in the overall score, and sub-elements such as creative thinking, self-management, respect for others and community care ability of young children have a positive relationship. 2) there were statistically significant differences in the whole creative leadership and sub-elements(creative thinking, self-management, and social leadership, respect for others and community care ability) depending on peer popularity. It suggest that the results of this study have a great value to provide fundamental data for the development of peer relation building program to enhance creative leadership.