SNS의 성장으로 인해 소셜커머스도 급속히 확장되고 있다. 소셜커머스의 성장 붐에도 불구하고 일부 학자들은 급증하는 마케팅 비용 및 운영 비용 등을 근거로 소셜커머스 기업들의 지속성에 의문을 제기하고 있다. 본 연구에서는 소셜커머스 기업들의 지속성을 개선시켜줄 영업 성과가 서비스 환경에 의해 어떻게 영향을 받는지를 단골 의도 메커니즘을 통해 조사하였다. 분석결과에 따르면, 소비자의 단골 의도는 전자 서비스 환경과 소비 환경의 속성들로부터 영향을 받는 것으로 나타났다. 특히 전자 서비스 환경의 공간배치 및 기능성과 표시물 속성이 소비자의 단골 의도에 더 많은 영향을 미치는 것으로 나타났다. 또한 서비스 환경 속성들과 단골 의도 간의 관계는 쇼핑 가치 및 쇼핑 만족도에 의해 매개되는 것으로 나타났다. 이러한 결과를 종합하면, 소셜커머스 기업의 지속성은 소비 환경의 속성보다 전자 서비스 환경의 속성들에 의해 더 많은 영향을 받음을 알 수 있다.Social commerce has been dramatically expanding along with the recent growth of social networking services. In spite of social commerce boom, it is anticipated that a good deal of social commerce firms will not be sustainable owing to growing marketing and operating costs. To be sustainable, they need to improve their profitability. This study dealt with a patronage intention mechanism of social commerce from a servicescape standpoing. That is, it was analyzed how their profitability was impacted from servicescapes of social commerce, which consisted of e-servicescape and consumptionscape. According to analysis results, consumers’ patronage intention to social commerce firms was affected from both attributes of e-servicescape and consumptionscape. In particular, spatial layout/functionality and signs/symbols/artifacts attributes of e-servicescape influenced more consumers’ patronage intention than the others of e-servicescape and consumptionscape. The relationships between servicescape attributes and consumers’ patronage intention were well mediated by shopping values and shopping satisfaction. On the whole, these results mean that the sustainability of social commerce firms depends on more e-servicescape of social commerce firms than consumptionscape of offline partners.